Citat:
Ursprungligen postat av
betstar
Man måste röra om lite i mellanöstern med jämna mellanrum om jag uppfattat det rätt. Försök att se skogen och inte trädet.
Det finns mycket litteratur om det. Man borde egentligen läsa mycket kissinger, brezinsky, "yinon plan" osv för att förstå den bredare agendan.
Det en svår situation. Jag bor i en muslimdominerad förort, är muslim själv (nonchalant), och ser tydligt att de som i alla fall åker härifrån ner till isis inte är "ideologer". Det finns rekryterare öppet som rör sig fritt och snackar med dem, låt oss vara ärliga, och ursäkta språket nu, jag hoppas jag inte censureras, men outbildade niggrer och sandniggrer. Bilder visas på "slaktade bröder och systrar", böneutrop spelas i bakgrunden, and thats all she wrote. Så klart man aldrig skulle kunna manipulera en kritiskt tänkande medelklass svensk, men med någon utstött somalier som knappt kan språket är det en väldigt enkel proposition. Du behöver enbart bjuda på lite mcdonalds mat så har du de där du vill ha dem. Dagen efter är dessa apor på väg till syrien för att delta i ett krig de inte ens förstår syftet av.
Så här är slutsatsen. Finns det våldsbejakande, extremistiska muslimer som inte är särskilt intelligenta? Tusentals. Är det kapabla till att kringgå världens mest sofistikerade spaningssystem/underrättelsetjänster? Hell no. Med andra ord är slutsatsen att med all sannolikhet måste fransk intelligens, defintivit britisk och amerikansk ha vetat om detta för LÄÄÄÄÄÄNGESEDAN. Det var väl helt enkelt opportunt att tillåta denna händelse.
På ett sätt dock, om det någon silverlining, är ju att ISIS kommer att utrotas, och tror amerikanerna är pissed som fan att deras lilla investering går åt helvette. Det ju därför nato inte är involverad än i hämndaktionerna heller...
Ja det är en svår situation i mellanöstern och det har pågått sedan innan WW1 då tanken på ett Israel började ta form och när det Osmanska riket föll isär och den inte helt lyckade uppdelningen av riket som väst med Churchill som ansvarig delade upp och skapade länder som Irak utan att förstå att blodsband och religion är viktigare än snyggt ritade gränsdragningar så harproblemet fortgått.
Det kan vara lätt att glömma idag men efter WW2 och egentligen fram till 1989 så var väst livrädda för den internationella kommunismen så visst har väst och USA supportat diktaturer i Chile,Iran, Irak. Man sa bla om Hussein att he is a basterd but he is ouer basterd. Så visst finns det massor av exempel där väst och USA supportat diktaturer där det visat sig att diktatorn inte var den marionett man önskat.
Ovanstående ska man beakta när man ser de aktioner som muslimer utsätter väst för, det finns en berättigad ilska, den berättigar däremot inte terror.
Jag tror att det blir omöjligt att försöka förstå varför ISIS och andra terrorister gör som de gör med utgångspunkt från att vara svenska kanske ateist eller kristen uppvuxen med demokrati osv.
Till Er konspirationsteoretiker som anser att det är omöjligt att ISIS skulle kunna utför dådet i Paris, då det inte tjänar på det utan blir offer.
Ni som tar ovanstående för intäkt att är det inte ISIS så är det judar, eller Cia, eller NWO er går det inte att övertyga då slutsatsen bygger på en felaktig logik.
Det är mycket troligt att det är ISIS som utfört dådet och jag ska försöka ange några skäl till det.
1. ISIS är en terror grupp inte en stat, de har vad jag vet inte något flygvapen och bedriva krig i Syrien och samtidigt ha väst och ryssland bombplan efter sig ger inga förutsättningar för ett konventionellt krig.
2. ISIS är beroende av nya rekryter och det får de om de kan ge sken av att vara under dog och utsatta, men ändå vara starka och hänsynslösa.
3. ISIS vet mycket väl att det öppna samhället i väst har en brister som gör det möjligt att genom terrordåd skrämma inte bara makthavare utan hela länder, det är precis det de vill uppnå. Om trycket på Väst blir tillräckligt kanske en förhandlingslösning är möjlig, då ISIS aldrig ka vinna ett konventionellt krig.
4.Många har nämnt att det är osannolikt att ISIS utfört dådet och ett bevis för det är att de tagit på sig dådet, men det är precis tvärt om.
IRA,RAF,ETA osv utförde kidnappningar, mord, bombningar av större städer och tog på sig dåden tämligen omgående.
Det ligger i terrorns natur att man vill skapa panik och att alla vet vem som gjort det.
Så att ISIS tar på sig dådet talar för att de faktiskt gjort det hade varit sensationellt om de inte hade gjort då skulle konspirationsknölarna fått arbeta för högtryck.
Nu tror jag att vi står inför ett avgörande slag, ISIS har tappat mark i Syrien svaret var bombning Libanon (43 döda) och nu Paris.
Om väst USA och Ryssland gör gemensam sak för att stoppa ISIS så tror jag att detta är slutet om det inte lyckas så kan vi förvänta oss fler dåd om historien med andra terrorgrupper upprepas och det brukar det tyvärr göra.
Jag ska erkänna att trots att jag sällan är rädd och kan ta hand om mig själv så känner jag obehag när jag är ute på stan.
Önskar att man kunde vara som de som påstår att allt är ett skådespel, det måste vara enkelt att likt dessa konspirationsteoretiker vara lika glad och lugn nu idag och givetvis även lika lycklig om det sker ytterligare ett dåd (Guds förbjude) allt man behöver göra är att äta en förstärkt frukost och sätta sig vid datorn och lösa nästa fals flag.