2015-11-15, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Att ett par av GM har syriska pass, behver inte betyda att de r syrier. IS kan tillverka egna autentiska syriska pass.

ven olustigt med tanke p infldet av syrier, alternativt "syrier", till Sverige.

Vilket land han kommer ifrn r egentligen ganska oviktigt. Problemet r att man slppt in en flykting som r terrorist. Sen om det r en Syrier, Irakier eller Afghan r skitsamma.
Citera
2015-11-15, 01:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Mnga muslimer gr ut i media och sger att detta inte r islam utan extremister och sjlvklart s r inte alla muslimer terrorister men det som str mig r att muslimer inte verkar vilja ange misstnkta extremister som gr i samma mosker som de sjlva. Man lser om extrema personer med kopplingar till terrorister som frelser i olika mosker i Sverige dr mnga medlemmar troligtvis inte har ngra onda tankar men d kan man tycka att de borde stta stopp men det verkar inte hnda. De hller inte med men gr inte heller ngot fr att frhindra det och det r riktigt illa och d tycker jag att de inte har rtt att gnlla ver att de uppfattas som misstnkta terrorister
Citera
2015-11-15, 01:12
Bannlyst
S det var bara ren tur att bombmannen inte kom in p arenan? Han hade biljett lste jag men vakten mste vl ha visiterat honom och upptckt sprngmedlet runt kroppen.?
Citera
2015-11-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
HU, Nu sger de p CNN att det kan finnas fler terrorister ute med planerade aktioner...Hoppas att detta stannar i Frankrike som trots allt brukar handla hrt nr det behvs.

Gr ordern till aktion i sverige har vi ju inte mycket att stta emot just nu. Svetsarn verkar ju inte fatta allvaret heller och tror att EU skall ta in mer pack som kan mrda i kubik.

detta r vl ingen nyhet? ganska uppenbart att det kan finnas flera, eller var det ngot konkret som skapar dessa misstankar?
Citera
2015-11-15, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisfitta
S det var bara ren tur att bombmannen inte kom in p arenan? Han hade biljett lste jag men vakten mste vl ha visiterat honom och upptckt sprngmedlet runt kroppen.?

Enligt vittnesml frn vakten, som vill vara anonym ska bombvsten ha upptckts vid skerhetskontrollen. Mannen ska sedan ha backat ivg en bra bit och sen detonerade bomben.
Citera
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Vakten som stoppade terroristen ta sig in p arenan r en muslim

http://www.dailymail.co.uk/news/arti....html#comments
Vilken hjlte, blir folk frvnade nu?
Citera
Medlem
GreenOnion91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Vakten som stoppade terroristen ta sig in p arenan r en muslim

http://www.dailymail.co.uk/news/arti....html#comments

Det spelar ingen roll. 19,8% av boende i 10de r invandrarare frn lnder utanfr EU. Troligtvis vldigt mycket mer om man rknar in andra generationens invandrare, som nog r mer sannolika att ha fallit offer fr fredagens attentat. Skillnaden r att vissa accepterar grundlggande vsterlndska vrderingar rrande demokrati, jmstlldhet och rttvisa, medan andra r mer teokratiska mongon. Ja, ddet motiveras med referens till Islam, och det r egentligen kanske inte s komplicerat att hnvisa till fr att vara rlig. Men det r inte ett raskrig som r p gng.
Citera
2015-11-15, 01:15
Medlem
Citat:

det r ju som sagt standard att dom visiterar s nej, ingen ren tur. Terrorister utan en plan helt enkelt. Det stmmer att han blev visitera, upptckt och sen sprngde sig sjlv.
Citera
2015-11-15, 01:16
Medlem
Citat:

s bombmannen visste inte om att han skulle visisteras? det dr lter vllldigt suspekt.... false flag???
Citera
2015-11-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
s bombmannen visste inte om att han skulle visisteras? det dr lter vllldigt suspekt.... false flag???

r vl inte helt otnkbart att han inte visste om det ifall han var flykting frn MENA dr det inte existerar skerhetskontroller.
Citera
2015-11-15, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betstar

det r det jag ocks undrar, han kanske tnkte att Allah skulle hjlpa till.
Citera
2015-11-15, 01:20
Medlem
I gr lste jag i trden att tv kvinnor som bars ut frn Bataclan var nakna/halvnakna p underkroppen. Har sjlv sett ett klipp med en naken man och mn utan ngot p verkroppen utanfr byggnaden. Kan tnka mig att man kan ta av sig skjorta eller t-skirt fr att lgga tryckfrband p ngon skadad men man brukar ju inte ta av sig p underkroppen. Har ngon ngon frklaring till detta? Kan grningsmnnen tvingat dem att kl av sig. De befann ju sig i konserthuset i ver tv timmar som gisslan. Eller sliter folk av sig klderna i chock?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in