2018-10-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume

Här är en undersökning som visar att runt 70% av ukrainarna (borträknat osäkra) är för EU-medlemskap:
https://en.interfax.com.ua/news/general/518256.html

Undersökning som du länkar till är från slutet av juni, rätt gammal!

Enligt den är endast 50% för EU medlemskap.
Citat:
So, according to the poll, 50% of Ukrainians are in favor of joining the European Union, while 28% are against.
Varför ljuger du??
2018-10-30, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Inga ryska trupper i Ukraina? Men alltså vem fan försöker du lura? Och när ryssäcklen skjuter ner ett trafikflygplan går de naturligtvis under benämningen terrorister. Din rysspedagogik är avskyvärd

Läsförståelse problem?? Det är faktiskt inte mitt fel, som du hävdar, att Kiev hybridregimen inte klarat av i Haagdomstolen (juridiskt) bevisa förekomsten av ryska trupper.

Det du läser i tidningar, påstående om hörsägen i andra och tredje led, sociala media, mm räknas inte som bevis i juridisk mening.
Några exempel:
Philip Breedloves hackade g-mail avslöjar manipulering av information:
Citat:
Working with dubious sourcing, a group close to NATO's chief military commander Philip Breedlove sought to secure weapons deliveries for Ukraine, a trove of newly released emails revealed. The efforts served to intensify the conflict between the West and Russia.
http://www.spiegel.de/international/...a-1104837.html
Citat:
Retired U.S. Air Force Gen. Philip Breedlove, until recently the supreme commander of NATO forces in Europe, plotted in private to overcome President Barack Obama’s reluctance to escalate military tensions with Russia over the war in Ukraine in 2014, according to apparently hacked emails from Breedlove’s Gmail account that were posted on a new website called DC Leaks.
https://theintercept.com/2016/07/01/...eneral-emails/
Sen. Jim Inhofe (R-Okla.) fick en hög med foto från ukrainska politiker som visade sig var fake:
http://russia-insider.com/ru/politics/2015/02/16/3533
https://www.buzzfeed.com/rosiegray/h...s-t#.sn13j0BQO
https://www.rferl.org/a/ukraine-sena.../26849852.html
http://fortressamerica.gawker.com/se...-wa-1685511541
Kort Volker lögner
Trump’s Special Representative For Ukraine Caught Posting Fake Photos About Conflict In Donbass
https://southfront.org/trumps-specia...ct-in-donbass/
“I Would Whack Volker with a Stick for Telling Such a Lie!”: The Grandmother Who the US Presented as a Victim of “Russian Aggression”
http://www.stalkerzone.org/i-would-w...an-aggression/

Så vit jag vet, hitintills, har åklagaren i MH17 fallet inte väckt åtal, trots det hävdar du bestämt vilka är skyldiga. Har du några bevis för ditt påstående??

Enligt ECHR artikel 6.2 gäller oskuldspresumtionen, man betraktas som oskyldig till en dom fallit och vunnit laga kraft, fram tills dess är man endast misstänkt.
I en av rapporterna presenterade av JIT, nämns att det inte handlar om terrorist brott.
2018-10-30, 08:44
Medlem
Draken55s avatar
Har detta forum sjunkit så lågt att det är en filial till kreml-propaganda?

Ingen rysk trupp i Ukraina? vilket patetiskt nonsens. Lägg ner detta infantila ljugeri, förstår ni inte att ni bara spär på föraktet mot Putin-regimen? ni får ju motsatt effekt, vilka stolpskott!
2018-10-30, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55

Ingen rysk trupp i Ukraina? vilket patetiskt nonsens. Lägg ner detta infantila ljugeri, förstår ni inte att ni bara spär på föraktet mot Putin-regimen? ni får ju motsatt effekt, vilka stolpskott!

Draken - du som är så påläst, hur många soldater från den reguljära ryska armén befinner sig i de separatistkontrollerade områdena i östra Ukraina? Jag förstår också att siffran kan variera dag för dag, men jag ger dig friheten att välja ett datum för vilket du har en mer eller mindre exakt siffra som stöds av en trovärdig källa.
2018-10-30, 09:50
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verka
Draken - du som är så påläst, hur många soldater från den reguljära ryska armén befinner sig i de separatistkontrollerade områdena i östra Ukraina? Jag förstår också att siffran kan variera dag för dag, men jag ger dig friheten att välja ett datum för vilket du har en mer eller mindre exakt siffra som stöds av en trovärdig källa.

Ditt tramsande är ju bara patetiskt, hur långt är ett snöre frågar du och förväntar dig ett svar.

Frågan är ju bara om du/ni förstår att det ni håller på med bara förstärker och cementerar bilden av rysk propaganda som ingen med en halv hjärna tror på.

DIN närvaro konfirmerar den korrekta bilden av ett Ryssland i patetiskt moraliskt förfall med infantil propaganda som enda vapnet.
2018-10-30, 09:57
Medlem
Citat:

Förnekelse kan faktiskt utvecklas till ett farligt kroniskt tillstånd som behöver professionell behandling för att botas så Putin borde söka hjälp snarast medan tid är. Så att förneka att rysk tupp ockuperar delar av Ukraina är, om man inte inser det orimliga i det påståendet, antingen ett önsketänkande eller ett politiskt motiverat uttalande i ett trängt läge.
Ryssland har ju faktiskt anammat förnekelsen och rena ljuget som sin bästa allierade när man konsekvent bortförklarar sin närvaro i Ukraina trots överväldigande bevis.
Tyvärr ett vanligt rysk agerande som faktiskt visar det ryska hotet i all sin osmaklighet. Civiliserade stater skulle sällan agera på det sättet mot varandra
.
Men i slutändan kanske ändå till Ukrainas fördel så man nu om något känner sina ryska löss på gången.
2018-10-30, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ditt tramsande är ju bara patetiskt, hur långt är ett snöre frågar du och förväntar dig ett svar.

Frågan är ju bara om du/ni förstår att det ni håller på med bara förstärker och cementerar bilden av rysk propaganda som ingen med en halv hjärna tror på.

DIN närvaro konfirmerar den korrekta bilden av ett Ryssland i patetiskt moraliskt förfall med infantil propaganda som enda vapnet.

Lägg av, du vet att jag kämpar på forumet för ukrainsk nationalism och att jag ger bra insikter för svenskarna om hur grejer funkar i Ukraina.

Jag tror också att det finns soldater från Röda armén i östra Ukraina och det tror ju uppenbarligen du också. Däremot verkar du mycket mer påläst än jag (jag anser nämligen att det är bättre att vara ukrainsk internetkrigare än att riskera sitt liv i onödan på fronten). Så varför kan du inte ge oss en uppskattning om hur många soldater från Röda armén vi har att göra med i östra Ukraina. Det måste ju vara tiotusentals eller hundratusentals med tanke på att det är så svårt att mota bort dem. Ge oss en siffra är du snäll. Det räcker med något ungefärligt: x% är lokala banditer / terrorister och y% är reguljära ryska soldater. Och backa upp dina uppgifter med en källa. Så får vi slut på spekulationerna.
2018-10-30, 10:12
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Förnekelse kan faktiskt utvecklas till ett farligt kroniskt tillstånd som behöver professionell behandling för att botas så Putin borde söka hjälp snarast medan tid är. Så att förneka att rysk tupp ockuperar delar av Ukraina är, om man inte inser det orimliga i det påståendet, antingen ett önsketänkande eller ett politiskt motiverat uttalande i ett trängt läge.
Ryssland har ju faktiskt anammat förnekelsen och rena ljuget som sin bästa allierade när man konsekvent bortförklarar sin närvaro i Ukraina trots överväldigande bevis.
Tyvärr ett vanligt rysk agerande som faktiskt visar det ryska hotet i all sin osmaklighet. Civiliserade stater skulle sällan agera på det sättet mot varandra
.
Men i slutändan kanske ändå till Ukrainas fördel så man nu om något känner sina ryska löss på gången.

Tiden talar naturligtvis för Ukraina och mot Ryssland i konflikten, konflikten som Kreml inte ens kan erkänna på riktigt, ynklingar.
2018-10-30, 11:17
Bannlyst
Citat:
Tiden talar naturligtvis för Ukraina och mot Ryssland i konflikten, konflikten som Kreml inte ens kan erkänna på riktigt, ynklingar.

Eller hur, allt talar för att Ukraina snart kommer att återerövra Donbass och Krim. Och sedan tar vi södra Polen och Stavropolregionen. Det är som med Hyperloop, om det inte tar 5 år så tar det max 10 år, eller vad tror du?
2018-10-30, 11:22
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Eller hur, allt talar för att Ukraina snart kommer att återerövra Donbass och Krim. Och sedan tar vi södra Polen och Stavropolregionen. Det är som med Hyperloop, om det inte tar 5 år så tar det max 10 år, eller vad tror du?

Jag tror att ju fler som läser dig på ett öppet forum desto större blir aversionen mot Ryssland Rysk aggression och Putin, so keep on.....
2018-10-30, 11:37
Bannlyst
Citat:
Jag tror att ju fler som läser dig på ett öppet forum desto större blir aversionen mot Ryssland Rysk aggression och Putin, so keep on.....

Varför det? Kan du inte ge ett svar på mina frågor?

1. Hur många reguljära ryska soldater (+/-20%) finns i Donbass? Pratar vi om 1,000 eller 10,000 eller 100,000?
2. Ungefär hur länge måste Östra Ukraina och Krim leva under putlersk ockupation? Är det 1 år eller 10 år eller 100 år?

Dina svar skulle ge oss ukrainska nationalister en del råg i ryggen.

Jag håller tummarna för att du kommer med något bra till oss
2018-10-30, 11:43
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Varför det? Kan du inte ge ett svar på mina frågor?

1. Hur många reguljära ryska soldater (+/-20%) finns i Donbass? Pratar vi om 1,000 eller 10,000 eller 100,000?
2. Ungefär hur länge måste Östra Ukraina och Krim leva under putlersk ockupation? Är det 1 år eller 10 år eller 100 år?

Dina svar skulle ge oss ukrainska nationalister en del råg i ryggen.

Jag håller tummarna för att du kommer med något bra till oss

Att din medverkan här bara stärker insikten om vad Ryssland är och hur de beter sig förstår du naturligtvis inte, det är mest synd om dig, ett offer för inskränkthet och dumhet.

Dina fortsatta frågor om hur långt ett snöre är bara konfirmerar bilden av dig/ er som en samling udda figurer utan kontakt med den moderna världen och demokrati.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in