Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Egentligen har hon inte sagt något sjukare än random AB-journalist. Anders Lindberg, Lena Melin eller Ojsan Kantrade sa nog liknande saker igår, Laul undrade säkert hur det nu skulle gå för kommande matcher... Men vice statsminister ska inte denna tokiga Romson vara!
De lever helt enkelt i sin egen journalist- och politikervärld på södermalm, långt bort från verkligheten. Åsa Romson visade igår bevis på att hon inte har kontakt med verkligheten!

min fetning; tack för välbehövligt garv!
On-topic; människan är helt väck, det här slår "medelhavets Auschwitz" med hästlängder. Samtidigt är människan disputerad jurist, så det borde finnas några indianer i kanoten, tycker man. Intelligent? Ja. Intellektuell och in touch with reality? Nej. Samtidigt typiskt Mp-beteende, och de får hållas då Mp är störst bland journalistkåren och den hårda kärnan i Folkutbytesprojektet.
Sorry för lite OT, förtjänar egentligen en egen tråd; men minns alla skandaler som skulle blivit till drev om det gällde S eller M, för att inte tala om Sd... Wetterstrands flyghelgpendlande till Helsingfors, hon har mer CO2-utsläpp på sitt samvete än 1000 SUV-moderater, apropå SUV:ar; minns när Mp skulle förbjuda dessa, och det kommer fram att skäggapan vars namn jag förträngt (kom efter Schlaug) från Norrbotten körde en SUV, minns reaktionen, "men jag behöver ju en SUV"...