Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-14, 12:53
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Egentligen har hon inte sagt något sjukare än random AB-journalist. Anders Lindberg, Lena Melin eller Ojsan Kantrade sa nog liknande saker igår, Laul undrade säkert hur det nu skulle gå för kommande matcher... Men vice statsminister ska inte denna tokiga Romson vara!

De lever helt enkelt i sin egen journalist- och politikervärld på södermalm, långt bort från verkligheten. Åsa Romson visade igår bevis på att hon inte har kontakt med verkligheten!

min fetning; tack för välbehövligt garv!

On-topic; människan är helt väck, det här slår "medelhavets Auschwitz" med hästlängder. Samtidigt är människan disputerad jurist, så det borde finnas några indianer i kanoten, tycker man. Intelligent? Ja. Intellektuell och in touch with reality? Nej. Samtidigt typiskt Mp-beteende, och de får hållas då Mp är störst bland journalistkåren och den hårda kärnan i Folkutbytesprojektet.

Sorry för lite OT, förtjänar egentligen en egen tråd; men minns alla skandaler som skulle blivit till drev om det gällde S eller M, för att inte tala om Sd... Wetterstrands flyghelgpendlande till Helsingfors, hon har mer CO2-utsläpp på sitt samvete än 1000 SUV-moderater, apropå SUV:ar; minns när Mp skulle förbjuda dessa, och det kommer fram att skäggapan vars namn jag förträngt (kom efter Schlaug) från Norrbotten körde en SUV, minns reaktionen, "men jag behöver ju en SUV"...
Citera
2015-11-14, 12:53
Moderator
Unitys avatar
Löfven har verkligen hittat en perfekt wingman i Romson, vid hennes sida framstår han ju som ett riktigt geni. Jag förstår att han inte vill göra sig av med henne och själv vara den dummaste i regeringen.

Det måste vara ett intressant jobb att vara Romsons pressekreterare/mentalvårdare, en så kallad utmaning som man brukar säga vid anställningsintervjuer. Pressekreteraren har med hög sannolikhet Romsons twitterlösenord och slängde sig på mobilen för att radera så fort det bara gick.
Citera
2015-11-14, 12:55
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leke
Som du tycker är kompetent eller? Akademisk utbildning är väl ändå inte helt okorrelerat med kompetens (vad nu det innebär i sammanhanget)?

Nu var det de grammatiska felen som åsyftades. Annars har du så klart helt rätt.
Japp, men språksvårigheter har ingenting med intelligens att göra.
Citera
2015-11-14, 12:55
Medlem
tarmskvallers avatar
AB har nu tagit bort sin "Jag ber om ursäkt"-artikel från toppen av startsidan. Det var rätt komiskt att se den bland rubrikerna om terroristattacken, shit vilken avsmak hon lämnar.

Jag lovar att det är så att efter de lugnt försökte lansera henne som miljöminister så förstökte hon fokusera på miljön och säga något "smart" om miljön och så blev det såhär.

Aftonbladet har också reviderat sin artikel om henne minst 3 gånger rejält för att konstant ge ett litet bättre sken tills de nu tog bort den helt från startisdan.
Citera
2015-11-14, 12:57
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
On-topic; människan är helt väck, det här slår "medelhavets Auschwitz" med hästlängder. Samtidigt är människan disputerad jurist, så det borde finnas några indianer i kanoten, tycker man. Intelligent? Ja. Intellektuell och in touch with reality? Nej. Samtidigt typiskt Mp-beteende, och de får hållas då Mp är störst bland journalistkåren och den hårda kärnan i Folkutbytesprojektet.
Intelligens och mental hälsa har för det mesta inget med varandra att göra. Därmed inte sagt att Romson skulle vara intelligent, har ingen aning om hur djuptänkande hennes doktorsavhandling är.
Citera
2015-11-14, 12:59
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarmskvaller
AB har nu tagit bort sin "Jag ber om ursäkt"-artikel från toppen av startsidan. Det var rätt komiskt att se den bland rubrikerna om terroristattacken, shit vilken avsmak hon lämnar.

Jag lovar att det är så att efter de lugnt försökte lansera henne som miljöminister så förstökte hon fokusera på miljön och säga något "smart" om miljön och så blev det såhär.

Aftonbladet har också reviderat sin artikel om henne minst 3 gånger rejält för att konstant ge ett litet bättre sken tills de nu tog bort den helt från startisdan.
Jag är lätt förvånad att de ens skriver om detta, med tanke på vad politiska journalister sympatiserar med. runt 80% av dessa sympatiserar ju faktiskt med MP eller V. Men det måste ju se bra ut med, så det svider nog rejält för dem.
Citera
2015-11-14, 13:00
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Löfven har verkligen hittat en perfekt wingman i Romson, vid hennes sida framstår han ju som ett riktigt geni. - - -

Clever thinking! Både från dig och från någon skuggfigur i Rosenbad. Uppenbart när man tänker efter. Gillade inte Wetterstrand men hon, även råttan Fridolin om än ej ett Mensa-fall, skulle vara omöjliga som partners in crime (jo, folkutbytesprojektet är ett brott mot det svenska folket) av just det skäl du nämner.
Citera
2015-11-14, 13:03
Medlem
Photoshoppeds avatar
Jag gillar henne inte alls. Och det är en underdrift. Men om man ser hennes tweets tillsammans tycker jag faktiskt inte att det var så jävla farligt.
Citera
2015-11-14, 13:04
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Löfven har verkligen hittat en perfekt wingman i Romson, vid hennes sida framstår han ju som ett riktigt geni. Jag förstår att han inte vill göra sig av med henne och själv vara den dummaste i regeringen.

Absolut ett genidrag(!) av Steffe att ha Romson nära sig som nån slags låtsasersättare. Då sitter han säker i sadeln. Hon kan göra vilka dumheter som helst men får på sin höjd nån liten avhyvling för syns skull.

Annars skulle både Sverige och miljön må mycket bättre om hon var hemma och giftmålade båten på heltid.
Senast redigerad av Mikojan 2015-11-14 kl. 13:06.
Citera
2015-11-14, 13:08
Medlem
Nu är det skademinimering som gäller. Åsa ber om ursäkt men är samtidigt sådär ärlig som bara barn brukar vara, men med ett lite annat vokabulär trots allt... Eller så ljuger hon helt enkelt. Nedan återges från länken hennes ord som jag inte tror stämmer.

Vad saker egentligen betyder;

Lögnen, ”Därför raderade jag den [hennes twitter] och formulerade en ny tweet som bättre speglade mina tankar”, är egentligen inte vad som verkligen rörde sig i hennes huvud. Hon tänkte i verkligheten mest på hur det skulle gå för toppmötet.

"kunde ge en felaktig bild av hennes tankar" = kunde ge en sann bild av hennes tankar

http://www.dn.se/nyheter/politik/romson-ber-om-ursakt-for-tweet/

Slutligen, är det fult att ljuga.
Citera
2015-11-14, 13:13
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Intelligens och mental hälsa har för det mesta inget med varandra att göra. Därmed inte sagt att Romson skulle vara intelligent, har ingen aning om hur djuptänkande hennes doktorsavhandling är.

Sant, my bad - och är det någonstans där man endast genom nit och flit och genom att vara en god stilist och hyfsad plagiatör kan glida sig fram till en doktorshatt, så är det inom juridik. Hon skulle säkert bränna Matte B på Komvux.

Det faktum att centerhuboten "föjjti mijjonäjj svenskar"-Annie också är jurist stärker tesen.

(Sorry för lite OT: det är något med jurister! Ja, inte alla, har en på jobbet som är en skön lirare med hästarna hemma. Men... Hans Werthén, gamle numera sedan länge borta E-lux profilen hävdade ju att jurister "dög endast att gödsla med". Och den här besattheten; "det totala befolkningsutbytet". Har för mig att Hitler hade sex eller sju jurister i sin första ministär. Här ligger en gravad hund... )
Citera
2015-11-14, 13:14
Medlem
Snyrras avatar
Tror hon egentligen borde ta och stänga av datorn och sätta sig i en skrubb ett tag istället för att sitta och försöka rädda sig själv. Spelar ingen roll hur hon försöker släta över saker. Det kan enbart bli värre. Att hon kör med starka ord som "bestört" verkar bara desperat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in