2015-11-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
På riktigt?

Ja, han kom med insinuerande frågor till intervjuobjektet om att det var osannolikt att en terrorist skulle ha passet med sig och menade att det kunde vara planterat. Han undrade då vad agendan i sådana fall skulle kunna vara och islamofobi och motstånd emot flyktingströmmarna togs upp. Intervjuobjektet verkade hålla med men kom i alla fall med invändningen att det endast är spekulationer.
Citera
2015-11-15, 10:07
Medlem
Tillssons avatar
En av terroristernas pass samt beskrivning av hans färdväg i Europa i oktober 2015.

Passport of the Paris attacks shooter

http://www.liveleak.com/view?i=d69_1447548623
Citera
2015-11-15, 10:07
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Ja, han kom med insinuerande frågor till intervjuobjektet om att det var osannolikt att en terrorist skulle ha passet med sig och menade att det kunde vara planterat. Han undrade då vad agendan i sådana fall skulle kunna vara och islamofobi och motstånd emot flyktingströmmarna togs upp. Intervjuobjektet verkade hålla med men kom i alla fall med invändningen att det endast är spekulationer.

Länk till play eller liknande ?
Citera
2015-11-15, 10:09
Medlem
eastdulwichs avatar
Vet inte om denna setts, men bild inifrån teatern efter dådet.....

https://pbs.twimg.com/media/CT10jwfUsAAcZXr.jpg:large

Edit: KÄNSLIGA VARNAS
Senast redigerad av eastdulwich 2015-11-15 kl. 10:14.
Citera
2015-11-15, 10:10
Medlem
StrainHunter021s avatar
Helt sjukt att ingen ännu har kunnat posta vilka dom 2 kvinnorna från V:ås var/är....Någon borde ju sitta på den infon, så ta o kasta upp nu
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eastdulwich

Åh fy helvete alltså. Såg den cencurerade bilden bara.
Citera
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:

Och för er som inte förstår det så är det starka bilder. Det ligger runt 20 döda kroppar med en jädra massa blod omkring sig.
Citera
2015-11-15, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Länk till play eller liknande ?

Ser på TV:n men det går att spola tillbaka på SVT play.

http://www.svtplay.se/video/4796842/...aden-i-paris-2

Togs upp några minuter innan min post tror jag så runt 30-40 min får man nog spola tillbaka.
Citera
2015-11-15, 10:11
Medlem
ialluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Om det är mig du frågar så får jag tyvärr passa. Det verkar nämligen inte vara riktigt OnT att bemöta argument här eller att nyansera debatten. Så ni har säkert rätt?

Alla muslimer är onda och förmodligen egentligen terrorister som mest av allt vill slakta oskyldiga konsert- och restaurangbesökare på löpande band. Det står nog så i koranen (någonstans i alla fall). Bibeln däremot är ett föredöme för moralisk uppbygglighet, i alla passager. Så om vi stänger gränserna (totalt) för alla som råkar vara muslimer och utvisar de som redan finns här så kommer vi att för all framtid slippa vansinnesdåd (!) som det som nu har skett i Paris.

Tack för mig.

Din sarkasm är noterad.

Nu är det dock så, att att PFT15 (Paris fredag den trettonde 2015) råkade vara ett islamistiskt terrordåd utförd av muslimer.

Eventuella katolska, protestantiska, judiska, mormonska, hinduistiska, budistiska, kunfusianska, nazistiska, sionistiska, kommunistiska, osv. terrordåd, massmord och övergrepp i Europa (under senare år) kan också med fördel diskuteras, vid andra tillfällen, och inte i samband med PFT15.

Dels vore det principiellt och argumentationmässigt fel och dels vore det oschysst mot de muslimska terroristerna som har ansträngt sig så hårt för att få vår ODELADE uppmärksamhet.

På andra ställen i denna tråd har det redan noterats att en princip råder att inte "kunna" beskylla ALLA muslimer för islamistisk antidemokrati och sharia/koran- baserat ojämlikhet, könsseparering, intolleransskatter, underkastelsen/förtryck. Fast majoriteten av muslimerna gärna underkastar sig koranens påbud.
Likaså skall ALLA muslimer inte kopplas till islamistisk terrorism, vilket ju låter fint och vackert. Fast denna princip gäller BARA "ALLA muslimer".

För det är så lustigt att samma PK-gruppering i det svenska samhället, som förordar ansvarsfrihet för dessa utövande muslimer, utan att blinka och utan darr på rösten eller pennan, kletar ansvar, stigmatisering och skuld på ALLA SD sympatisörer för vad vissa individer i partiet gör. Eller utkräver ansvar av ALLA ("vita") män för Gud-vet-vad ett fåtal andra män gör. Eller kräva ansvar av ALLA judar för vad staten Israël gör.

Varken jag eller någon annan människa kan välja sin hudfärg eller sitt kön.
Men jag kan välja att inte vara med i politiskt parti och avsäga mig en ideologi, ett partimedlemskap eller en religion.
Islam råkar endast vara en statsideologi och en religion i samma "value pack".

Därför har jag så förtvivlat svårt att förstå varför dessa PK-personer inte kan kräva ansvar, under hot för stigmatisering och uteslutning, från ALLA utövande korantroende muslimer? Eller åtminstone utkräva ansvar av muslimska religiösa företrädare samt kräva avståndstagande från IS eller annat valfritt muslimskt knallkorksfenomen?

Ett första steg bör vara att att få muslimer som vistas i Sverige att förkasta tanken att sharia står över den svenska sekulära lagen och konstitutionen. Öppet och reservationslöst.
Om muslimerna nekar eller hävdar att "detta" inte går utan att sluta vara muslim, torde PK-grupperingen ha en klockren ny grupp att stigmatisera.

Je suis Paris.

Och för övrigt anser jag att gränsen bör stängas helt för asyl, helt enkelt för att glaset har runnit över För länge sedan.
Senast redigerad av iallus 2015-11-15 kl. 10:38.
Citera
2015-11-15, 10:12
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Låter ju helt sinnessjukt att insinuera någonting sådant. Jag vet att sändningen är live men när sade reportern detta? Han låter i alla fall helt rubbad, givetvis vill terrorister skylta med att det var de som utförde dådet. Det är inga mördare vi pratar om här som räknar med att kunna fly dådet, det här är personer som vill bli martyrer för omvärlden och i islams namn.
Citera
2015-11-15, 10:13
Medlem
eastdulwichs avatar
Citat:

Känsliga varnas för att klicka på länken!
Citera
2015-11-15, 10:17
Medlem
Kaktussallads avatar
Media ska ta det lugnt med att publicera namnet på gärningsmännen, SVT hade t.ex. ett namn i sin rullande grafik tidigare. Det är oväsentligt för de flesta att veta exakt vad terroristerna hette (förnamnen räcker, om namnen absolut måste nämnas) men det bidrar istället till skapandet av ett martyrskap.
Sen verkar media ha hakat upp sig på det här syriska passet: "vi vet inte säkert om terroristen var syrier" hörs bl.a. inrikesministern säga. Vad spelar det för roll egentligen om han var syrier eller bara utgav sig för att vara syrier för att lättare komma in i Europa? Det är lika illa vilket som när vi släpper in mängder av dessa araber som vi vet inget om (och låter de vandra fritt i samhället).

Citat:
Ursprungligen postat av StrainHunter021
Helt sjukt att ingen ännu har kunnat posta vilka dom 2 kvinnorna från V:ås var/är....Någon borde ju sitta på den infon, så ta o kasta upp nu

Du får titta i tråden bättre, den mördade tjejen nämndes så sent som vid tre tiden igår eftermiddag (tips: inlägg 3511).
Senast redigerad av Kaktussallad 2015-11-15 kl. 10:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in