Citat:
Ursprungligen postat av
styrlund
Så fransmännen ska bli tryggare om man förbjuder åsikter som inte stämmer överrens med regimens?
hmm, vad heter sånt? Hade det på tungan nyss...
Det är inte lätt att hänga med i tråden, den Har gått i argumentationsmässig baklås.
De som förespråkar Att det är en konspiration lägger upp
1. Slumpmässiga Youtube klipp från attentatet
2. Texter som ska påvisa något oklart
3. Hörsägen och magkänsla och en hemlig Facebooks grupp
4. Avsaknad av film,foton,uttalanden
5. Hänvisning till andra attentat, JFK, 9/11, Boston,Sandy Hooks
Osv dessa är på ett obegripligt sätt 100 procentig fals flagg och det ger direkt förklaringar till NWO,
6. Numerologi som bevisar det mesta och det är lika självklart att NWO ligger bakom.
Jag har säker glömt massor men ovanstående lyfter konspirationsteoretiker som bevis och ställer frågan till skeptiker - hur förklarar Ni detta ?????????????????????????????
Är inte ovanstående helt bakvänt.
Ska inte konspirationsteoretiker först sätta upp en konspiration, alltså beskriva vad, hur, och varför som en helhet. Till stöd för det så kan man lyfta fram punkt 1 till 6 eller helst tyngre fakta.
För egen del så blir det omöjligt Att delta i diskussionen då jag inte ger mycket för punkterna 1 till 6. Varför de troende kräver att skeptiker ska förklara vad det nu är man tror sig se alternativt inte se borde väl de troende själva svara på.
Men kan vi inte starta om tråden med att de troende ger en sammanhållen beskrivning av som är super enkel
1. Vad har hänt
2. Hur hände det
3. Varför hände det
4. Bevis/källor som stödjer händelse beskrivningen.
Det kommer att ge extra pluspoäng om punkt 4 kan göras utan Youtube klipp.
Ovanstående är väl inte en orimligt och jag ska med stort intresse sätta mig in i materialet och ge respons.
Det handlar om att ge en beskrivning som kan övertyga andra inte en massa inlägg för att själv borra sig djupare ned i någon detalj.
Först helheten sedan tar vi detaljerna.