2015-11-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
det har nu kommit upp att en youtube-kanal med namnet "Videos Paris attack exclusively" registrerats dagen innan attacken...

kan sionisterna på forumet kommentera det och den statistiska sannolikheten att prediktera sånt? Tänk alla städer i världen och timingen??

Någon reggade en kanal dagen före och bytte namn på den efter attackerna?
Citera
2015-11-16, 18:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Din bild av IS är verkligen klippt och skuren från Aftonbladet
Om du tänker efter så inser du att IS inte alls tjänar på att försöka ta sitt jihad till europa redan nu, kanske om 10-15 år, men inte nu.
Du tillskriver dem alltså inte intelligensen att de kan räkna ut vad som tjänar dem bäst? Det låter lite rasistiskt tycker jag

Säkerligen kan individer inom organisationen tjäna på dessa händelser, men annars är det så att man inte alls måste tjäna något, ur en rationell synpunkt.

Genom historien finns det massor av exempel på sådant. Jag kan ta ett exempel. Vad tjänade Japan på att förklara krig mot den fria världen i andra världskriget?

IS är inte svåra att förstå. De är till inte ringa del ett resultat av västerländernas politik, och styrs i mycket av tankar om hämnd.

Om man sedan redan tror på en sagobok - hur intelligent nu det är - är det lätt för oss att förstå radikaliseringen och terrorismen.

Vissa som ser konspirationer tycks nästan säga att, jo men, musslorna är snälla och fredliga.

Här är en fråga, om nu IS är sådana som du säger, varför då inte meddela att de inte alls ligger bakom, och att det istället är judarna och bankmaffian som mördat?

Svaret på den frågan - om man nu vill tro på en konspiration - måste vara att hela IS är mer eller mindre totalt kontrollerade av några andra, men det är inget annat än en trosutsaga skapad för att få konspirationen att gå ihop.
Citera
2015-11-16, 18:06
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
det har nu kommit upp att en youtube-kanal med namnet "Videos Paris attack exclusively" registrerats dagen innan attacken...

kan sionisterna på forumet kommentera det och den statistiska sannolikheten att prediktera sånt? Tänk alla städer i världen och timingen??

Och vid vilken tidpunkt ändrades namnet på youtube-kanalen tror du ?
Citera
2015-11-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Vilken konstig fråga! Ja, självklart. Alex Jones är ju typ kungen av foliehattarna. ..//

//...Förresten såg jag för skojs skulle han uttala sig om attackerna och han anser ju inte att det var en "regelrätt" False Flage-attack "orkestrerad av TPTB/NWO" utan snarare en “Let it Happen on Purpose”-händelse.//..

Är obekant med denne Alex och hans teorier i fråga men förstår skillnaden i dom synsätten.
Trots en extrem hotbild mot denna plats har inget försvar varit aktivt, åtminstone inte 13/11-15.
(FB) Attacker i Paris, 2015-11-13

Ska man behöva en polisstat för att undvika att av krigiska grupper utsedda mål blir attackerade?
Citera
2015-11-16, 18:07
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:

JAG HAR OCKSÅ TVÅ INTRESSANTA FYND:

Varför valde en av Paris stora dagstidningar, Le Parisian, att på sin framsida ha en en stor artikel om Terrorism, de facto huvudnyheten, morgonen den 13 november 2015, om inte som pre-programmering av populasen?

https://www.youtube.com/watch?v=kUTLQXqLnEs

Konsertlokalen Bataclan såldes av ägaren bara ett par månader innan attacken, precis som WTC-tornen innan 9/11... ren och skär slump?

https://www.youtube.com/watch?v=oQXV_u870rk

Tycker synd om förnekarna, det här börjar bli riktigt jobbigt för dem...
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-11-16 kl. 18:11.
Citera
2015-11-16, 18:30
Medlem
wasd1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minstril
Var du på plats? Det var jag.

1. Hade din första tanke när kulorna viner varit att plocka fram mobilen och filma? Det finns dock videos. Den jag såg kom upp redan på fredagsnatten, följ fransk media och inte svensk om du vill ha snabba uppdateringar.
2. Skådespelare? Alltså du måste skämta... Jag chattade med en kollega med fönsterutsikt över en av gatorna där det hände, jag visste om att det användes handgranater långt innan media sa något om det, fick höra om många bekanta och vänners vänner som drabbats på olika sätt, jag hörde helikoptrarna och sirenerna hela natten. Jag vet till och med vilka de drabbade svenskarna är. Sen att uber-appen slutade fungera på grund av fara, att stora delar av metrosystemet stängdes av, att de få taxibilar som fanns ute körde hem människor gratis, ska jag fortsätta?
3. Återigen, befinner du dig i Paris? Ta dig en tripp förbi de drabbade restaurangerna så ska du få se på blod. Jag har mina egna mobilbilder att visa dig också om du har lust. Sen kan man tydligt se hur offrens blod fläckar gatorna när deras vänner släpar deras kroppar efter att de flytt Bataclan i den där videon. Inget jävla skådespel det där.
4. Snacka inte om allmänheten. Folk är vettskrämda, vågar inte åka metro, gå till jobbet och knappt till mataffären. Jag har aldrig sett ett så tomt Paris som igår och idag, de flesta barer höll stängt och alla klubbar.
5. Yeah right... Det är därför de lyfter sina vapen mot en enkel smällare vid Republique (något som hörs där flera gånger om dagen).
6. Ja, skulle det betyda att det inte är IS?
7. Det vet vi redan och ingen säger något annat.
8. Senast jag kollade så hade sju personer gripits i Belgien och fransk polis har gått ut med bild och namn på en åttonde som de jagar.
9. Hollande var inne på Stade de France och satt högst troligt i en bil på väg mot säkerhet när Obama höll sitt tal. Obama är ett proffs och jobbar med ett team, självklart kan de skriva ihop ett sånt tal på bara några minuter.
10. Cameron är inte heller han någon amatör och jobbar inte med amatörer.
11. Det här är så dumt att jag knappt vet vad jag ska säga. Hur ska han ha kunnat spå in i framtiden? Han stängde gränserna för att minska antalet flyktvägar för gärningsmännen.
12. Klockan 22 på en fredag är de flesta vakna. Skulle någon mot all förmodan sova, så blir man självklart väckt och skyndar sig iväg. Det här är deras jobb och för en politiker är det 24/7.
13. Japp, IS gillar att förklara att de har gjort något. Annars fallerar liksom hela konceptet lite.
14. Sånt där pågår ju nästan varje dag.
15. Perfekt kamerakvalitet? Du måste ha fel på synen eller en väldigt annorlunda bild av vad bra kvalitet är för något.
16. Nej?
17. Bombningen i Raqqa skrämmer mig med. Jag vet inte vad som händer nu, men detta är nog bara början. Vad som förvånar mig mest är att Frankrike inte har utnyttjat Natos artikel 5 utan utförde attacken under eget flagg.

Jag förstår absolut att det är svårt att ta in något så fruktansvärt som det som hände i fredags, men det är extremt respektlöst mot offren och dess anhöriga att yttra sig så som de flesta i den här tråden gör. Ni baserar er så kallade fakta på amerikaner som har "upptäckt något" och lagt ut en youtube-video. Egentligen så får ni ju självklart tro vad ni vill, men något som jag verkligen undrar är varför detta skulle vara fejk eller en så kallad false flag operation? Vem skulle enligt er i så fall ligga bakom det?

Fråga:
Så du befinner dig alltså i Paris just nu?
Samt kan du slänga ut dina bilder som du nämner under punkt 3 på någon sida som ett album?
Tack.
Citera
2015-11-16, 19:14
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
precis som Charlie Hebdo var såld till Rotschild bara en månad innan Charlie Hebdo "attacken".
http://robinwestenra.blogspot.fr/201...r-charlie.html

Jävla förnekare. Faktan finns framför ögonen på er och ni bara blundar. Detta är inga tillfälligheter.

Men det stämmer inte. Det handlar bara om en sammanblandning i samband med att Liberation valde att hjälpa Charlie Hebdo att få ut en ny upplaga efter attentatet. Rothschilds har ägt en betydande del av Liberation i 10 års tid.

Ta och läs Charlie Hebdo. Tidningen sägs skämta friskt, även om judar.
Senast redigerad av goseigen 2015-11-16 kl. 19:20.
Citera
2015-11-16, 19:23
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
JAG HAR OCKSÅ TVÅ INTRESSANTA FYND:

Varför valde en av Paris stora dagstidningar, Le Parisian, att på sin framsida ha en en stor artikel om Terrorism, de facto huvudnyheten, morgonen den 13 november 2015, om inte som pre-programmering av populasen?

https://www.youtube.com/watch?v=kUTLQXqLnEs

Konsertlokalen Bataclan såldes av ägaren bara ett par månader innan attacken, precis som WTC-tornen innan 9/11... ren och skär slump?

https://www.youtube.com/watch?v=oQXV_u870rk

Tycker synd om förnekarna, det här börjar bli riktigt jobbigt för dem...

Vad är det som är jobbigt? Att du slänger ur dig påhittade saker som du inte bemödar dig att belägga? Jag tror inte att vi ens förstår vad du håller på med? Eller till vilken nytta?

Du gör det också på ett sätt så det är svårt att förstå på vilken sida du står? Du säger att det är en konspiration och slänger ut så kallade bevis som är så dåliga och inte håller granskningen under ens själva läsningen. Är du för eller emot (om man nu kan säga så)?

Jag börjar tro att du på något konstigt sätt försöker förlöjliga konspiratörerna?
Citera
2015-11-16, 19:32
Medlem
wasd1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men det stämmer inte. Det handlar bara om en sammanblandning i samband med att Liberation valde att hjälpa Charlie Hebdo att få ut en ny upplaga efter attentatet. Rothschilds har ägt en betydande del av Liberation i 10 års tid.

Ta och läs Charlie Hebdo. Tidningen sägs skämta friskt, även om judar.

Ah, då får vi väl gå till Quote och fråga vilka som faktiskt äger Liberation och CH va?
Citera
2015-11-16, 19:39
Medlem
wasd1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Ap ap ap... Jag vet en jude som jobbar för Hemtex.

Hemtext AB uppköpta:

https://www.aktieinvest.se/nyheter/h...-uppk%C3%B6p-0

Slumpen?

Nu blir det svettigt för förnekarna. Själva Hemtex AB! Det bevisar ju att hela hoaxen var en stagad false flag? Kan det vara Hemtex som är den centrala knuten för styrningen av arenorna i Sverige som ni talade om innan?

Inblandade enligt konspiratörerna är tusentals människor på arenor världen över, tusentals poliser, presidenter, politiker och politiska ledare världen över. Tidningspressen världen över. I princip så är det nog bara vi i tråden som inte är inblandade?

...eller? Jag börjar tro att vissa användare här faktiskt är inblandade så det är väl ett starkt bevis för att hela tråden är en false flag?

Jo men sitt du där i förnekelse.

Kolla smällkaramällen 00:39-00:40 här:
http://www.liveleak.com/view?i=256_1447523826
http://i.imgur.com/FGgNX7V.jpg

Det är skrattretande. Videon i sig är skrattretande också. Vem i helvete springer över med en kvinna när folk "skjuter" mot folk i en gränd sådär? Alltså va? Ursäkta?
Citera
2015-11-16, 20:05
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjn
http://www.liveleak.com/view?i=b6c_1447660445
Tack för en mycket bra neutral och sansad länk som beskriver den här globalist-falseflaggen

Jag lägger med en presentation eftersom din rena länkpost riskerar raderas
Citat:
Honest reporter just destroyed fake news on Paris, ISIS and the NWO! Wow!

This guy NAILS IT...a british reporter, I hope he stays safe, as he nails the proxy phony

Isis fairy tale and the globalist false flags including Paris. He's clearly educated
Citera
2015-11-16, 20:11
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Ah, då får vi väl gå till Quote och fråga vilka som faktiskt äger Liberation och CH va?

Visst gör det. Här är citat från den ursprungliga artikeln.

"Uw oom Édouard baron de Rothschild heeft onlangs de Franse krant Libération gekocht. Trekt hij daarmee niet ongewild veel aandacht naar zich toe?

‘Er is behoorlijk wat discussie geweest over die overname. Sommige familieleden wilden de aankoop blokkeren, omdat het medium ons een politieke kracht zou maken. Dat willen wij koste wat het kost voorkomen. Wij hebben niets met politiek, of in elk geval niet naar buiten toe. Uiteindelijk zijn de critici in de familie overstemd. Die moeten zich bij de wens van de meerderheid neerleggen.’"

Det står ingenting om Charlie Hebdo.
Senast redigerad av goseigen 2015-11-16 kl. 20:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in