2015-11-14, 16:26
Medlem
Snapcounts avatar
Oj...vad hon hade tänkt och "shine" i msm under det internationella klimatmötet.., hennes finaste stund !
Det är väl "det" hon är rädd att gå miste om, i.o.m fylle-tweetet..
Citera
2015-11-14, 16:28
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Detta drev mot vår vice statsminister vet inga gränser längre, det är smaklöst hur ni rasister här på Flashback sprider falska rykten och försöker karaktärsmörda representanter för europaregionen Sveriges styre.

Uppenbarligen är dessa screen captures förfalskade av Sverigedemokrater för att plocka billiga poäng, alternativt har ni och era internetkrigare hackat hennes konto.

Denna antimuslimhets MÅSTE SLUTA! Inse att ni "etniska Svenskar" hade er chans på 1900-talet, 2000-talet tillhör oss.

Men skärp dig, jag såg originalet.
Och varför måste man vara muslimhatare och rasist för att reagera på Romsons känslokyla.
Hur tänkte du egentligen där?
Citera
2015-11-14, 16:29
Medlem
Rektangels avatar
Denna kvinna är troligen förgiftad av den målarfärg till båten som hennes man obetänksamt inhandlade.

Bakom hennes misslyckanden står det alltid en vit heterosexuell man som får bära hundhuvudet.

Snacka om att ha otur var gång man tänker.

AVGÅ..!!
Citera
2015-11-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Fel igen. Den här tråden handlar inte om mig.

Vad denna tråd handlar om är en högt uppsatt politikers reaktion på ett väldigt allvarligt terroristattentat. Istället för att koncentrerat vilja skaffa sig mer information om situationen och dådet så är hennes första reaktion hur det påverkar henne personligen och hennes upplevda kamp för miljöarbetet. Hon känner något och måste låta världen snarast få veta hur våldsorgien har påverkat henne och hennes oerhört intressanta känsloliv. Och så twittrar hon. Visserligen inte i egenskap av regeringsledamot men det hör inte hit. Det visar i vilken snäv och trångsynt värld hon lever. Hon har inte förmåga att se det stora perspektivet utan önskar dra all uppmärksamhet till sig och sin lilla ankdamm. Som många redan varit inne på är detta en mer eller mindre tydlig ögonblicksbild av en sjuk människa. Om inte Löfven har vett på det borde man omgående förklara misstroende och låta Riksdagen fundera över hennes synnerligen bristande lämplighet.
Det var ju bra att du kom till insikt, som oss andra. Svaret ovan kan jag acceptera som seriöst.
Citera
2015-11-14, 16:42
Medlem
TheDeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Jag förstår inte riktigt problemet. Det är väl bra att informera att mötet försvåras på grund av händelsen?

Det är inte lite taktlöst att några timmar efter ett terrorattentat börja reflektera över om det påverkar ens kommande möten. Eller snarare, det kan väl vara bra att vara pragmatisk och försöka se hur det påverkar en själv och ens arbete men Twitter är en kommunikationskanal och inte någon slags 'note to self'. Vad kan man möjligen vilja kommunicera med ett sådant inlägg vid den tidpunkten? En annan minister hade kommit undan men Romson har vid åtskilliga tillfällen visat prov på ett påtagligt bristande omdöme.
Citera
2015-11-14, 16:50
Medlem
Rektangels avatar
Tydligen har de som dog i terrorattentaten enligt Romson inte lika högt människovärde som de som drunknade i Medelhavet (Auschwitz).

Det är enligt henne skillnad på folk beroende om de drabbade hör till Statsideologins omhuldade minoritetsgrupper eller ej, vilket inte majoritetsbefolkningen i västvärlden anses tillhöra.

Det är så tydligt att denna västerländska majoritetsbefolkning i hennes världsbild hör till den ideologiska fienden och inget annat.

Så har vi återigen genomskådat en floskel som tydligen enbart gäller i en riktning..."Alla människors lika värde" som inte åberopas när västerlänningar hörande till majoritetsbefolkningen drabbas av terror.

Hon visar vare sig empati eller medkänsla för någon av de som drabbats i attentaten utan värderar dem helt känslokallt utifrån hennes agenda....Vilket enbart är klimatmötet.

Det är inte underligt att hennes parti är det som främst lockar till sig anhängare med ursprung från Mellanöstern med en egen agenda.

Denna båtfärgsförgiftade kvinna är farlig.

Klimatmöte...Bah..!!?
Citera
2015-11-14, 17:13
Medlem
Realisten73s avatar
Helt seriöst nu. Vad krävs för att hon ska försvinna? Hur många felsteg får en politiker ta innan dess att det blir skarpt läge och personen själv inser att hon/han måste avgå?
Hon har ju tydligen inte förstått att hon är hatad och borde avgått för längesen. Så vad krävs för att hon ska få sparken?

Hon är en säkerhetsrisk för Svea Rike.
Citera
2015-11-14, 17:17
Medlem
Brillmongos avatar
Ni som skriver på listor att hon bör avgå, är ni miljöpartister som vill ha en bättre ledare för er parti?
Sympatiserar man inte med MP så är det bara att hoppas att Romson fortsätter vara sig själv så är förhoppningsvis MP < 4% vid nästa val.
Citera
2015-11-14, 17:21
Medlem
JoeDevolas avatar
Åsa hade nog tänkt kvittra någonting smart, värdigt sin doktorshatt. Men det sprack som trollen i solljuset.

Dagens regering är ett veritabelt smörgåsbord för morgondagens lärda. Vi behöver utbilda fler historiker.
Citera
2015-11-14, 17:21
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Jag tror hon har någon bokstavskombination. Det är inte första gången hon gör horribla opassande utspel. Detta var det första hon tänkte på, då hon har svårt för förändringar. Varför skulle hon annars säga så här?

Tror också på detta, typ en kille jag lyssnade på under ett föredrag.
Han hade tourettes, varje gång han såg en gul bil skrek han "knulla!!!"

Tror att Romson har en liknande diagnos...
Citera
2015-11-14, 17:23
Medlem
Inte nog med att hon är dyslektiker, hon är även helt verklighetsfrånvänd, och antagligen innehavare av psykiska diagnoser.

Jag kände faktiskt att det nästan var synd om henne när jag läste tweeten. Hon är skadlig för sig själv och Sverige.
Citera
2015-11-14, 17:25
Medlem
Jag förstår inte hur hon inte kunde ta några sekunder innan hon skickade iväg sin tweet och tänka efter om det verkligen var en klok sak att säga under de rådande omständigheterna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in