2019-11-14, 09:27
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
Antigen har vi yttrandefrihet eller så har vi inte det, och varför är det ok att förnekar holodomorn och andra folkmord, de borde väl också lagstiftas. Och bara för att vara tydligt, jag tror att förintelsen har ägt rum, men jag ser mig även som liberalist, med andra ord att begränsa det fria ordet går emot mina värderingar.

Jag håller med om att lagen borde ses över.
Är ju svensk som inte var där på plats på 40-talet.

Men om det finns lagar så gör det.
Jag frågade den arbetande brodern om mördare och bedragare också ska slinka?
Vad anser du? Ska man ha skillnad på person och person, lag till lag?
Eller ska man anse att ett lagbrott är ett lagbrott och döma därefter?

/VV
Citera
2019-11-14, 09:37
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Antigen har vi yttrandefrihet eller så har vi inte det, och varför är det ok att förnekar holodomorn och andra folkmord, de borde väl också lagstiftas. Och bara för att vara tydligt, jag tror att förintelsen har ägt rum, men jag ser mig även som liberalist, med andra ord att begränsa det fria ordet går emot mina värderingar.

Man kan ju också anse henna vara en rättshaverist som kostat Tyskland åtskilliga mark och euro genom åren.
För att inte tala om all den tid och kraft hennes förnekande av historien tagit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ursula_Haverbeck

Several additional convictions in the fall of 2016 led to further such sentences. She has unsuccessfully appealed all sentences, since 7 May 2018 she is serving her latest 2-year jail sentence after being picked up at her home by German police

En helt oskyldig stackars 90-årig tant verkar hon inte vara.

/VV
Citera
2019-11-14, 10:33
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Man kan ju också anse henna vara en rättshaverist som kostat Tyskland åtskilliga mark och euro genom åren.
För att inte tala om all den tid och kraft hennes förnekande av historien tagit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ursula_Haverbeck

Several additional convictions in the fall of 2016 led to further such sentences. She has unsuccessfully appealed all sentences, since 7 May 2018 she is serving her latest 2-year jail sentence after being picked up at her home by German police

En helt oskyldig stackars 90-årig tant verkar hon inte vara.

/VV
Om hon uppmannar till våld eller andra olagliga handlingar, då är det en annan sak, vet som sagt inte mycket om henne, jag tycker enbart att förnekar en historisk händelse ska inte vara straffbart. Man ska bemöta okunskap med undervisning, ej fängelse.
Citera
2019-11-14, 12:12
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Om hon uppmannar till våld eller andra olagliga handlingar, då är det en annan sak, vet som sagt inte mycket om henne, jag tycker enbart att förnekar en historisk händelse ska inte vara straffbart. Man ska bemöta okunskap med undervisning, ej fängelse.
VV's problem är att han saknar bevis för förintelsen och blir helt ställd när han konfronteras med lögnerna som utgör fundamentet för det påstådda folkmordet. Om fler gjorde som den modiga Ursula skulle förintelslögnen falla och däri ligger VV's stora skräck. Så länge lagen skyddar lögnare som VV kan han fortsätta förvanska, förvilla och förfalska.

Som exempel använder VV Wannseeprotokollet för att bedra användare på forumet. När han blir påpekad att protokollet saknar underskrifter länkar han till ett brev med Heydrichs underskrift. I en domstol hade han blivit dömd för mened/förfalskning men då det gäller förintelsen kan han fortsätta ljuga obehindrat. Skillnaden mellan en lögnare som VV och en genuint ärlig person som Ursula kunde inte vara större.
Citera
2019-11-16, 05:13
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Hade du tyckt det var fel om hon varit en bedragare och blåst sina väninnor på deras pension?
Eller om hon mördat någon?
Om svenskar varit utsatta för ett folkmord och det förringades via de frågor Ursula Haverbeck ställt så hade jag inte haft några problem med det. Låt oss rent hypotetiskt leka med tanken att någon mycket väl visste om folkmordet på svenskar, men förnekade av rent djävulskap så kan jag lova dig att jag inte hade velat se tantfan i fängelse.
Det är sanslöst. Om miljoner svenskar mördats hade jag inte ljugit om det och sanningen behöver inga skyddande lagar.

Citat:
Visst, man kan tycka att om en gammal korkad tant på 90+ som påstår att Förintelsen aldrig ägt rum är så förvirrad, dement och korkad att man borde släppa det hela.
Men samtidigt var varken du eller jag med på tiden som lagarna stiftades och tiden som de syftar på.
Lagen (lagarna) är nog skapade i en annan tid och plats av skäl som du och jag svårligen kan förstå.
Ursula Haverbeck är en mycket skärpt och skarpsynt dam när man lyssnar på henne, det kan ingen ta ifrån henne. Men dementa och förvirrade fängslas de också i ockuperade Tyskland idag, trevlig att ana en liten gnutta medmänniska bakom dig också, det är du som vill och uppskattar att folk skickas till läger idag, för åsikter om en historisk händelse där hennes syn skiljer sig från den som etablerades av judarna efter de vann WW2.

Vinnaren skriver historien och de som talar sanning fängslas i vår sionistiska världsordning vi lever under i dagens Europa.

Citat:
Så när ska man dra strecket? Vilka ska slinka lagen och vilka ska man straffa för att de bryter den?
När man ser det så tycker jag inte längre lika mkt att man kan se mellan fingrarna på de som bryter mot lagen.
Det ska inte dras några streck överhuvudtaget, vad hon gjort är inte kriminellt utan en mänsklig rättighet till det fria ordet och rätten till efterforska i sin egen historia.

Citat:
Är lagen åt helvete så att det är den man ska rikta sin ilska och inte på att den följs?
Kanske det, men det är ju en annan diskussion.
Lagen är åt helvete och jag riktar min ilska att se hur den följs. Den där tanten kunde likväl kunnat vara min farmor och har inte gjort något där fängelse är motiverat på något vis!

Vi får förneka de 66 miljoner ryska kristna som slaktades av judisk bolsjeviker under statskuppen av Ryssland och åren efter i Sovjetunionen. Armeniska folkmordet går också bra och vilka andra som helst men de här har blivit en judisk kvasi religion. Hur kan det komma sig?

Jag var nyfiken hur du resonerade, om det fanns någon form av medmänsklighet i hur du tänker angående detta, lite klarare blev de nog.
Citera
2019-11-16, 05:22
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Jag håller med om att lagen borde ses över.
Är ju svensk som inte var där på plats på 40-talet.
Skönt att höra Viktor, utan ironi eller något sånt givetvis.

Citat:
Men om det finns lagar så gör det.
Jag frågade den arbetande brodern om mördare och bedragare också ska slinka?
Vad anser du? Ska man ha skillnad på person och person, lag till lag?
Eller ska man anse att ett lagbrott är ett lagbrott och döma därefter?
Om det fanns en lag att judar ska dömas för att de är judar med påföljd att gasas med avlusningsmedel i kombinerade dusch och gaskammare tills de döda - är det då rätt att göra eftersom de är en lag och de ska följas?
Citera
2019-11-16, 13:24
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Skönt att höra Viktor, utan ironi eller något sånt givetvis.

Om det fanns en lag att judar ska dömas för att de är judar med påföljd att gasas med avlusningsmedel i kombinerade dusch och gaskammare tills de döda - är det då rätt att göra eftersom de är en lag och de ska följas?

Nope.
Lagen borde och skulle i en demokrati aldrig ha stiftats.
Tex finns det enl min mening ett gäng vidriga lagar i andra länder som inte går så långt som dina dödsstrafflagar, men som jag skulle stört mig på. Tveksamt om dessa länder är demokratiska.
Lagar mot förintelseförnekelse är inte ens nära dessa imo, men visst borde man se över dom.

Dock som alltid, vare sig du eller jag var där.
Om man upplevt något så vidrigt som nazismen var på 30 och 40-talen finns det nog ett starkt incitament att aldrig få uppleva det igen och det är detta som återspeglar sig i denna lag.

/VV
Citera
2019-11-17, 09:18
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deluded
Om någon påstår att månen är gjord av ost så blir inte den människan straffad med fängelse oavsett bevis.

Vilka tar illa vid sig om detta?
Nu är det ett folkslag(judarna) som tar illa vid sig, när man säger deras släktingar inte dödades under WWII.

Att då påstå att det ej skede utan någon stora bevis kan lugnt säga är att föra en falsk anklagelse.

Vilket i princip Ursula blide dömd för. Visst som VV säger, de lagarna borde göras om eller ses om.

Men här står klart tydligt om det: https://en.wikipedia.org/wiki/Ursula_Haverbeck

Hon gjorde en video som smulades sönder i dess tråd. Ska de som förnekar "Förinteslen" vinna mark, måste de ha mer kött på benet och inte förvränga saker som många av de kända revisionister gör, det som Germar Rudolf, Mattagno m.fl. Det märks att folk går på deras lögner utan checka upp det om det stämmer. Det som 6 miljoner profetian, judetvålen osv

Alltså i princip framför hon lögner och påstår det är sanning. Ljuger man, så får man står för det.
Citera
2019-11-22, 23:12
Moderator
Jeckes avatar
Tråden har fokus på Ursula Haverbeck, inte antalet judar eller antalet kroppar.
Inlägg flyttade.

/Moderator
Citera
2022-04-02, 19:11
Medlem
Nu har en domstol i Berlin dömt ”nazi-mormor” till ett års fängelse efter att hon överklagat tidigare domar för hets mot folkgrupp.

citerar domaren:

– Det går inte att hejda dig. Inte ens fängelse kan få dig att ändra dig. Ditt förhållningssätt gör oss bestörta. Vi har också frågat om du kanske inte är tillräknelig. Du tycker att du vet bäst bara för att några förvirrade människor hänger efter dig. Vi har frågat oss: Måste man verkligen skicka en 93-årig kvinna i fängelse? Ja, det finns inga alternativ.
https://www.dn.se/varlden/fangelse-f...ornekare-igen/
Citera
2022-04-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skepticism
Nu har en domstol i Berlin dömt ”nazi-mormor” till ett års fängelse efter att hon överklagat tidigare domar för hets mot folkgrupp.

citerar domaren:

– Det går inte att hejda dig. Inte ens fängelse kan få dig att ändra dig. Ditt förhållningssätt gör oss bestörta. Vi har också frågat om du kanske inte är tillräknelig. Du tycker att du vet bäst bara för att några förvirrade människor hänger efter dig. Vi har frågat oss: Måste man verkligen skicka en 93-årig kvinna i fängelse? Ja, det finns inga alternativ.

Så jävla sjukt!

Så hennes brott var att hon sagt att Auschwitz bara var ett arbetsläger. Enligt Haverbeck ”finns inga historiska bevis” för att det var ett dödsläger.

..och för det så fängslar de en 93 årig kvinna.

Fyfaan!
Citera
2022-04-03, 21:45
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skepticism

citerar domaren:

Detta är helt oförsvarligt i ett demokratiskt samhälle! Hur kan man med gott samvete försvara detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in