2015-11-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Och detta bevisar vad? Att hon var klättrare eller gymnast då? Inte helt ovanliga sporter i Frankrike?

Eller så fick hon just den uppgiften för att hon var duktig på det. Men hur ska jag kunna bevisa nånting.
Citera
2015-11-15, 14:41
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Anser du Alex Jones vara en foliehatt?
Vilken konstig fråga! Ja, självklart. Alex Jones är ju typ kungen av foliehattarna. Den i särklass största foliehatten på Youtube, och du frågar om han är foliehatt?

Förresten såg jag för skojs skulle han uttala sig om attackerna och han anser ju inte att det var en "regelrätt" False Flage-attack "orkestrerad av TPTB/NWO" utan snarare en “Let it Happen on Purpose”-händelse.

Att däremot CIA/USA:s militär tidigare har agerat på ett sätt som har delvis har påverkat och kanske även orsakat IS uppror i Irak och Syrien,det är ganska okontroversiell synpunkt som även yttras i amerikanska TV-debatter nu för tiden. Men det bevisar inte att det finns en stor NWO-konspiration bakom.
Citera
2015-11-15, 14:43
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjn
Eller så fick hon just den uppgiften för att hon var duktig på det. Men hur ska jag kunna bevisa nånting.
Eller så var hon inte en av de som hade ramlat ner och låg avdäckad på gatan eftersom hon var starkare än de andra?
Citera
2015-11-15, 14:46
Medlem
VadFanKulOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det är mycket svårt att hänga med i dina resonemang där du går off-topic hela tiden med länkar till stora textmassor och videolänkar som inte ens har med topic att göra.

Jag förstår att du känner att även mitt antagande är så bisarrt att du ej vill tro på det, men jag vill bara påpeka att din beskrivning av användaren du besvarade är alldeles korrekt, och just därför är det logiskt att utgå ifrån att det här attentatet faktiskt var en false flag operation. Det må vara ett regelbrott att peka ut folk som betalda agenter, så därför pekar jag inte på "någon särskild" här, men att vilseleda de som ställer sig kritiska till den officiella beskrivningen av "incidenter" som dessa är just vad en så kallad "shill" gör.

Om han med sitt urbota korkade pladder (jag håller med) får dig att känna att det är dåraktigt att ställa sig frågande till det här så har han lyckats med sin subversion. Det är hans jobb. Antingen det eller så är han bara allmänt störd i skallen, och det får man då leva med. Om det vore en genuin händelse så hade ju inte han suttit och tryckt på sitt redan färdigkomponerade inlägg mitt i natten för att posta det inom en minut efter att den här tråden startats (kolla själv på första sidan). Då hade han inte varit förberedd med sin idiotiska desinformation.

Hursomhelst, kika på den här listan av detaljer kring dådet som just postades av SvenAhlbin, det är dessa saker vi bör analysera, inte idioti som postaren du svarade på svamlar om. Han gör det i syfte att förleda (bara jag ser människan i hans avatar så vill jag börja springa, vilket liksom är syftet). Kika här istället:

Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin

- Obama går ut 10 min efter skjutningarna att han vet att det är ISIS som ligger bakom

- Hollande visste att det var ISIS en vecka inna dådet och skickade landets största fartyg till Syrien

- Alla arenor och konserthus i världen hade dagen innan programmerat så franska färgerna skulle visas

- Bomb utanför arenan men ändå satt alla i publiken kvar i ytterligare 90 min, alla utan Hollande

- Pass hittades i vanlig ordning på en påstådd terrorist, givetvis var passet Syriskt dit Hollande en vecka tidigare hade skickat sitt största krigsfartyg

- Polis, ambulanspersonal och militärer skrattar och flamsar runt

- Inga bilder eller videos överhuvudtaget på varken döda eller påstådda terrorister

- 1500 personer på konserten varav många filmade själva konserten men i ingen lyckades filma själva angreppet eller någon påstådd terrorist, batteriet slutade fungera för 1500 per samtidigt

- Veckan innan möts franska underättelsetjänstens chef med Mossad, CIA och brittiska MI6

- Klubben där konserten hölls ägas av samma judar som äger restaurang med Charlie Hebdo skjutningar

- Samma klubb blev bombad 2011, enda i Paris som lyckats bli bombad två gånger

- GM skriker givetvis också Allah Akbar i vanlig ordning

- Franska poliser och ambulansmän bekräftar att det pågick en "terror drill" dagen innan och under kvällen då detta fantastiska dådet skall ha ägt rum

- Samma person som var först på plats vid Charlie Hebdo var först på plats nu också?????

- En neger räddas av sin mobiltelefon som stoppar kulan mot sitt huvud????

- Folk säger sig bli beskjutna med AK47 men hör ändå GM prata om Syrien?????

Lite källor och videos

https://www.youtube.com/watch?v=De_PyuLDfhg

https://www.youtube.com/watch?v=qwZw2r-1CDw

https://www.youtube.com/watch?v=DxkInbEcEZ4

https://www.youtube.com/watch?time_c...ctr=1447592812

https://www.youtube.com/watch?v=Zf_v9RBAFjY

http://time.com/4113067/paris-attack...-paris-attack/

Citera
2015-11-15, 14:59
Medlem
VadFanKulOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Vilken konstig fråga! Ja, självklart. Alex Jones är ju typ kungen av foliehattarna. Den i särklass största foliehatten på Youtube, och du frågar om han är foliehatt?

Förresten såg jag för skojs skulle han uttala sig om attackerna och han anser ju inte att det var en "regelrätt" False Flage-attack "orkestrerad av TPTB/NWO" utan snarare en “Let it Happen on Purpose”-händelse.

Att däremot CIA/USA:s militär tidigare har agerat på ett sätt som har delvis har påverkat och kanske även orsakat IS uppror i Irak och Syrien,det är ganska okontroversiell synpunkt som även yttras i amerikanska TV-debatter nu för tiden. Men det bevisar inte att det finns en stor NWO-konspiration bakom.

Alex Jones är inte en foliehatt, han är en människa med amerikanskt och israeliskt pass som gjort sig rik på att desinformera folk genom sitt nätverk som nästan till uteslutande del finansiersas sionistiska judar - ifall han hamnar i trubbel så tar han med sig sin judiska fru och deras judiska barn till Israel tills stormen blåser över. Han är en desinformationsagent precis som David Icke och liknande. Att vi inte ska fatta att det är judarna som ligger bakom all denna skit, istället är det "Illuminati" eller "rymdödlor" som styr oss, framförallt är det ingen ide att sätta emot, då dessa varelser är omnipotenta och oövervinnerliga; det är budskapet vi ska internalisera. Samtidigt så lyckas det att få genuin opposition att se löjlig ut, flera flugor i en smäll helt enkelt! Så fungerar det.

Om Dileva i den här tråden är genuint mentalt tappad eller även han "arbetar" i den här tråden vet jag inte, men det känns som att det kvittar. Det ska dock inte kräva mer än någon minuts forskning innan man fattar att Alex Jones och liknande är medveten hjärncancer och har ett subversivt syfte. Han har ingenting med en genuin opposition att göra, tvärtom så är han dess värsta fiende.
Senast redigerad av VadFanKulO 2015-11-15 kl. 15:01.
Citera
2015-11-15, 15:07
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadFanKulO
Alex Jones är inte en foliehatt, han är en människa med amerikanskt och israeliskt pass som gjort sig rik på att desinformera folk genom sitt nätverk som nästan till uteslutande del finansiersas sionistiska judar - ifall han hamnar i trubbel så tar han med sig sin judiska fru och deras judiska barn till Israel tills stormen blåser över. Han är en desinformationsagent precis som David Icke och liknande. Att vi inte ska fatta att det är judarna som ligger bakom all denna skit, istället är det "Illuminati" eller "rymdödlor" som styr oss, framförallt är det ingen ide att sätta emot, då dessa varelser är omnipotenta och oövervinnerliga; det är budskapet vi ska internalisera. Samtidigt så lyckas det att få genuin opposition att se löjlig ut, flera flugor i en smäll helt enkelt! Så fungerar det.

Om Dileva i den här tråden är genuint mentalt tappad eller även han "arbetar" i den här tråden vet jag inte, men det känns som att det kvittar. Det ska dock inte kräva mer än någon minuts forskning innan man fattar att Alex Jones och liknande är medveten hjärncancer och har ett subversivt syfte. Han har ingenting med en genuin opposition att göra, tvärtom så är han dess värsta fiende.
Eller så är han bara en foliehatt med sin egna spinn på vad som är "konspirationen" precis som att David Icke har sin alldeles egna speciella spinn på det hela. Detta är ju en mer rimlig förklaring än att de är "hemliga NWO-agenter," vilket du inte har några bevis för alls. Det är häpnadsväckande uppgifter och det är väl det som är grejen, det som driver er? Om man bara kan vara lite mer spektakulär än Alex Jones då blir det genast succé i era kretsar.
Citera
2015-11-15, 15:09
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
[...]

Du är ju konspiratör. Så fort en false flag sker är du här och visar ditt tryne, vilket gör att folk blir skeptiska mot faktumet. Vad har du för agenda och varför stödjer du false flag-konspiratörerna? Kom ut!
Citera
2015-11-15, 15:34
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Den ser väl rätt extremt förstörd ut, och dessutom står det i artikeln att den blev demolerad.
Telefonen är helt demolerad och man kan tydligt se var metallen från bomben har träffat.

Hade du bara otur eller är du alltid lika förvirrad?
Men förstår du inte LOGIK?
  1. Samsungs telefoner är oförstörbara.
  2. Om en telefon det står "Samsung" på blir förstörd så var det en priatkopia.
Citera
2015-11-15, 15:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Det här så kallade "dådet" är verkligen parodi på hög nivå och något man kan mata fåren med som tror på allting som sägs av sionistmedia

Vi har alltså följande fakta till den här fantastiska dokusåpan

- Obama går ut 10 min efter skjutningarna att han vet att det är ISIS som ligger bakom
- Hollande visste att det var ISIS en vecka inna dådet och skickade landets största fartyg till Syrien
- Alla arenor och konserthus i världen hade dagen innan programmerat så franska färgerna skulle visas
- Bomb utanför arenan men ändå satt alla i publiken kvar i ytterligare 90 min, alla utan Hollande
- Pass hittades i vanlig ordning på en påstådd terrorist, givetvis var passet Syriskt dit Hollande en vecka tidigare hade skickat sitt största krigsfartyg
- Polis, ambulanspersonal och militärer skrattar och flamsar runt
- Inga bilder eller videos överhuvudtaget på varken döda eller påstådda terrorister
- 1500 personer på konserten varav många filmade själva konserten men i ingen lyckades filma själva angreppet eller någon påstådd terrorist, batteriet slutade fungera för 1500 per samtidigt
- Veckan innan möts franska underättelsetjänstens chef med Mossad, CIA och brittiska MI6
- Klubben där konserten hölls ägas av samma judar som äger restaurang med Charlie Hebdo skjutningar
- Samma klubb blev bombad 2011, enda i Paris som lyckats bli bombad två gånger
- GM skriker givetvis också Allah Akbar i vanlig ordning
- Franska poliser och ambulansmän bekräftar att det pågick en "terror drill" dagen innan och under kvällen då detta fantastiska dådet skall ha ägt rum
- Samma person som var först på plats vid Charlie Hebdo var först på plats nu också?????

Jösses, är det tävling i trams här så vinner ju du (DoÅ är alltid diskad för dumhet)..

Att det inte finns några bilder på döda terrorister är knappast underligt eftersom de sprängde sig själva med bombbälten.
Bataclan ägdes inte av judar längre, Pascal och Joel Laloux sålde det i september.
Bataclan bombades inte 2011 (men det hotades eftersom judar ägde lokalen).
"Negern" som du så fint uttrycker det fick ingen kula mot sig, det var bombsplitter.
Det var knappast någon som sköt konstant i 15 minuter med automateld om de inte hade universums största magasin... Självklart kunde de prata ibland..
Folk satt kvar inne på arenan eftersom bombningarna var utanför och de beordrades att stanna kvar.. Men du kanske tycker det logiska vore att gå MOT en bombarttack än att undvika den?
Resten av ditt tramsande, som att alla moibilbatterier tog slut, att alla sevärdheter hade förprogrammerats dagen innan för att lysa i trikoloren etc, kan du gärna ge oss källor på - och nej, en annan foliehatt på youtube är ingen källa..
Citera
2015-11-15, 15:49
Medlem
Död o återfödds avatar
.
EXTRA !!! EXTRA !!! EXTRA !!!

Detta inlägg är direkt kopplat till attacken i Paris fredag den 13:e, 13/11, och baseras på information från välunderrättade källor, så detta är inte bara någon teori:

BEKRÄFTAT:

DET FÖRSIGGICK DRILLS I PARIS FREDAG DEN 13:E, PÅ EKAKT SAMMA PLATSER DÄR ATTACKERNA ÄGDE RUM:

https://www.youtube.com/watch?v=EcBijXic0dE

Nu vill vi höra förnekarna försöka bortförklara dessa drills, som för övrigt även ägde rum under 9/11 och 7/7...
Citera
2015-11-15, 16:11
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
.
EXTRA !!! EXTRA !!! EXTRA !!!

Detta inlägg är direkt kopplat till attacken i Paris fredag den 13:e, 13/11, och baseras på information från välunderrättade källor, så detta är inte bara någon teori:

BEKRÄFTAT:

DET FÖRSIGGICK DRILLS I PARIS FREDAG DEN 13:E, PÅ EKAKT SAMMA PLATSER DÄR ATTACKERNA ÄGDE RUM:

https://www.youtube.com/watch?v=EcBijXic0dE

Nu vill vi höra förnekarna försöka bortförklara dessa drills, som för övrigt även ägde rum under 9/11 och 7/7...

Ytterligare en gång ser vi hur Hare Krishna försöker blanda bort korten och peka ut andra när det är de som är bakom attacken och ISIS.

Var och när skulle denna övning ägt rum i Paris och var exakt i videon förklaras detta??
Citera
2015-11-15, 16:50
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadFanKulO
Jag förstår

Det här låter lite som en konspiration mot mäster-konspiratören på Flashback?

Visst är jag med på att man bör analysera saker som kan göra att detta bevisas vara en konspiration. Men ni tar upp en sak och sen antar ni en förklaring och den förklaringen gör att det är sant. På det sättet kan man komma fram till att jorden är platt.

Men listan du tar upp. Dina punkter kan vara värda att titta på. Men det går snabbt att avfärda dem och utan närmare bevis så faller de som intressanta punkter att beakta.

Jag såg sändningarna och vi måste mena olika personer när vi talar om Obama? Det jag såg var att han tryckte noga på att vi inte vet vem det var. Men vi har viss fakta i hand som gör att vi kan anta att det kommer visa sig vara IS eller en sympatigrupp som ligger bakom. Här faller alltså det antagandet.

Kan du peka på var du kan visa att detta stämmer? Alltså att han visste om dådet en vecka tidigare?

Att de skickar ett fartyg till Syrien kan lätt förklaras med anledning av den pågående verksamheten gentemot kriget i Syrien. Att fartyget skickas just nu kan också ha att göra med det kommande toppmötet i Paris. Det kan också ha att göra med G20-mötet (som presidenten nu avstod ifrån). Dessa anledningar är mycket troliga och det gör att dina slutsatser måste bevisas innan de kan användas som bevis. Här faller alltså även detta du anger.

För det första så bör du komma med belägg för att det du påstår stämmer. Det gör du inte så egentligen faller påståendet redan här.

Men anta att det faktiskt är som du säger. Det betyder alltså att personalen på Scandinavium i Göteborg och på Friends Arena i Stockholm var med på hela operationen? Runtom på världens arenor som visade detta i allt från storstäder till småstäder så var folk med på den här false flag-operationen? Hör du inte hur ohållbart det låter? De har alltså organiserat tusentals personer bara på arenor som ska sköta belysningen och ingen av alla dessa skulle tala bredvid mun till någon? Hör du inte hur tokigt dumt det låter?

Vi kan enkelt räkna ut varför det är en god idé att de själv gör så vi snabbt kan hitta passen på utvalda terrorister. Det blir lättare för IS att faktiskt hävda att det är de som ligger bakom. Jag skulle själv instruera dem att göra så om jag skickade ut folk på dessa uppdrag. I svenska media så har de också visat i nyhetsinslag att de uppmanas att ha sina pass med och slänga en bit ifrån så de är mer eller mindre intakta så det kan användas som bevis för vem som ligger bakom. Här faller alltså den här punkten också. Vi behöver någon form av bevis för påståendet, vilket vi fortfarande saknar.

Det är naturligt att vi inte har sett bilder på detta. Polisen samlar in material och ber offer att inte lägga ut material (som polisen inte lyckats få tag i) på internet. Det finns flera förklaringar till detta som du säkert själv kan räkna ut? Vi har dock fått se några bilder i exempelvis Svt, GP, Aftonbladet mm (för att bara ta några svenska) där vi ser flyende människor. Vi ser en blodig person som bärs ut och vi ser övertäckta döda kroppar. Så även om det finns förklaringar till varför vi inte ser det du hävdar så gör vi faktiskt det också. Så även detta faller som något slags betänkligt bevis.

Var får du informationen ifrån om att batteriet skulle ha tagit slut för 1500 pers samtidigt? Jag tror att det finns en och annan som har fångat scener från dådet på bild och film. Naturligtvis så har polisen samlat in detta materialet så inga stollar lägger ut det på internet så fort de kommer hem. Det vill vi inte av flera olika anledningar. En är att det är exakt vad IS vill. En annan är att det kan försvåra utredningen. En annan är att polisen vill arbeta med materialet. Alltså faller även detta som bevis

Helt naturligt med tanke på toppmötet nästa vecka i Paris, med tanke på Frankrikes verksamhet i kriget och med tanke på kommande G-20-mötet. Skulle nästan vara mer konstigt om de inte hade det mötet med tanke på allt som händer runtomkring? Alltså faller även detta som något slags bevis.

De håller på med olika typer av "drills" nästan dagligen i Frankrike (England är också ett land som håller på i stort sett dagligen med detta) mot olika typer av terrorbrott och attacker. Inget konstigt med detta. Att det skulle ha någonting med händelsen att göra behöver bevisas innan det kan ges något värde. Det jag angav räcker för att det du anger ska falla även här.

Ditt påstående är felaktigt. Den så kallade negern fick ingen kula i telefonen. Han fick splitter. Alltså faller detta redan vid att det så kallade beviset inte ens stämmer. Men varför kan det inte stämma att negern räddades av sin mobiltelefon? Det kan mycket väl stämma och behöver bevisas vara felaktigt innan det kan ges något värde? Detta faller alltså (redan av sin egna felaktiga formulering faktiskt).

Ja, vad är problemet här? De skjuts och vid uppehåll, omladdning så talar de med sina offer och varandra. Vad är det som är konstigt med det? Helt naturligt. I strid så talar man hela tiden med varandra. Menar du att de har talat exakt när kulorna skjuts och inte emellan? Det här låter förvirrat och jag förstår inte vart man vill komma. Hur kan detta användas som något bevis?

Jag hoppade över några punkter som givetvis även lätt kan omkullkastas ganska snabbt som bevis i nuvarande läge. Kan du komma med bevis för någon av punkterna?

Därför blir slutsatsen att logiskt borde detta vara ett terrordåd utfört av IS då inga av de punkter som försöker hävda motsatsen har bevisats. De har även lätt kunnat förklaras med naturliga förklaringar. Detta stärker alltså misstanken om att det är IS som utfört dådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in