2015-11-14, 16:04
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Kan man lsa IS's uttalande ngonstans?

https://www.washingtonpost.com/news/...paris-attacks/

No mercy.... dda dessa svin!
Citera
2015-11-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det str inte, det sgs, jag lyssnar p livesndningen. Jag kan inte hitta information som dementerar jakten p en Citroen med fyra tungt bevpnande personer.
Jag lyssnar ocks och dom sger att man sker efter en Citroen. Inget om att det finns tungt bevpnade inne i den
Citera
2015-11-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Har vi nn ID p svenskarna? De torde ju burit leg eller pass, s kan ju inte ta tid. Sen vill ju UD informera familjen frst, men borde ju komma snart.

Eftersom myndigheterna vet att det r svenskar s r dom garanterat identifierade.
Citera
2015-11-14, 16:06
Medlem
Banankaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Mjligt men det kan ocks vara ngot sagt p franska som lter ungefr likadant nr det sgs.

Ursprungligen postat av BigLucipher
Ngon som kan verstta arabiska?
Denna hngde i Rinkeby fr tre veckor sedan http://imgur.com/RRWuYj6

Det borde vl vara ngon som lser detta som kan verstta det! Jag kan verstta det fram tills dess: All makt till oss som kan Arabiska.

r det ngon som kan verstta det?
Citera
2015-11-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Frmodligen de vrsta situationer du kan befinna sig. Ser du en MENA man med svartnade gon komma in med en blick och atmosfr som inte knns bra s spring allt vad du kan emot backdrren eller in i kk.

Ja det r tufft vad kan man gra egentligen? Det r en situation du inte kan snacka dig ur heller precis.
Bttre fly n illa fkta, men om du inte kan spela dd eller fly utan mste "fkta" - sikta p gonen om mjligt. Anvnd freml som penna, nycklar etc om de finns nra till hands. Fingrar i sista fall (bra med lite vassa naglar), och framfrallt - tveka inte en sekund att angripa, din reflextid fr vara hgst en mikrosekund. Det r din reaktionstid som avgr om du verlever eller hamnar p kyrkogrden.

Sen r jag givetvis medveten om att det finns situationer dr man inte kommer t gonen, dr alla frsvarsmjligheter r uttmda. D r det blunda och be till hgre makt som gller. De som brukar verleva denna typ av attacker r folk med stark intuition att ngot r fel, inte r "stupfulla", samt reagerar direkt genom att avlgsna sig s snabbt frn den hotfulla situationen som mjligt.
Senast redigerad av weseeyou 2015-11-14 kl. 16:17.
Citera
Avstngd
ytmamzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Spela dd om du knner att du inte kan fly. Fly om du knner att det finns tillflle att fly. Ditt liv avgrs av slumpen och ett beslut som fr ta max ngra sekunder. Trkigt lge.

Fast om man bara ligger och spelar dd s kan gm se om du lcker blod eller inte om du bara ligger och spelar dd utan att det r ngon blodpl brevid dig r nog risken att du blir avrttad ganska stor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Har vi nn ID p svenskarna? De torde ju burit leg eller pass, s kan ju inte ta tid. Sen vill ju UD informera familjen frst, men borde ju komma snart.

Har postats namn lngre bak frn ngon som anser sig st nra. Men ingen bekrftelse p ngot vis.
Citera
2015-11-14, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Fast om man bara ligger och spelar dd s kan gm se om du lcker blod eller inte om du bara ligger och spelar dd utan att blodpl brevid r risken att du blir avrttad nog ganska stor.

Behver inte blda ymnigt om man blivit skjuten...
Citera
2015-11-14, 16:11
Medlem
Eftertankens avatar
TV4 r ju mer n fniga.....

Jag hoppas att SPO ger order om att plocka in de hundratals som betjnat IS-svinen i Syrien och sedan terkommit.... jefla fars egentligen!
Citera
2015-11-14, 16:12
Medlem
vet inte om den hr har postats, misstnkt gm innan ddet mot konserten
http://www.dailymail.co.uk/embed/video/1229047.html
Citera
2015-11-14, 16:13
Medlem
shadow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Franska soldater med full utrustning patrullerar ett folktomt Paris. Sjuka scener.

https://pbs.twimg.com/media/CTx7PR8XIAAPdbf.jpg

Som en random dlig hollywood acopalyktisk film..
Citera
2015-11-14, 16:14
Medlem
Fransk presskonferens utlovad i kvll kl 19, dr man berttar mer om vad som skedde igr i Paris, vad som pgr just nu i form av polisarbete mm. Enligt Le Parisien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in