Citat:
Ursprungligen postat av
d00rkey
Om det är mig du frågar så får jag tyvärr passa. Det verkar nämligen inte vara riktigt OnT att bemöta argument här eller att nyansera debatten. Så ni har säkert rätt?
Alla muslimer är onda och förmodligen egentligen terrorister som mest av allt vill slakta oskyldiga konsert- och restaurangbesökare på löpande band. Det står nog så i koranen (någonstans i alla fall). Bibeln däremot är ett föredöme för moralisk uppbygglighet, i alla passager. Så om vi stänger gränserna (totalt) för alla som råkar vara muslimer och utvisar de som redan finns här så kommer vi att för all framtid slippa vansinnesdåd (!) som det som nu har skett i Paris.
Tack för mig.
Din sarkasm är noterad.
Nu är det dock så, att att PFT15 (Paris fredag den trettonde 2015) råkade vara ett islamistiskt terrordåd utförd av muslimer.
Eventuella katolska, protestantiska, judiska, mormonska, hinduistiska, budistiska, kunfusianska, nazistiska, sionistiska, kommunistiska, osv. terrordåd, massmord och övergrepp i Europa (under senare år) kan också med fördel diskuteras, vid andra tillfällen, och inte i samband med PFT15.
Dels vore det principiellt och argumentationmässigt fel och dels vore det oschysst mot de muslimska terroristerna som har ansträngt sig så hårt för att få vår ODELADE uppmärksamhet.
På andra ställen i denna tråd har det redan noterats att en princip råder att inte "kunna" beskylla ALLA muslimer för islamistisk antidemokrati och sharia/koran- baserat ojämlikhet, könsseparering, intolleransskatter, underkastelsen/förtryck. Fast majoriteten av muslimerna gärna underkastar sig koranens påbud.
Likaså skall ALLA muslimer inte kopplas till islamistisk terrorism, vilket ju låter fint och vackert. Fast denna princip gäller BARA "ALLA muslimer".
För det är så lustigt att samma PK-gruppering i det svenska samhället, som förordar ansvarsfrihet för dessa utövande muslimer, utan att blinka och utan darr på rösten eller pennan, kletar ansvar, stigmatisering och skuld på ALLA SD sympatisörer för vad vissa individer i partiet gör. Eller utkräver ansvar av ALLA ("vita") män för Gud-vet-vad ett fåtal andra män gör. Eller kräva ansvar av ALLA judar för vad staten Israël gör.
Varken jag eller någon annan människa kan välja sin hudfärg eller sitt kön.
Men jag kan välja att inte vara med i politiskt parti och avsäga mig en ideologi, ett partimedlemskap eller en religion.
Islam råkar endast vara en statsideologi och en religion i samma "value pack".
Därför har jag så förtvivlat svårt att förstå varför dessa PK-personer inte kan kräva ansvar, under hot för stigmatisering och uteslutning, från ALLA utövande korantroende muslimer? Eller åtminstone utkräva ansvar av muslimska religiösa företrädare samt kräva avståndstagande från IS eller annat valfritt muslimskt knallkorksfenomen?
Ett första steg bör vara att att få muslimer som vistas i Sverige att förkasta tanken att sharia står över den svenska sekulära lagen och konstitutionen. Öppet och reservationslöst.
Om muslimerna nekar eller hävdar att "detta" inte går utan att sluta vara muslim, torde PK-grupperingen ha en klockren ny grupp att stigmatisera.
Je suis Paris.
Och för övrigt anser jag att gränsen bör stängas helt för asyl, helt enkelt för att glaset har runnit över För länge sedan.