2015-11-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor.peppah
Trots en extrem hotbild mot denna plats har inget försvar varit aktivt, åtminstone inte 13/11-15.
(FB) Attacker i Paris, 2015-11-13
Vad kostar en racke From Paris With Love-bomber då?
Jämför detta med kostnaden för att ha ett aktivt skydd mot detta
hotade aktuella mål, som ligger långt inne i en av fortets huvudstäder.

Är man en ansvarsfull regering så tar man ett specifikt hot från arga krigare på allvar.
Det har jag att säga om själva attacken i fråga.

Angående motivet så är det underligt att den enorma flyktingströmmen varit påjhejad av flera
stater inte minst Sverige, till trots mot uppgifter om hur extremister har funnits bland dessa.

Från att vara i en situation som man beskriver "lugn och ofarlig",
går man direkt till en situation där IS-terrorister verkar finnas överallt, 'akta er'.

I princip har man låtit fienden (utan att ha flaggats som sådana) fösas in i stora delar av kontinenten, motståndare till detta har förlöjligats och rationaliserats bort.
'Det är lugnt alla', har man tutat i befolkningen.

Helt plötsligt trappas situationen upp och dom hittar AK's i varannan baklucka vid gränskontrollerna.

För att förverkliga verkligt farliga situationer även i Sverige, ska man nu tydligen följa med och
anfalla de redan bombade länderna, så att arga rebeller kvicknar till här i ute förorterna.

Även min teori är högst oventenskaplig, blickar bara på saker som sker och lägger dom samman.

Målet är då att skapa klyftor mellan invandrare och ursprungsbefolkning, skapa rädsla och kunna
legitimera ökad övervakning och polisiär närvaro.
Självklart går jag med på att ha trupper på min gata, nya grannen är ju för bövelen terrorist.

Handlar om att kuva befolkningen (såväl som att öka militär aggression utanför Europa).
Virtuellt global kontroll.
Senast redigerad av doctor.peppah 2015-11-17 kl. 16:33.
Citera
2015-11-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Ursäkta att jag hoppar in, hoppas att du får svar från wasd123 ändå.

Jag har idag hittat tråden om det förra dådet Charlie Hedbo och läst igenom den och jag tror jag förstår de troende i denna tråd.
Det är nämligen samma personer som även i Charlie hedbo tråden hävdade false flag som gör det även här.

Relaterat ditt svar på hur gevärskulor beter sig, så är det fullständigt nedsölat med konspirationer kring den polis som blev avrättad med ett skott i huvudet. Man ställer massor med hypoteser om kroppens reaktion, splitter gas utveckling skottvinkel, vapen, hur man håller vapen ja du förstår och alla frågeställningar ska bevisa att Charlie hedbo var en fals flag med skådespelare.
De som egentligen låg bakom var judar,cia,nwo, osv känns det igen.

Jag har läst ditt svar och har inget att invända men om Charlie hedbo tråden upprepar sig så kommer du antingen inte att få svar, eller så får du ett halvt svar och nya frågor.

Risken är att denna tråd inte är en diskussion om konspirationer utan det handlar om prestige. De som tidigare varit så säkra och satsat trovärdighet på att charlie hedbo var fals flag riskerar att stå med rumpan bar om man tillstår att detta dåd är på riktigt, då riskerar man att tvingas omvärdera även Charlie hedbo.

Kan rekommendera Charlie hedbo tråden i allt det tragiska är det stor komik att man återanvänder samma argument även i denna tråd.
Vad pratar du om? Nu har jag inte skrivit i Charlie tråden men i värsta fall är det två isolerade händelser.
Citera
2015-11-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Jag drog kanske förhastade slutsatser i.o.m. att du gjorde dig rolig över de s.k. "proffstyckarna från VoF". Folk brukar få för sig att man försvarar den "officiella versionen" bara för att man ifrågasätter uppenbart korkade teorier.

Argumentationsfelet jag syftade på är en form av falsk dikotomi som används ofta här, där avsaknad av bevis för en sak blir ett bevis för något annat. T.ex. kan man inte bortom all rimlig tvivel bevisa att de är från IS är de automatiskt från Mossad. Kan man inte bevisa att jorden är rund så är den platt. osv
Vad säger du till folk med korkade teorier, tror du på den officiella versionen eller vad?
Citera
2015-11-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Smällarna avfyras undrifrån och uppåt där bilen står. De är kontrollerade. Det är så obvious att man mår illa. Du kan köpa en låda fyrverkeripjäser till nyår vetja. Visserligen inte samma standard eller kontrollerad. Men men. De gjorde ett misstag,..en smällare flög lite för högt och vi såg den ovanför bilen. Därför bilen ens är placerad där den är placerad. Vid framsidan av en gränd. Man får inte ens parkera sådär i Paris innerstad.

Hela platsen är/var avspärrad. Det finns klipp på liveleak på samtliga platser. Det var poliser överallt, dom stänger ned gator när sådant här inträffar. Därför det står metalstaket på andra sidan i videon som polisen placerar ut. Att den kvinnan som riskerar sitt liv skulle vara en doktor och springer så nära gränden som möjligt är bara löjligt skådespeleri. Och att "springa när de laddar om". Alltså, 1. har terroristen ett andra vapen? Ingen vet. 2 hur många är de som "skjuter"? Ingen vet.

Som sagt jag har kollat på klippet bild för bild i Sony Vegas det är någonting som exploderar mitt i luften och snuddar inte vid en vägg eller och att det skulle vara ngn slags spårljuskula i en AK47a..en terrorists Ak47a dessutom..alltså.. Just nu så ser du desperat och löjlig ut för först säger du en sak och sen en annan sak. Du är ju inte på riktigt. Du vill ju bara ha rätt så som du desperat slänger ur dig löjliga exempel som inte ens är vettiga.

Det är inte bara detta klippet som talar för en konspiraton. Att Obama och Cameron gör sina tal innan Hollande ens har uttalat sig är löjligt. De skriker terrorism. Dessutom 1,5hrs efter första attentatet. Förstår du hur lång tid det tar att först och främst skriva talet? Sminka presidenterna? Få pressen att anlända i tid i storstäder med sjukt mkt trafik? Få samtliga presidenter att läsa igenom sina tal och godkänna det som sägs. Alla president är nyktra och oupptagna i deras egna hemländer med andra saker.

Att de fortsätter fotbollsmatchen trots bombhot är ju bara skrattretande. Inne i baren så ser man inte en enda brandskada trots att en bomb small där också. Fönstrena, taket, golvet, allt är intakt. Att aftonbladet 22:15 och andra nyhetsmedier har bilder uppe och skriker terrorism är också bara pinsamt. Oj, vilket sammanträffande.. Vi talar om 15-25 minuter från första skott/bomb.

Jag bor i Paris just nu (om du vill ha bevis så har jag inga problem att ta en bild från mitt fönster med mitt nickname på papper). Jag flyttar hem i Januari. Folk här är som dumhuvuden. De är rädda för allt och deras okritiska tänkande är pinsamt. Om man ser till historien, 9/11, alla fake skolskjutningar i USA, Charlie Hebdo med den skrattande kvinnan som sett hennes pojkvän dö så framgår det att detta är högst troligt att vara samma smörja. Men du sitter ju bara och trollar och letar efter att bara ha rätt. Detta handlar ju inte ens om sunt förnuft längre. Du nämner "lysande spårkula i en ak47a", "gnista", "kulan tar i en vägg", "normalt med rökmoln" ? Ser du själv hur du slänger ur dig saker? Du kanske skulle stå fast vid en sak så det inte verkar som att du inte bara är ute efter att ha rätt? Du sitter i förnekelse just nu. Vad är du, 18 eller? Vakna.

Nu har du fått så många chanser där andra gått in och svarat på varje enskild fråga.
Det går tydligen inte hem hos dig så låt oss pröva en annan metod.

Kan du svara på

1. Vad är konspirationen alltså beskriva så långt du kan vad du anser hänt.
2. Varför sker det
3, Hur sker det
4. Källor indicier på hur du kom fram till 1,2 och 3.

Som det är nu så drunknar man i text om någon detalj i en video och jag vet inte vad det ska leda till.
Låt oss för saken skull säga att det kommer fram ett trovärdigt vittne som säger att det var jag som smällde en smällare och det syns på videon. Har vi med det löst gåtan och konspirationen är ett faktum, hur tänker du där.

sedan som bonus när du svarat på 1-4 om det är en konspiration som du bevisar och låt oss säga att det är en betydande organisation (det måste det väl vara om Holland,Cameron och Obahma vet om det innan och är färdigsminkade för en intervju)

Om du tror att en organisation med OBEGRÄNSADE resurser, pengar,vapen,media, kompetens,tekniska hjälpmedel, personella resurser ja allt obegränsat.

Om de planerar utför och utreder varför blir de så jävla fel och dessutom såna klantiga misstag, felparkerad bil, smällare som skjuts fel och presidenter som inte vet hur lång tid det ska ta från dådet till man är färdigsminkad och håller presskonferens.

Alltså dina avslöjanden måste väl innebära att merparten av världens underrättelse tjänster har fått sparken, nu har man gång på gång avslöjats som prakt arslen som inte klarar basala enkla uppgifter.

Har du någon tanke på varför det är så.

Jag väntar med spänning på ditt svar så vi kan diskutera en konspiration som någon har beskrivit så kan vi ta detaljerna efter hand.
Citera
2015-11-17, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Vad pratar du om? Nu har jag inte skrivit i Charlie tråden men i värsta fall är det två isolerade händelser.

Och min poäng med inlägget gick dig förbi.

Kortversion;

Om man läser denna tråd och Charlie Hedbo tråden så är det samma personer som då hävdade att det var en konspiration, skådespel och argumenten var de samma.

Jag tycker det är häpnads väckande att det finns två typer av svenskar, de som inte tror att något egentligen hänt i Paris vid två tillfällen.
Och de som tror att två terror dåd har inträffat med risk för att det kan hända snart igen kanske i Sverige.
Citera
2015-11-17, 17:21
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Det Sverige omedelbart måste göra är följande:

1. Bromsa invandringen KRAFTIGT, särskilt MENA-invandringen. (nu är ju skadan redan skedd, men om man nu lyckas utrota isis och nå accord med bashar, då kan förhoppningsvis 80-90 % av mena-slöddret återvända, man borde försöka göra deras vistelse i sverige så eländig som möjlig)

2. Integrera "somaliern" så gott du kan, om du placerar en somalisk familj i ett område där det bor 95 % svenskar så kommer somaliern att civiliseras och inte åka ner till syrien. Det kommer vara sådan grupptryck att de kommer inte våga bete sig illa och extremistiskt.

3. Eventuellt tuffare immigrationslagar med större frihet att annulera medborgarskap, utvisningar osv osv.

4

Punkt 4 som du inte fyller i kan jag fylla i och lägga till att det är den viktigaste punkten av alla.

4. Vi måste börja arbeta med en plan för hur vi stoppar spridningen av Islam. Men inte bara Islam. Vi behöver givetvis stoppa även Kristendomen. Jag menar inte att vi ska förbjuda, utan vi ska utbilda människor så de inser och förstår genom sitt sunda förnuft att varken Islam eller Kristendomen är på riktigt. Den här punkten tror jag kan vara avgörande för människans snara framtid (då vi fortfarande finns med). Långt in i framtiden (några hundra år) så ser jag det som en självklarhet att människan inte tror på sånt trams.

Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Ursäkta att jag hoppar in, hoppas att du får svar från wasd123 ändå.

Jag har idag hittat tråden om det förra dådet Charlie Hedbo och läst igenom den och jag tror jag förstår de troende i denna tråd.
Det är nämligen samma personer som även i Charlie hedbo tråden hävdade false flag som gör det även här.

Relaterat ditt svar på hur gevärskulor beter sig, så är det fullständigt nedsölat med konspirationer kring den polis som blev avrättad med ett skott i huvudet. Man ställer massor med hypoteser om kroppens reaktion, splitter gas utveckling skottvinkel, vapen, hur man håller vapen ja du förstår och alla frågeställningar ska bevisa att Charlie hedbo var en fals flag med skådespelare.
De som egentligen låg bakom var judar,cia,nwo, osv känns det igen.

Jag har läst ditt svar och har inget att invända men om Charlie hedbo tråden upprepar sig så kommer du antingen inte att få svar, eller så får du ett halvt svar och nya frågor.

Risken är att denna tråd inte är en diskussion om konspirationer utan det handlar om prestige. De som tidigare varit så säkra och satsat trovärdighet på att charlie hedbo var fals flag riskerar att stå med rumpan bar om man tillstår att detta dåd är på riktigt, då riskerar man att tvingas omvärdera även Charlie hedbo.

Kan rekommendera Charlie hedbo tråden i allt det tragiska är det stor komik att man återanvänder samma argument även i denna tråd.

Jag tittade in i Charlie-tråden när det begav sig. Visst är det samma trams där som här. Det som är synd med den här (och Charlie) tråden är att det skulle kunna vara intressant att ta upp olika saker som har att göra med om någon kände till något som och då kunde stoppat om de reagerat osv? Men det är helt omöjligt att föra någon vettig diskussion då hela tråden blir totalförstörd av allt detta trams. Man förstår inte meningen med vad de håller på med eller av vilken anledning de gör det?

Jag och några andra har knäckt alla deras så kallade bevis och vi undrar hur de ställer sig till det? För det mesta så får man inget svar. Får man svar så är det inte i någon sakfråga utan det handlar om hur dum man är och andra fula argumentationsknep.

Inte en enda gång kan jag se att de svarat. Bara det gör att deras teorier faller. Så varför fortsätter de? Obegripligt att förstå?
Citera
2015-11-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Punkt 4 som du inte fyller i kan jag fylla i och lägga till att det är den viktigaste punkten av alla.

4. Vi måste börja arbeta med en plan för hur vi stoppar spridningen av Islam. Men inte bara Islam. Vi behöver givetvis stoppa även Kristendomen. Jag menar inte att vi ska förbjuda, utan vi ska utbilda människor så de inser och förstår genom sitt sunda förnuft att varken Islam eller Kristendomen är på riktigt. Den här punkten tror jag kan vara avgörande för människans snara framtid (då vi fortfarande finns med). Långt in i framtiden (några hundra år) så ser jag det som en självklarhet att människan inte tror på sånt trams.

Jag tittade in i Charlie-tråden när det begav sig. Visst är det samma trams där som här. Det som är synd med den här (och Charlie) tråden är att det skulle kunna vara intressant att ta upp olika saker som har att göra med om någon kände till något som och då kunde stoppat om de reagerat osv? Men det är helt omöjligt att föra någon vettig diskussion då hela tråden blir totalförstörd av allt detta trams. Man förstår inte meningen med vad de håller på med eller av vilken anledning de gör det?

Jag och några andra har knäckt alla deras så kallade bevis och vi undrar hur de ställer sig till det? För det mesta så får man inget svar. Får man svar så är det inte i någon sakfråga utan det handlar om hur dum man är och andra fula argumentationsknep.

Inte en enda gång kan jag se att de svarat. Bara det gör att deras teorier faller. Så varför fortsätter de? Obegripligt att förstå?

Det är sant. Jag har i tidigare inlägg givit min syn på varför det är fullt möjligt och sannolikt att det är ISIS som utfört dådet, ska inte upprepa argumentationen.

Men jag är i samma fråga kluven för jag förstår inte varför ISIS på kort tid utför 2 dåd i Frankrike, ett i Libanon och planet med ryssar i Egypten.
ISIS består av 10 000 man och har en yta likt UK med 8-10 miljoner invånare.
Varför gör man attacker som kan innebära att man får väst,USA och Ryssland emot sig. De har ju inte någon riktig arme saknar bla flygvapen så vad ligger bakom, hur har ISAIS tänkt att detta skulle bli till deras fördel.

Det skulle vara intressant att få ta del av några kloka tankar kring ovanstående men det är väl helt fel forum att ställa frågan.
Citera
2015-11-17, 18:00
Medlem
Turkey Warned France Twice About Terrorist Attacker; Was Ignored

hela artikeln här

http://www.zerohedge.com/news/2015-1...er-was-ignored

några citat:

The Turkish authorities warned their French counterparts twice in the past year about one of the attackers, Ismaël Omar Mostefaï, a 29-year-old French citizen who was known by the authorities as someone who had radical Islamist beliefs, an official said on Monday.

Poängen är, i dagens samhälle är det omöjligt att genoföra dessa dåd, i synnerhet av de mest korkade människorna på planeten, utan att det visar sig nånstans på dgse radar. Mitt scenario om att säkerhetstjänsterna visste om en förestående attack styrks i och med detta. Nån i dgse bör åttalas för landsförräderi och underlåtelse och därmed kapitalstraffas...
Citera
2015-11-17, 19:35
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Argumentet om att säkerhetstjänsterna inte har tillräckligt med resurser, haha bullshit. om de skulle få 1/100 del av pengarna som går åt massinvandringen skulle de kunna köra in en sond i varenda lilla jihadis arselhål

Alla med öppna ögon VET naturligtvis att säkerhetstjänster är medvetna om förestående attacker, ungefär som taimour, stockholmsbombaren.
Det är en SJUK värld vi lever i, helt klart.

Det man frågar sig är hur människor med samvete kan jobba i dessa organisationer? Säpo exempelvis.
Citera
2015-11-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Alla med öppna ögon VET naturligtvis att säkerhetstjänster är medvetna om förestående attacker, ungefär som taimour, stockholmsbombaren.
Det är en SJUK värld vi lever i, helt klart.

Det man frågar sig är hur människor med samvete kan jobba i dessa organisationer? Säpo exempelvis.

Nu kommer du med ett sådant där häpnadsväckande påstående igen att underrättelsetjänsten vet och låter det ske. Att alla på SÄPO (du menar säkert även MUST) är svin som låter attentatet ske trots att de kunde stoppa dem.

Du känner inte själv att när du skriver detta att du själv borde nämna hur du kommit fram till detta. Du kanske har en källa eller ett indicium.

Jag vet att du tycker jag är ett får eller naiv eller liknande om jag ställer frågan om du kan bevisa det du skriver, så jag låter bli.

Det är enklare att slänga all nyhetsrapporteringen och den officiella media versionen och istället tro på dig.

För inte skulle väl du skriva något du inte är säker på, då skulle du självklart skriva att jag tror att det är så här.

Eller nu kom jag på det detta är ett forum för konspirationer och då behöver man inte tala sanning utan det går ut på att spekulera och mest otroliga konspiration vinner.

Nu har du chansen att sätta mig på plats genom att ta fram dina bevis och källor för ditt påstående.

Läser för övrigt att den Tyska underrättelsetjänsten missköter sitt jobb å det grövsta. De har stoppat en landskamp o Hannover för att de tror sig hittat bomber utanför arenan.
Vilka jävla amatörer de ska jag bara veta att de ska smälla och sprida död de ska INTE stoppa terroristerna.
Citera
2015-11-17, 21:37
Medlem
hur kommer det sig att tyskarna får veta så sent? ringde "isis" och meddelade dem?

en annan grej jag reflekterat över är ju att många i den här sk terrorcellen bidrog ju med logistik och materiell stöd. men den kopplingen gjorde väl efter man identifierat självmordsbombarna. med andra ord, var det inte klumpigt av terroristerna att ta med sig id-handlingar och försvåra dina efterlevande kumpaners flykt? bara en tanke. iden är ju att man vill bidra så lite som möjligt i att hjälpa myndigheternas utredning. om något så kan ju de efterlevande planera nästa terrorattentat, men nu åker ju de dit... så även i propogativ syfte är det ju lite meningslöst. bara en reflektion....

en ambulans fylld av sprängmedel påstås ha påträffats precis utanför arenan och PRECIS i rätt tid hann polisen fram och bryta matchen. låter som en film.. vilket gör det hela mer incredible... nu är det psyop tider antar jag.. fylla civilbefolkningen med skräck och placera de på stolskanten... sennnnnnnnnn kommer problem reaction SOLUTION...

men återigen, ni som känner mig som skribent här vet ju att jag är rabid emot invandring från MENA länder. så återigen om det finns nånting bra från det här så kan tex löfven åberopa säkerheten som ett skäl att stänga gränserna och förhoppningsvis skicka ut lite araber. dessutom behövs fler poliser, helt allvarligt, ute på gatorna... man måste biffa upp poliskåren. återigen är inte allt doom o gloom.
Senast redigerad av betstar 2015-11-17 kl. 21:41.
Citera
2015-11-17, 23:41
Medlem
CMBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Om någon börjar förklara varför det måste vara som beskrivet ovan så kan man debunka det sen. Med tanke på omständigheterna med ca 130 döda och 350 skadade, dödförklaras troligen dessa på plats och alla resurser läggs på akut viktiga saker. Varför skulle poliser och sjukvårdspersonal vara "ALL OVER IT" när de behövs på annan plats? Det finns inte oändligt med personal.
Känner mig jävligt dum för att jag inte tänkte på det faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in