2018-10-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jo, just att Ukraina stegvis skärper sanktionerna mot Ryssland är ett gott tecken på att Ukraina är på rätt väg. Ryssarna blir allt mer isolerade gentemot omvärlden och gör sina desperata motdrag.
ukraina gräver ner sig, ukraina har haft sanktioner på ryssarna, nu kommer smällen tillbaka.
eu får nu betala för ukrainas agerande?
2018-10-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zy45N
Enligt den är endast 50% för EU medlemskap.

Varför ljuger du??

Ja visst är de så. Desinformation.
74% blir 70% blir 64% men är alltså 50% som du säger.

Citat:
Enligt en opinionsundersökning skulle 74% av ukrainarna rösta JA till EU i dag..

Citat:
runt 70% av ukrainarna (borträknat osäkra) är för EU-medlemskap

Citat:
64% av ukrainarna är för EU-medlemskap , borträknat osäkra.
Senast redigerad av -93 2018-10-31 kl. 13:53.
2018-10-31, 14:59
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93
Ja visst är de så. Desinformation.
74% blir 70% blir 64% men är alltså 50% som du säger

74% var Porosjenkos uppgift, vilket kan tyda på en mer aktuell undersökning,
70% var min ungefärliga uppskattning utifrån tidigare undersökning,
64% är resultatet från juni-undersökningen som jag länkade till tidigare,
och som jag har påpekat är detta exklusive osäkra.
Jag har redan förklarat hur detta är uträknat men det är tydligen svårt för er.
2018-10-31, 15:07
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ukraina vill naturligtvis gå med i EU, främst av ekonomiska skäl då de hoppas på EU bidrag. även politiska då de ser EU som garant mot Rysk överhöghet inget konstigt med det.

Det lär ju inte hända de närmsta åren men bara själva önskan och riktning gör det nästan omöjligt för ryssen att sprida mer dynga. När ett land väl riktats in på EU medlemskap tar en byråkratisk och pr-apparat vid som är svårstoppbar, sorry alla putinrövslickare, ni är losers.

EU ses ofta som lite svagt och impotent, inget kan vara mer fel, dess makt är ganska stor och opinionspåverkan likaså.

Att EU's makt skulle vara "ganska stor" är i och för sig en stor understatement.

Ukraina vill helt enkelt integreras med EU, det av samma skäl som vilket annat sunt europeiskt land. Valet står mellan EU och Ryssland, det är inte svårt för Ukraina att göra sitt val. Europeiska investeringar i ukrainsk infrastruktur och industri blir då i sig ett naturligt inslag.

Ska vi ta exemplet Serbien så vill de ju väldigt gärna bli EU-medlem men brottas med extremnationalism och starka band med Ryssland. Ukraina har i alla fall inte det problemet...
2018-10-31, 17:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ska vi ta exemplet Serbien så vill de ju väldigt gärna bli EU-medlem men brottas med extremnationalism och starka band med Ryssland. Ukraina har i alla fall inte det problemet...
LOL, what?

Ukraina har rätt så stora problem med just 'extremnationalismen' samt är starkt polariserat över... förhållningssättet till Ryssland.

Väst och Center vill in i EU och NATO.
Syd och Öst föredrar 'Eurasiska ekonomiska unionen' och är starkt emot NATO.

Ukraina är ett extremt polariserat land (och Putin har inte ens börjat utnyttja det på riktigt då han nog hoppas att nästa regering blir mer ryssvänlig).

Du ljuger alltså eller är dum i huvudet. Men varför ljuga om sånt på ett svenskt forum? Nja...
2018-10-31, 17:22
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
LOL, what?

Ukraina har rätt så stora problem med just 'extremnationalismen' samt är starkt polariserat över... förhållningssättet till Ryssland.

Ukraina är ett extremt polariserat land (och Putin har inte ens börjat utnyttja det på riktigt då han nog hoppas att nästa regering blir mer ryssvänlig).

Du ljuger alltså eller är dum i huvudet. Men varför ljuga om sånt på ett svenskt forum? Nja...

Det är ju direkta lögner du kommer med, du framställer det som vore det 50/50 i Ukrainsk opinion om finge de välja mellan EU och Putin, vilket sketprat. Hur ska vi kunna ha debatt med er putinister om ni inte ens kan förhålla er till de enklaste fakta?

Polariserad länder finns det gott om idag, inget speciellt för Ukraina. vad som krävs är att den ryska diktaturen håller sig borta med sitt krigande och sina annekteringar, det är kravet du inte ens lyckas förstå.
Senast redigerad av Draken55 2018-10-31 kl. 17:25.
2018-10-31, 17:34
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Det är ju direkta lögner du kommer med, du framställer det som vore det 50/50 i Ukrainsk opinion om finge de välja mellan EU och Putin, vilket sketprat. Hur ska vi kunna ha debatt med er putinister om ni inte ens kan förhålla er till de enklaste fakta?
Suck. Pallar inte piska din lilla ukrainare igen.

Jag säger att
och inget annat. Det är fakta.

Vad är det du inte fattar?

Citat:
Polariserad länder finns det gott om idag, inget speciellt för Ukraina.
Japp. Och den här utvecklingen gynnar Putin. Vår smarta Carl Bildt förklarade det för din lilla ukrainare i andra tråd, har du redan glömt det?
Citat:
vad som krävs är att den ryska diktaturen håller sig borta med sitt krigande och sina annekteringar, det är kravet du inte ens lyckas förstå.
Någonstans i det parallella universumet
Senast redigerad av FlashyBear 2018-10-31 kl. 17:36.
2018-10-31, 17:37
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
LOL, what?

Vi kan ju inte alla vara lika kunskapsmässigt högstående som du, eller hur? Eller ha sådan unik insyn i, och förståelse för, Ukraina.

Sanningen är ganska enkel. Den största delen av Ukraina vill ha en positiv relation till EU. Inte medlemskap per se, där går åsikterna isär mer, utan reformer som moderniserar och motverkar korruption.

Många ukrainare vill vara oberoende; men med fortsatt närmande till EU, en stark strategisk samverkan, samt ändå bibehållen handel med Ryssland. Sedan tror jag mer det är en generations- och utbildningsfråga. Pensionärer och lågutbildade vill i många fall helst ha tillbaka Sovjet. De yngre/medelålders med utbildning vill till EU. Att prata om väst/centrala och östra/södra ger en lite missvisande bild. Klart som fan att Donbass vill till Ryssland, men jag tror åsikterna även där, liksom till och med i Lviv, går isär mer än många vågar säga offentligt.

När det gäller det kommande valet så finns en betydande risk att Tymoshenko vinner. Hennes populism, ratio för lögn/sanning och emotionella instabilitet får Trump att framstå som en balanserad och tam "politiker". Har du någonsin onanerat med hennes bild framför dig? Känns naturligt på något sätt...
2018-10-31, 17:41
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Suck. Pallar inte piska din lilla ukrainare igen.

Jag säger att
och inget annat. Det är fakta.

Vad är det du inte fattar?

Japp. Och den här utvecklingen gynnar Putin. Vår smarta Carl Bildt förklarade det för din lilla ukrainare i andra tråd, har du redan glömt det?

Någonstans i det parallella universumet

Jag har inga problem med fattningsförmåga, mitt enda problem är dina lögner, varför du fortsätter med dem begriper ingen, den enda du övertygar är dig själv och DU BEHÖVS ju inte övertygas du är ju redan en kremlpropagandist.

Om vi leker med tanken att det idag skulle hållas beslutande folkomröstningar om EU och Natomedlemskap i Ukraina hade det blivit ja i båda fallen.
2018-10-31, 17:53
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Vi kan ju inte alla vara lika kunskapsmässigt högstående som du, eller hur? Eller ha sådan unik insyn i, och förståelse för, Ukraina.
Oj, oj, oj. Det räcker att man kan läsa.
http://www.iri.org/sites/default/fil...nal_survey.pdf

Citat:
Sanningen är ganska enkel. Den största delen av Ukraina vill ha en positiv relation till EU. Inte medlemskap per se, där går åsikterna isär mer, utan reformer som moderniserar och motverkar korruption.
Ja, har jag sagt något emot det?

Så har det varit mer eller mindre under de senaste 20 åren, så?

Citat:
Många ukrainare vill vara oberoende; men med fortsatt närmande till EU, en stark strategisk samverkan, samt ändå bibehållen handel med Ryssland. Sedan tror jag mer det är en generations- och utbildningsfråga. Pensionärer och lågutbildade vill i många fall helst ha tillbaka Sovjet. De yngre/medelålders med utbildning vill till EU. Att prata om väst/centrala och östra/södra ger en lite missvisande bild. Klart som fan att Donbass vill till Ryssland, men jag tror åsikterna även där, liksom till och med i Lviv, går isär mer än många vågar säga offentligt.
Med andra ord är Ukraina ett ganska polariserat land.

Vad händer med ett polariserat Ukraina om Tymosjenko vinner samt att det blir en global recession (det är väl inte ett orealistiskt scenario?) om 2-3 år ? Jo, lite vad som helst. Alltså nästan bokstavligen vad som helst.

Jag tog upp geografin eftersom den verkar ha mycket större betydelse enligt mätningarna än åldern samt ja... rent praktiskt spelar det väldigt stor roll vid eventuell "annektering"

Putin is there, waiting
Citat:
När det gäller det kommande valet så finns en betydande risk att Tymoshenko vinner. Hennes populism, ratio för lögn/sanning och emotionella instabilitet får Trump att framstå som en balanserad och tam "politiker". Har du någonsin onanerat med hennes bild framför dig? Känns naturligt på något sätt...
2018-10-31, 18:23
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Oj, oj, oj. Det räcker att man kan läsa.
http://www.iri.org/sites/default/fil...nal_survey.pdf

Ja, har jag sagt något emot det?

Så har det varit mer eller mindre under de senaste 20 åren, så?

Med andra ord är Ukraina ett ganska polariserat land.

Vad händer med ett polariserat Ukraina om Tymosjenko vinner samt att det blir en global recession (det är väl inte ett orealistiskt scenario?) om 2-3 år ? Jo, lite vad som helst. Alltså nästan bokstavligen vad som helst.

Jag tog upp geografin eftersom den verkar ha mycket större betydelse enligt mätningarna än åldern samt ja... rent praktiskt spelar det väldigt stor roll vid eventuell "annektering"

Putin is there, waiting

Tymoshenko skulle lätt sabba alla dealar med väst. Istället sänka gaspriser och lova 1 kg gratis mjöl varje fredag. En verklig nationsbyggare för framtiden!

Ännu värre är hennes rabiata rysshat och emotionella nycker. Vi kan ju komma ihåg att hon låg "döende" av ryggsmärtor på en tysk klinik under Maidan. Några dagar senare stod hon och höll segertal i högklackat. Vill också minnas att hon kallade separatisterna, nu talar jag om den första vändan uppror med mestadels ukrainska deltagare, för vidriga djur och att hela regionen skulle atombombas.

Vill Putin - som inte heller har någon respekt för människoliv - ta delar av Ukraina ska han hoppas att Tymoshenko vinner. Hon skulle lätt starta ett krig om det boostade hennes ego tillfälligt.
2018-10-31, 18:53
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Tymoshenko skulle lätt sabba alla dealar med väst. Istället sänka gaspriser och lova 1 kg gratis mjöl varje fredag. En verklig nationsbyggare för framtiden!

Ännu värre är hennes rabiata rysshat och emotionella nycker. Vi kan ju komma ihåg att hon låg "döende" av ryggsmärtor på en tysk klinik under Maidan. Några dagar senare stod hon och höll segertal i högklackat. Vill också minnas att hon kallade separatisterna, nu talar jag om den första vändan uppror med mestadels ukrainska deltagare, för vidriga djur och att hela regionen skulle atombombas.

Vill Putin - som inte heller har någon respekt för människoliv - ta delar av Ukraina ska han hoppas att Tymoshenko vinner. Hon skulle lätt starta ett krig om det boostade hennes ego tillfälligt.
Men hon är ändå den mest populära/valbara politikern i Ukraina (enligt OU). I alla/de flesta grupper. Dvs att de flesta ukrainarna oavsett ålder eller utbildning tycker (just nu enligt OU) att hon är det minst dåliga alternativet. Typ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in