2016-05-16, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Totalt sett jämförde jag duh! Vilken nation innehar då priset av dödade journalister om du nu kan läsa dvs eller om hela världen din är så röd kan det vara svårt att se såklart det är förståeligt.
Varför ska man jämföra nuvarande journalistfientliga illegala regeringen med demokratiskt valda journalistvänliga Janukovytjs regering?

Under nuvarande regeringen (senaste 2 åren) har det dödats nästan lika många som på de senaste 20 åren. 8 vs 10. Säger en del, eller hur?
2016-05-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Varför ska man jämföra nuvarande journalistfientliga illegala regeringen med demokratiskt valda journalistvänliga Janukovytjs regering?

Under nuvarande regeringen (senaste 2 åren) har det dödats nästan lika många som på de senaste 20 åren. 8 vs 10. Säger en del, eller hur?

Ha ha ja visst svider det i att Ryssland innehar rekord av dödade journalister? Inte lätt vara rysskramare idag med tanke på hur bra det går för landet rent ekonomiskt och hur gillade de är i omvärlden nuförtiden efter Ukrainakrisen. Sanktionerna lär pågå en lång tid framöver och med fallande oljepriser ligger inte Ryssland så bra till då man måste börja ta av valutareserven.
2016-05-16, 19:11
Medlem
OlleHelges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Kiev fick västerländska pengar till vägarna och Grojs sade för en tid sedan att de inte finns kvar. Nu vänder han 180 grader och lovar fina nya vägar inom bara några år. Misstro de som lovar snabba lösningar och de som på kort tid säger emot sig själva.

Annars är det bra med satsningar på infrastruktur, men man måste gå fram på flera fronter samtidigt. Bostäder, priser, pensioner, arbeten. Allt monteras ned och Grojs talar om vägar. Det sätter han uttalande i perspektiv.

Well, det är klart att Ukraina får både morot och piska, det vet alla som läst tidningarna vilket jag antar inkluderar dig också.

Som du vet så förlorade Ukraina sin största handelspartner, när samme handelspartner bestämde sig för att i stället för att hyra delar av Krim samt handla med Ukraina, så invaderar vi landet Ukraina, och stjäl Krim samt förbjuder handel med landet på ett flertal områden.
Och visst, som alla förstår så är det ju inte riktigt smart av den handelspartnern men vad kan man göra.

Framförallt Väst, Japan, Indien, Turliet och aven en del arabländer har ju då hjälpt Ukraina för att landet självständigt ska kunna göra sina val. Och det är ju en enorm omställning samt anpassning till nya marknader.

Men om vi nu bortser från ovan...

Så är det fantastiskt att nu regeringen börjar satsa på vägarna som nog är ett av de största abrerna i Ukraina. Visst, som du säger ska man ju satsa på allt i en ideal värld men du och jag vet att världen inte är det.

Att Ukraina nu (som du säger) ganska snabbt ska få bättre vägar är ett väldigt gott tecken för framtiden!
2016-05-16, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ha ha ja visst svider det i att Ryssland innehar rekord av dödade journalister? Inte lätt vara rysskramare idag med tanke på hur bra det går för landet rent ekonomiskt och hur gillade de är i omvärlden nuförtiden efter Ukrainakrisen. Sanktionerna lär pågå en lång tid framöver och med fallande oljepriser ligger inte Ryssland så bra till då man måste börja ta av valutareserven.
Haha, jag tycker, att man gjort rätt i Ryssland. Jag hatade Nemtsov

Däremot diskuterar vi europeiska Ukraina, där journalisterna börjat dödas efter, att man gjorde en statskupp mot ryssvänliga Janukovytj
Deal with it!
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHelge
Så är det fantastiskt att nu regeringen börjar satsa på vägarna som nog är ett av de största abrerna i Ukraina. Visst, som du säger ska man ju satsa på allt i en ideal värld men du och jag vet att världen inte är det.
De har inte börjat att satsa på något. De har dock sagt, att de ska satsa
Men det finns orsak till, att alla nuvarande partier tappar enligt mätningarna
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-05-16 kl. 19:18.
2016-05-16, 19:40
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Det är en dödslista och folk har dött. 3-4 politiker dog under mystiska omständigheter när listan kom upp. Sedan mördades författaren Oles Buzina. Det var så genant att listan togs ned tillfälligt, men den verkar ha återuppstått på en NATO-sajt. Listan kom upp igen. Jag har inte följt den, men jag vet att fler än 30.000 namn stod på listan för ett år sedan. Där listades barn och andra släktingar. Ibland med adress och telefonnummer. Vi kanske aldrig får veta vad som hände dem. Extremisterna var ute efter att straffa familjemedlemmar och det är ruskigt.
30000 och den försvann...och återuppstod igen.. men försvann.Det sista påstods vara en lista på journalister! Men nu börjar du prata om politiker som dog. 3-4 regionpartister minns man att de dog mystiskt. Men det mest rimliga av de dödsfallen är att Yanukovych klanen hämnades på dem för att de antingen gick över när Yanuk röstades bort eller visste för mycket. Drygt 80 stycken fd regionpartister sitter i parlamentet varav många av dem sitter i de två fraktioner som stödjer sittande president och regering. Således knappast under dödshot precis.

Du är ju riktigt förvirrad. Natosajt?
2016-05-16, 19:51
Medlem
OlleHelges avatar
Citat:
...

De har inte börjat att satsa på något. De har dock sagt, att de ska satsa
Men det finns orsak till, att alla nuvarande partier tappar enligt mätningarna

Korrekt! Men jag tror att vägarna är något ganska konkret som kommer bli följt upp... Av bland annat mig när jag åker från Kiev till Odessa

Här har du en annan väg mellan Reni och Odessa som man arbetar med, och har gjort under en viss tid!
http://en.reporter-ua.ru/in-odessa-t...d-to-reni.html
2016-05-16, 20:05
Medlem
De som tror att allt är bra i Ukraina får mothugg av Biletsky, grundaren av Azov. Han säger att Ukraina har förvandlats till en ruin och måste byggas upp på nytt. Visst är det så. Han vet inte hur det ska göras. Han väntar inte ett nytt Maidan och det är intressant. Vill han verka inom systemet? En militärkupp anses vara osannolik, enligt en analytiker, så vi får nog se det gamla systemet vara på plats ett tag till. Jag tycker mig se att folkets oro mer och mer kommer till uttryck i regionerna. De kan möjligen bryta sig loss på något sätt och få stopp på Kiev. Folket har mer förtroende för sina borgmästare än för Kiev och det är speciellt sant i Lviv/Lvov. Det bullras i Kharkov och i Odessa bullras det under ytan.

Biletsky, en man jag skulle kunna hålla långa diskussioner med och ge vissa viktiga påpekanden, om jag hade diplomatisk immunitet och livvakter i Ukraina, förstår faktiskt bättre vad Kiev håller på med än trådens Kiev-kramare. Politikerna skapade Ukraina/Ruina och klamrar sig desperat kvar vid makten.

Det råder ingen tvekan om att Azov är på plats i tråden och jag råder Biletsky att kapa banden med exilukrainare, som inte känner dagens Ukraina. Det är svårt och görs nog inte, eftersom de till viss del finansierar de frivilliga, men något kanske kan göras. Jag råder honom att åtminstone lära de frivilliga att tänka på heder, inte övergrepp och andra konstigheter. SS-divisionen Galizien ser ut att ha bott gratis på hotell i Kiev i två år. De tillhör Aidar, som jag förstår det, och Aidar skämmer just nu ut sig nära fronten igen. Kanske mer om det senare.

Maskinöversättning:

Citat:
The government is interested to freeze the current situation - said Biletskiy.- This will allow it to last longer. In that case, you can be accused of any opposition, that is the - the fifth column, and declare martial law. The main thing - not to fight really because, God forbid, there will be war with Russia!

We are facing a precipice in social, military, state plan. It is necessary to break down the old system and build a new country.

This - the ruins.

http://www.anna-news.info/node/57856
2016-05-16, 20:36
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
...

http://www.anna-news.info/node/57856

Din källa i sitter i Moskva. Vad sägs om Nordkorea nästa gång?
2016-05-16, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHelge
Korrekt! Men jag tror att vägarna är något ganska konkret som kommer bli följt upp... Av bland annat mig när jag åker från Kiev till Odessa

Här har du en annan väg mellan Reni och Odessa som man arbetar med, och har gjort under en viss tid!
http://en.reporter-ua.ru/in-odessa-t...d-to-reni.html
Som jag förstått, är det en presentation?
Jag måste dock erkänna, att jag har underskattat Saakashvili. Han verkar ganska sansad och har än så länge gjort relativt ett bra jobb.
Jag vet senare inte, hur representativt det är för hela Ukraina.

Ryssen har t.ex. investerat rätt så mycket pengar i Krims infrastruktur. Man har redan byggt elledning och bygger en bro till Krim.
https://www.youtube.com/watch?v=VOBV7Bo5ty4
Det är dock också svårt att avgöra, om och hur representativt det är för Ryssland eller Krim.
2016-05-16, 21:08
Medlem
OttorWaefres avatar
Att en bild säger mer än tusen ord gäller i högsta grad för följande foto taget nyligen utanför "LNR:s" militära rekryteringscentrum i Luhansk:

https://pbs.twimg.com/media/CilPOWeWgAATdyH.jpg
2016-05-16, 21:39
Medlem
Några orelaterade nyheter från Ukraina just nu. Nationalgardet siktade nyligen med vapen på OSCE i Stepanovka. Poroshenko, som likt björnen Balou i Djungelboken, tror sig vara både stark och listig, vill utnämna Yats till Ukrainas ambassadör i Ryssland. Han ämnar slå två flugor i en smäll. Reta Ryssland och se till att Yats får immunitet och inte kan åtalas. Det kan också vara så att ingen annan har lust att anställa Yats. Förståeligt, om så är fallet.

Här kommer det allra värsta. Aidar och SBU försöker identifiera släktingar till NAF-soldater i Stanitsa Luganskaya. Släktingar, kanske barn och flickvänner. Ukraina styrs av en terrorregim och inte ett pip hörs från västerländska politiker. Jag har gett upp om Stockholm, men jag är mycket besviken på Berlin och Paris. Förnuftet verkar bara överleva på nätet nuförtiden. Tänk så de gamla kulturländerna Tyskland och Frankrike, två av mina favoritländer i Europa, har förfallit under imperiets våldsamma framfart.

Citat:
‘Fighters of this unit together with the SBU employees carry out cleansings of houses and streets of the LPR’s Stanitsa Luganskaya aimed at identification of relatives of the LPR and DPR military personnel,’ pointed out the representative of the Defense Ministry of the Republic.

Earlier Marochko reported that the Kiev security officers continue dishousing residents of Stanitsa Luganskaya in order to accommodate the fighters of the nationalist battalions in their houses

https://dnipress.com/en/posts/nation...uganskaya-lpr/
2016-05-16, 21:50
Medlem
OlleHelges avatar
Citat:
Som jag förstått, är det en presentation?
Jag måste dock erkänna, att jag har underskattat Saakashvili. Han verkar ganska sansad och har än så länge gjort relativt ett bra jobb.
Jag vet senare inte, hur representativt det är för hela Ukraina.

Han har nog lyckats så bra som man någonsin kunnat hoppas.

Citat:
Ryssen har t.ex. investerat rätt så mycket pengar i Krims infrastruktur. Man har redan byggt elledning och bygger en bro till Krim.
https://www.youtube.com/watch?v=VOBV7Bo5ty4
Det är dock också svårt att avgöra, om och hur representativt det är för Ryssland eller Krim.

Vad jag känner till är det en del av Kreml's fokus dvs militärt...

Vägarna är nog Rysslands akilleshäl... tyvärr.
http://blog.euromonitor.com/2015/09/...hallenges.html

Man önskade ju att Kreml skulle fokusera på detta i stället, men det blir väl lätt som det blivit när man placerar en Alfa hanne på tronen. Lite dolkstöt 2.0 och sedan har vi läget vi har idag... Tänk vad rika vi alla skulle kunna vara om Ryssland hade fokuserat lite mer på utveckling och lite mindre på att angripa sina grannländer med sin armee.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in