2015-11-15, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Att ett par av GM har syriska pass, behöver inte betyda att de är syrier. IS kan tillverka egna autentiska syriska pass.

Även olustigt med tanke på inflödet av syrier, alternativt "syrier", till Sverige.

Vilket land han kommer ifrån är egentligen ganska oviktigt. Problemet är att man släppt in en flykting som är terrorist. Sen om det är en Syrier, Irakier eller Afghan är skitsamma.
Citera
2015-11-15, 01:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Många muslimer går ut i media och säger att detta inte är islam utan extremister och självklart så är inte alla muslimer terrorister men det som stör mig är att muslimer inte verkar vilja ange misstänkta extremister som går i samma moskéer som de själva. Man läser om extrema personer med kopplingar till terrorister som föreläser i olika moskéer i Sverige där många medlemmar troligtvis inte har några onda tankar men då kan man tycka att de borde sätta stopp men det verkar inte hända. De håller inte med men gör inte heller något för att förhindra det och det är riktigt illa och då tycker jag att de inte har rätt att gnälla över att de uppfattas som misstänkta terrorister
Citera
2015-11-15, 01:12
Bannlyst
Så det var bara ren tur att bombmannen inte kom in på arenan? Han hade biljett läste jag men vakten måste väl ha visiterat honom och upptäckt sprängmedlet runt kroppen.?
Citera
2015-11-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
HU, Nu säger de på CNN att det kan finnas fler terrorister ute med planerade aktioner...Hoppas att detta stannar i Frankrike som trots allt brukar handla hårt när det behövs.

Går ordern till aktion i sverige har vi ju inte mycket att sätta emot just nu. Svetsarn verkar ju inte fatta allvaret heller och tror att EU skall ta in mer pack som kan mörda i kubik.

detta är väl ingen nyhet? ganska uppenbart att det kan finnas flera, eller var det något konkret som skapar dessa misstankar?
Citera
2015-11-15, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisfitta
Så det var bara ren tur att bombmannen inte kom in på arenan? Han hade biljett läste jag men vakten måste väl ha visiterat honom och upptäckt sprängmedlet runt kroppen.?

Enligt vittnesmål från vakten, som vill vara anonym ska bombvästen ha upptäckts vid säkerhetskontrollen. Mannen ska sedan ha backat iväg en bra bit och sen detonerade bomben.
Citera
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Vakten som stoppade terroristen ta sig in på arenan är en muslim

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3318701/Suicide-bomber-tried-France-Germany-football-game-security-guard-explosive-vest-pat-down.html#commen ts
Vilken hjälte, blir folk förvånade nu?
Citera
Medlem
GreenOnion91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Vakten som stoppade terroristen ta sig in på arenan är en muslim

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3318701/Suicide-bomber-tried-France-Germany-football-game-security-guard-explosive-vest-pat-down.html#commen ts

Det spelar ingen roll. 19,8% av boende i 10de är invandrarare från länder utanför EU. Troligtvis väldigt mycket mer om man räknar in andra generationens invandrare, som nog är mer sannolika att ha fallit offer för fredagens attentat. Skillnaden är att vissa accepterar grundläggande västerländska värderingar rörande demokrati, jämställdhet och rättvisa, medan andra är mer teokratiska mongon. Ja, dådet motiveras med referens till Islam, och det är egentligen kanske inte så komplicerat att hänvisa till för att vara ärlig. Men det är inte ett raskrig som är på gång.
Citera
2015-11-15, 01:15
Medlem
Citat:

det är ju som sagt standard att dom visiterar så nej, ingen ren tur. Terrorister utan en plan helt enkelt. Det stämmer att han blev visitera, upptäckt och sen sprängde sig själv.
Citera
2015-11-15, 01:16
Medlem
Citat:

så bombmannen visste inte om att han skulle visisteras? det där låter vällldigt suspekt.... false flag???
Citera
2015-11-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
så bombmannen visste inte om att han skulle visisteras? det där låter vällldigt suspekt.... false flag???

Är väl inte helt otänkbart att han inte visste om det ifall han var flykting från MENA där det inte existerar säkerhetskontroller.
Citera
2015-11-15, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betstar

det är det jag också undrar, han kanske tänkte att Allah skulle hjälpa till.
Citera
2015-11-15, 01:20
Medlem
I går läste jag i tråden att två kvinnor som bars ut från Bataclan var nakna/halvnakna på underkroppen. Har själv sett ett klipp med en naken man och män utan något på överkroppen utanför byggnaden. Kan tänka mig att man kan ta av sig skjorta eller t-skirt för att lägga tryckförband på någon skadad men man brukar ju inte ta av sig på underkroppen. Har någon någon förklaring till detta? Kan gärningsmännen tvingat dem att klä av sig. De befann ju sig i konserthuset i över två timmar som gisslan. Eller sliter folk av sig kläderna i chock?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in