2015-11-14, 17:28
Medlem
Placeholders avatar
Hon är ju miljöpartist, hon såg det här som en attack mot miljön. Människor är inte lika viktiga för henne helt enkelt.
Citera
2015-11-14, 17:35
Medlem
Tweeten är taget ur sitt sammanhang. Romson twittrade innan miljötweeten:

Chockad av dåden i Paris, bara ett par dagar sedan samtal där med många miljöministerkollegor nu fruktansvärda dåd Alla tankar till drabbade

Mycket allvarliga händelser i Paris just nu, tankar av sorg till alla drabbade.

Ser man endast till miljötweeten är det självklart fruktansvärt. Även i sitt sammanhang är det olämpligt. Men ja, varför kolla upp sånt om man nu vill vara förbannad?
Citera
2015-11-14, 17:40
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Tweeten är taget ur sitt sammanhang. Romson twittrade innan miljötweeten:

Chockad av dåden i Paris, bara ett par dagar sedan samtal där med många miljöministerkollegor nu fruktansvärda dåd Alla tankar till drabbade

Mycket allvarliga händelser i Paris just nu, tankar av sorg till alla drabbade.

Ser man endast till miljötweeten är det självklart fruktansvärt. Även i sitt sammanhang är det olämpligt. Men ja, varför kolla upp sånt om man nu vill vara förbannad?
Nej, du har fel. Det där är ersättningstweeten för skandaltweeten. Hon skrev dock en "standard kondoleans"-tweet exakt en minut innan hon tweetade om sitt klimatmöte.

https://twitter.com/asaromson/status/665300318670974976
Citera
2015-11-14, 17:42
Medlem
lighten-ups avatar
Ser inte problemet med hennes twitterkommentar.. Kan någon förklara för mig varför folk reagerar på den, med tanke på att hon INNAN dess hade skrivit minst en annan tweet där hon yttryckte sina kondoleanser? Inläggen på twitter har ju ett begränsat utrymme, så det är inte ovanligt att folk delar upp sina tweets.

Det vore annat om hon inte hade skrivit den tweeten där hon uttryckte sina kondoleanser till de drabbade.

Till själva sakfrågan så har IS uppenbarligen tänkt igenom dessa terrordåd noga, så tillvida att Paris råkar vara platsen för det internationella klimattoppmötet 2015, där alla världens ledare ska komma överens om ett avtal tillsammans.
Senast redigerad av lighten-up 2015-11-14 kl. 18:18.
Citera
2015-11-14, 17:43
Medlem
TigerKids avatar
Alla som är ansvariga för saker och ting lär ju reflektera över hur deras verksamhet kan påverkas av denna händelse. Fotbollsförbundets ordförande pratade en massa i radio om hur dagens match ska genomföras, med lite extra säkerhetsåtgärder etc.
Citera
2015-11-14, 17:47
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Ser inte problemet med hennes twitterkommentar.. Kan någon förklara för mig varför folk reagerar på den, med tanke på att hon INNAN dess hade skrivit minst en annan tweet där hon yttryckte sina kondoleanser? Inläggen på twitter har ju ett negränsat utrymme, så det är inte ovanligt att folk delar upp sina tweets.

Det vore annat om hon inte hade skrivit den tweeten där hon uttryckte sina kondoleanser till de drabbade.

Till själv sakfrågan så har IS uppenbarligen tänkt igenom dessa terrordåd noga, så tillvida att Paris råkar vara platsen för det internationella klimattoppmötet 2015, där alla världens ledare ska komma överens om ett avtal tillsammans.
Om du inte förstår det olämpliga i att mitt under pågående terroristattack när det finns rapporter om explosioner, automatvapen, 50tal döda och 100tal gisslan direkt efter att "formalia" är avklarad gå över till att spekulera om ett i sammanhanget oviktigt möte om en månad så kan ingen förklara det för dig. Du kanske har samma bokstäver som Åsa?
Citera
2015-11-14, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Nej, du har fel. Det där är ersättningstweeten för skandaltweeten. Hon skrev dock en "standard kondoleans"-tweet exakt en minut innan hon tweetade om sitt klimatmöte.

https://twitter.com/asaromson/status/665300318670974976
Korrekt. Det är alltså fortfarande taget ur sitt sammahang.
Citera
2015-11-14, 17:51
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Korrekt. Det är alltså fortfarande taget ur sitt sammahang.
Spelar ingen roll dock. Titta på tiderna, hon skrev båda tweeten direkt efter varandra. Hennes första reaktion på ett pågående terroristangrepp var alltså: "Oh, tråkigt. Undrar hur det går med mitt möte?"

Medmänsklighet är inte hennes grej.
Citera
2015-11-14, 17:54
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll dock. Titta på tiderna, hon skrev båda tweeten direkt efter varandra. Hennes första reaktion på ett pågående terroristangrepp var alltså: "Oh, tråkigt. Undrar hur det går med mitt möte?"

Jag håller helt med om att det är väldigt osmakligt och att hon inte borde skrivit det. Men som vän av ordning tycker jag det är fel att ta plocka ut enbart den tweeten.
Citera
2015-11-14, 17:55
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Ser inte problemet med hennes twitterkommentar.. Kan någon förklara för mig varför folk reagerar på den, med tanke på att hon INNAN dess hade skrivit minst en annan tweet där hon yttryckte sina kondoleanser? Inläggen på twitter har ju ett negränsat utrymme, så det är inte ovanligt att folk delar upp sina tweets.

Till själv sakfrågan så har IS uppenbarligen tänkt igenom dessa terrordåd noga, så tillvida att Paris råkar vara platsen för det internationella klimattoppmötet 2015, där alla världens ledare ska komma överens om ett avtal tillsammans.

Nja, kutym är att man låter dylika händelser sjunka in lite först, innan man ändrar fokus och öppet börjar spåna om rena sidospår.

Hade klimatmötet varit i imorgon, så hade det varit högst relevant. Eftersom det är om drygt två veckor blir det däremot för stunden alltför oväsentligt.

Det är inte hela världen, men det är onödigt klumpigt.
Senast redigerad av Oformad 2015-11-14 kl. 17:59.
Citera
2015-11-14, 17:56
Medlem
1luvs avatar
Citat:

hon skrev först den osmakliga tweeten, sen när det börja rammla in kommentarer om olämpligheten så retweeta hon.
Citera
2015-11-14, 17:56
Bannlyst
Citat:
Jag håller helt med om att det är väldigt osmakligt och att hon inte borde skrivit det. Men som vän av ordning tycker jag det är fel att ta plocka ut enbart den tweeten.

Herregud människa. Romson gör bort sig hela tiden med sina uttalanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in