Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Hade du tyckt det var fel om hon varit en bedragare och blåst sina väninnor på deras pension?
Eller om hon mördat någon?
Om svenskar varit utsatta för ett folkmord och det förringades via de frågor Ursula Haverbeck ställt så hade jag inte haft några problem med det. Låt oss rent hypotetiskt leka med tanken att någon mycket väl visste om folkmordet på svenskar, men förnekade av rent djävulskap så kan jag lova dig att jag inte hade velat se tantfan i fängelse.
Det är sanslöst. Om miljoner svenskar mördats hade jag inte ljugit om det och sanningen behöver inga skyddande lagar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Visst, man kan tycka att om en gammal korkad tant på 90+ som påstår att Förintelsen aldrig ägt rum är så förvirrad, dement och korkad att man borde släppa det hela.
Men samtidigt var varken du eller jag med på tiden som lagarna stiftades och tiden som de syftar på.
Lagen (lagarna) är nog skapade i en annan tid och plats av skäl som du och jag svårligen kan förstå.
Ursula Haverbeck är en mycket skärpt och skarpsynt dam när man lyssnar på henne, det kan ingen ta ifrån henne. Men dementa och förvirrade fängslas de också i ockuperade Tyskland idag, trevlig att ana en liten gnutta medmänniska bakom dig också, det är du som vill och uppskattar att folk skickas till läger idag, för åsikter om en historisk händelse där hennes syn skiljer sig från den som etablerades av judarna efter de vann WW2.
Vinnaren skriver historien och de som talar sanning fängslas i vår sionistiska världsordning vi lever under i dagens Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Så när ska man dra strecket? Vilka ska slinka lagen och vilka ska man straffa för att de bryter den?
När man ser det så tycker jag inte längre lika mkt att man kan se mellan fingrarna på de som bryter mot lagen.
Det ska inte dras några streck överhuvudtaget, vad hon gjort är inte kriminellt utan en mänsklig rättighet till det fria ordet och rätten till efterforska i sin egen historia.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Är lagen åt helvete så att det är den man ska rikta sin ilska och inte på att den följs?
Kanske det, men det är ju en annan diskussion.
Lagen är åt helvete och jag riktar min ilska att se hur den följs. Den där tanten kunde likväl kunnat vara min farmor och har inte gjort något där fängelse är motiverat på något vis!
Vi får förneka de 66 miljoner ryska kristna som slaktades av judisk bolsjeviker under statskuppen av Ryssland och åren efter i Sovjetunionen. Armeniska folkmordet går också bra och vilka andra som helst men de här har blivit en judisk kvasi religion. Hur kan det komma sig?
Jag var nyfiken hur du resonerade, om det fanns någon form av medmänsklighet i hur du tänker angående detta, lite klarare blev de nog.