2015-11-25, 08:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Dödsropen från Sinjarberget väckte många, eftersom många av offrens släktingar befann sig i Europa vid tillfället.
Hade Yazidierna inte haft några släktingar som redan flytt till Europa, så hade västs deltagande i Anti-IS-operationer fortfarande varit på ett minimum.

Sådana bevekelsegrunder tror jag mycket väl kan stämma, men det var en retorisk fråga. Svaret är tänkt att vara, uppenbarligen behövde Frankrike inte ett attentat som ännu inte hade ägt rum. Det gick bra att vara aktiv ändå.
Citera
2015-11-25, 10:13
Medlem
Cauterizers avatar
Det var ett förberedande drag. Nu har de hela Frankrikes befolkning bakom sig som jublar åt alla former av militära insatser. Såklart hade de säkert fullföljt det ändå, men som sagt, nu har de en hel befolkning som gör det hela "legit".
Citera
2015-11-25, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Som jag har skrivit i ett tidigare inlägg. Hur kommer det sig att Frankrike har varit aktiva i Syrien redan långt före dessa attentat?

Skall man översätta attackerna till andra världskriget är det som att Tyskland ville rättfärdiga sin invasion genom falska terrorattentat under hösten och vintern 1940.

Det vore högst osannolikt, och hände ju i verkligheten förstås inte.

När vi då har konstaterat att du tror på något som inte verkar väldigt troligt, varför skall då just din version vara den rätta?

Kan man inte lika gärna löpa linan ut och säga att det inte dog någon, och varför stanna där, dog det ens någon i andra världskriget?

Personligen skulle jag vara förvånad ifall du har varit med om någon av dessa händelser, så att du därför har personliga evidens. Varför skulle allt inte bara kunna vara påhitt, om vi nu ändå väljer att tro på det osannolika?

Du vet inte hur rätt du har i din historielektion.

Hitler invaderade Polen genom att utklädda tyskar, de var utklädda till Polska militärer stormade och intog en tysk radiostation. Det var den tyska förklaringen till att man startade invasionen av halva Polen, den andra halvan intog Sovjet samtidigt.
Citera
2015-11-25, 17:43
Medlem
isberg15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauterizer
Det var ett förberedande drag. Nu har de hela Frankrikes befolkning bakom sig som jublar åt alla former av militära insatser. Såklart hade de säkert fullföljt det ändå, men som sagt, nu har de en hel befolkning som gör det hela "legit".
Ett förberedande drag av vilka?
Citera
2015-11-25, 21:06
Medlem
Cauterizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isberg15
Ett förberedande drag av vilka?

Frankrike.
Citera
2015-11-27, 02:25
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=AUb721gXB5s

intressant klipp om övningar som pågick samtidigt. vad är sannolikheten att övningar som simulerar samma scenario har inträffat samtidigt i 911, 7-7, paris osv? kan inte vara många promillar?
Citera
2015-11-28, 20:33
Medlem
Eastmancolors avatar
Precis som med 9/11 kan man misstänka att syftet varit att skuldbelägga muslimer ytterligare; i Frankrike är motsättningarna redan som de är påtagliga.
Citera
2015-11-28, 20:46
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Precis som med 9/11 kan man misstänka att syftet varit att skuldbelägga muslimer ytterligare; i Frankrike är motsättningarna redan som de är påtagliga.

Detta signalerar dock om att det är IS som är ytterst ansvariga för att genomföra NWO.
Citera
2015-11-28, 22:14
Medlem
Citat:
Detta signalerar dock om att det är IS som är ytterst ansvariga för att genomföra NWO.
IS är bara ett verktyg. Kom igen nu.
Det är internationella element som ligger bakom.
Citera
2015-11-28, 22:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yegori

Om så är fallet, vad hindrar då deras tusentals krigare från att inse detta, nu när så många av dem är från Väst och har insett exakt det som Du och Jag sedan länge insett?

Citat:

Floskler!
Kom med riktiga argument eller dra åt 0.03!
I have NO TOLERANCE for bullshit!
Citera
2015-11-29, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Troende muzzlor är ytterst duktiga på att skuldbelägga sig själva genom sitt i många fall antisociala beteende - de vill och FÅR faktiskt, enligt koranen, inte beblanda sig med oss orena kafirer (dvs integrera sig). Vill du ha Sura-nr på det så kan jag fixa. Då jag f n bor i Paris kan jag säga att trots att spökplump-klädsel icke är tillåten enligt fransk lag, så ser man niqab-tanter i välmående Parisförorter med jämna mellanrum. Vakter gör / säger ingenting åt detta olagliga (99% av vakterna har invandrarbakgrund). Men visst, attentaten har ökat misstron mot muzzlorna ytterligare, det ska inte förnekas. Bakom varje burka kan det dölja sig en bomb.
Citat:
Jag är vanligtvis inte mycket för folie-hatteri, men börjar f-n tro att du har rätt! Det krävs mer planering (och pengar) än folk tror att genomföra en koordinerad attack av denna dimension, i en världsstad med erkänt duktig underrättelsetjänst, omfattande Vigipirate (antiterror)-plan och högsta terrorberedskap på en nationell skala. Och så hittar man (precis som vid 9/11) ett oförstört muzzelpass i anknytning till i detta fall ihjälsprängd syrisk GM, så lägligt -- de verkar btw vara helt oförstörbara, dessa jihadistpass .

Att planerade illdåd av denna dignitet skulle ha gått förbi fransk underrättelsetjänst totalt, trots övervakning av minst en av GM, verkar skumt. Att Francois Hollande satt på fobollsstadium när det hela började var ju också väldigt "lägligt" - även om jag tror att han bara är "a pawn in a bigger game", med skrämmande lågt IQ/EQ (och extremt dåliga opinionssiffor, som nu ev förbättrades). Det är onda krafter bakom detta som planerat och finansierat, inte nödvändigtvis NWO. Att en förortsdräggs-muzzla som släpar lik efter bil skulle vara "the mastermind" bakom en så pass avancerad, koordinerad attack, det tror jag inte på. Losers hela bunten. Det ligger en större hjärna bakom detta, starka krafter, vars syfte kan diskuteras.
Citera
2015-12-08, 21:42
Medlem
Citat:
Om så är fallet, vad hindrar då deras tusentals krigare från att inse detta, nu när så många av dem är från Väst och har insett exakt det som Du och Jag sedan länge insett?

Floskler!
Kom med riktiga argument eller dra åt 0.03!
I have NO TOLERANCE for bullshit!

Inte floskler. De strider för den som betalar mest, och som av en händelse är det just dessa internationella element som kontrollerar världsekonomin. Sedan så räcker det med att ha kontrollen över några nyckelpersoner för att kontrollera i stort sett hela rörelsen. Några av ledarna är enligt rykten tillhörande Mossad.

Netanyahu och flera andra israeler ser inte IS som ett hot ens, och de har ju stöttat IS. ...Incidenter som när Mosul intogs och tiotusentals irakiska soldater flydde inför något tusental IS krigare är säkert arrangerade. När Mosul intogs så erövrade IS mängder med amerikansk militärutrustning. IS och Al Qaida har aldrig angripit Israel vilket säger otroligt mycket. Däremot har USA angripits så att det i sin tur lett till att USA bekämpat Saddamregimen som Israel ville ha bort.
Som bekant så gillar Israel inte Assad.
...

Om fransk säkerhetstjänst hade koll på någon eller några gärningsmän som du sa så är det ju ett klassiskt förfarande. Lee Harvey Oswald, Bin Laden och flertalet kapare var en del av CIA. Lättare att hålla koll på de nyttiga idioterna (och syndabockarna) på vis. Vidare så kan säkerhetstjänsten positionera dem perfekt och lura dem att lämna spår så att de i efterhand ska se skyldiga ut.
Senast redigerad av yegori 2015-12-08 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in