Citat:
Ursprungligen postat av
nedboy
Det här låter lite som en konspiration mot mäster-konspiratören på Flashback?
Visst är jag med på att man bör analysera saker som kan göra att detta bevisas vara en konspiration. Men ni tar upp en sak och sen antar ni en förklaring och den förklaringen gör att det är sant. På det sättet kan man komma fram till att jorden är platt.
Därför blir slutsatsen att logiskt borde detta vara ett terrordåd utfört av IS då inga av de punkter som försöker hävda motsatsen har bevisats. De har även lätt kunnat förklaras med naturliga förklaringar. Detta stärker alltså misstanken om att det är IS som utfört dådet.
1. Vad jag förklarade var att även om den numera avstängde Dileva i denna tråd inte var en desinformationsagent så finns de överallt på internet. Deras syfte är att infiltrera seriösa diskussioner kring ämnen som folk givetvis kommer att diskutera och förstöra dem inifrån. Detta eftersom det inte går att, i praktisk bemärkelse, förbjuda folk att söka efter information och ställa frågor, tack vare internet. En annan strategi är att skrämma folk till att tro att NSA eller liknande organisationer håller koll på varenda liten sak du gör på nätet, och att du därför självcensurerar och håller dig på "lugna vatten" istället.
En tredje strategi kan vara att arbeta frenetiskt med att förvandla innebörden av ord, ordet "conspiracy" fungerar precis som så det var tänkt, folk förväntar sig en punchline följt av canned laughter så fort det dyker upp. Det funkar även på dig, och det är till stor del på grund av inneboende mänskliga drivkrafter som gör att det känns enklare för folk att utgå ifrån att allt är lugnt och fint och alla är snälla istället; skratta åt tokarna som lägger fram hypoteser som verkar skrämmande, låt oss därför bara utgå ifrån att de är löjliga. Att Dileva i denna tråden skulle fylla ett syfte att förstöra diskussionen blir då två steg för mycket då du inte ens vill tänka tanken att i första steget kan officiella representanter för nationer och organisationer i världen säga en sak offentligt och bakom slutna rum säga något helt annat. Det där var ju vad som skedde i Sovjet eller nu i Nordkorea, inte hos oss!
2. Här påstår du att det är fel att analysera utifrån den givna situationen och därifrån dra en slutsats.
3. Här analyserar du den givna situationen och drar en slutsats. Helt plötsligt är det inte längre fel.
Hursomhelst, eftersom jag försöker bevisa att vi talar om en false flag operation, och för att lyckas övertyga just dig så behöver jag konkreta praktiska bevis som jag omöjligt kan få tag på, så får jag väl lägga ner min insats. Det jag manar till mer än annat är dock att få folk att börja tänka kritiskt kring den officiella historiebeskrivningen som sker as we speak, och att tänka i så många steg som möjligt; för tro mig, det förväntar sig fienden att vi inte kan eller vill. Tyvärr har de oftast väldigt rätt i detta. I ditt fall tror jag att du kan men att du inte vill.