Citat:
Ursprungligen postat av
Eastmancolor
Precis som med 9/11 kan man misstänka att syftet varit att skuldbelägga muslimer ytterligare; i Frankrike är motsättningarna redan som de är påtagliga.
Troende muzzlor är ytterst duktiga på att skuldbelägga sig själva genom sitt i många fall antisociala beteende - de vill och FÅR faktiskt, enligt koranen, inte beblanda sig med oss orena kafirer (dvs integrera sig). Vill du ha Sura-nr på det så kan jag fixa. Då jag f n bor i Paris kan jag säga att trots att spökplump-klädsel icke är tillåten enligt fransk lag, så ser man niqab-tanter i välmående Parisförorter med jämna mellanrum. Vakter gör / säger ingenting åt detta olagliga (99% av vakterna har invandrarbakgrund). Men visst, attentaten har ökat misstron mot muzzlorna ytterligare, det ska inte förnekas. Bakom varje burka kan det dölja sig en bomb.
Citat:
Ursprungligen postat av
yegori
IS är bara ett verktyg. Kom igen nu.
Det är internationella element som ligger bakom.
Jag är vanligtvis inte mycket för folie-hatteri, men börjar f-n tro att du har rätt! Det krävs mer planering (och pengar) än folk tror att genomföra en koordinerad attack av denna dimension, i en världsstad med erkänt duktig underrättelsetjänst, omfattande Vigipirate (antiterror)-plan och högsta terrorberedskap på en nationell skala. Och så hittar man (precis som vid 9/11) ett oförstört muzzelpass i anknytning till i detta fall ihjälsprängd
syrisk GM, så lägligt -- de verkar btw vara helt oförstörbara, dessa jihadistpass

.
Att planerade illdåd av denna dignitet skulle ha gått förbi fransk underrättelsetjänst totalt, trots övervakning av minst en av GM, verkar skumt. Att Francois Hollande satt på fobollsstadium när det hela började var ju också väldigt "lägligt" - även om jag tror att han bara är "a pawn in a bigger game", med skrämmande lågt IQ/EQ (och extremt dåliga opinionssiffor, som nu ev förbättrades). Det är onda krafter bakom detta som planerat och finansierat, inte nödvändigtvis NWO. Att en förortsdräggs-muzzla som släpar lik efter bil skulle vara "the mastermind" bakom en så pass avancerad, koordinerad attack, det tror jag inte på. Losers hela bunten. Det ligger en större hjärna bakom detta, starka krafter, vars syfte kan diskuteras.