Citat:
Ursprungligen postat av
doctor.peppah
Trots en extrem hotbild mot denna plats har inget försvar varit aktivt, åtminstone inte 13/11-15.
(FB) Attacker i Paris, 2015-11-13
Vad kostar en racke
From Paris With Love-
bomber då?
Jämför detta med kostnaden för att ha ett aktivt skydd mot detta
hotade aktuella mål, som ligger långt inne i en av fortets huvudstäder.
Är man en ansvarsfull regering så tar man ett specifikt hot från arga krigare på allvar.
Det har jag att säga om själva attacken i fråga.
Angående motivet så är det underligt att den enorma flyktingströmmen varit påjhejad av flera
stater inte minst Sverige, till trots mot uppgifter om hur extremister har funnits bland dessa.
Från att vara i en situation som man beskriver "lugn och ofarlig",
går man direkt till en situation där IS-terrorister verkar finnas överallt, '
akta er'.
I princip har man låtit fienden (utan att ha flaggats som sådana) fösas in i stora delar av kontinenten, motståndare till detta har förlöjligats och rationaliserats bort.
'Det är lugnt alla', har man tutat i befolkningen.
Helt plötsligt trappas situationen upp och dom hittar AK's i varannan baklucka vid gränskontrollerna.
För att förverkliga verkligt farliga situationer även i Sverige, ska man nu tydligen följa med och
anfalla de redan bombade länderna, så att arga rebeller kvicknar till här i ute förorterna.
Även min teori är högst oventenskaplig, blickar bara på saker som sker och lägger dom samman.
Målet är då att skapa klyftor mellan invandrare och ursprungsbefolkning, skapa rädsla och kunna
legitimera ökad övervakning och polisiär närvaro.
Självklart går jag med på att ha trupper på min gata, nya grannen är ju för bövelen terrorist.
Handlar om att kuva befolkningen (såväl som att öka militär aggression utanför Europa).
Virtuellt global kontroll.