2015-11-18, 21:22
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tnkte p detsamma genast jag lste om hunden. Verkar grymt och ondigt att slppa in den om det har skett p det stt som jag uppfattade det. Att den d skulle ddas kunde de rkna ut p frhand.
Sknker en medlidsam tanke till Diesel som han visst hette. Lycka till i nsta liv.

Diesel var en soldat som om han frsttt vad han var p vg att gra fr sin husse s hade han definitivt gjort samma sak igen.
Tack fr att du ingick hjltedden fr mig och alla andra icke jihadister, Diesel<3
Citera
2015-11-18, 21:28
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Ang morgonens efterspel och den kvinnliga sjlvmordbombaren - enligt ett vittne i "The Mirror" s var hon vit med lngt blont hr.

Sjlvmordsbombare eller kidnappningsoffer?

mera - inspelat ljud hr: http://www.independent.co.uk/news/wo...-a6739671.html

POLIS: VAR R DIN POJKVN?"

Kvinna: HAN R INTE MIN POJKVN!"
Citera
2015-11-18, 21:28
Medlem
Madagascars avatar
Abaaoud var ju extremt knd sedan tidigare. Han visades upp fr flera mnader sedan, bl a i Svt, som en hjrtls sprudlande underhuggare som fick stda upp kropparna efter att IS ddat Assads soldater.

Jag tycker det r mrkligt att Fransk och Belgisk polis eller skerhetstjnst inte har hllit bttre koll p honom efter att han tervnt.
Citera
2015-11-18, 21:29
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Hur sg han det, nr kvinnan sprngdes i lgenheten? Eller har det framkommit andra uppgifter?

Jag tnkte precis samma sak, dessutom r det "the mirror", och en hel del vinklingar VILL f till det att detta r vst mot vst/vsts egna fel, inte ett problem radikaliserade muslimer.
Citera
2015-11-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Abaaoud var ju extremt knd sedan tidigare. Han visades upp fr flera mnader sedan, bl a i Svt, som en hjrtls sprudlande underhuggare som fick stda upp kropparna efter att IS ddat Assads soldater.

Jag tycker det r mrkligt att Fransk och Belgisk polis eller skerhetstjnst inte har hllit bttre koll p honom efter att han tervnt.
Dom visste ju inte ens att han befann sig i Frankrike utan trodde han var i Syrien.
Citera
2015-11-18, 21:50
Medlem
Lite mer ikvll:

Citat:
A Jewish teacher in Marseille, France, has been stabbed by three people claiming to be Islamic State supporters, say prosecutors.

The victim's life is not in danger, they added.
http://news.sky.com/story/1590163/je...-is-supporters
Citera
2015-11-18, 22:23
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GimPher
Dom visste ju inte ens att han befann sig i Frankrike utan trodde han var i Syrien.
Ok.

De hade ju varit bra om de hade haft koll p hans kontaktnt p hemmaplanm just fr att detektera hemkomst - men det r troligen fr mycket begrt - det finns ju mnga belgiska jihadkrigare att hlla koll p.

Men det r nd mycket orovckande att en vlknd belgisk IS-krigare r centralperson i Parisattentaten. Det mste drmed finnas massor med lgprofilerade av samma sort som man inte har en susning om som d har n strre mjlighet att verkstlla denna typ av elndiga dd.
Citera
2015-11-18, 22:24
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Lite mer ikvll:

http://news.sky.com/story/1590163/je...-is-supporters

Tre IS-soldater hugger allts ner judisk lrare p gatorna i Frankrike.
Nr snt hr kan passera lite tyst i frbifarten s frstr man verkligen hur allvarligt lget r.
Citera
2015-11-18, 22:25
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dudek
Tydligen lg hud, finger- och huvuddelar och bitar av revben ute p gatan, efter att kvinnans bomb briserat, lngt in p eftermiddagen.
Hoppas att kompisar till hunden som ddades fick i sig lite hundgodis i form av fingrar och tr frn mrdaren. Jvla pack som ddar hundar. Tydligen oroligheter i frorterna likt dem 2005 i Paris atm. Jad, snacka om att krutdurken har sprngts.
Citera
2015-11-18, 22:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Tre IS-soldater hugger allts ner judisk lrare p gatorna i Frankrike.
Nr snt hr kan passera lite tyst i frbifarten s frstr man verkligen hur allvarligt lget r.
Exakt. Det r typ normallge att en judisk lrare knivhuggs av 3 isis fanatiker. Inget nyhetsvrde. Tittar p CNN. Dem nmnde det lite snabbt och hade en text om det lngst ner i rutan. 10 sek typ. Sen tergick dem till att bertta om allt annat som hnt idag som vi redan vet om.
Citera
2015-11-18, 22:29
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Blond kvinna som sprngde sig sjlv. Enligt vittnen till daily mail ska hon ha skrikit hjlp hjlp innan bomben gick av. Lter mrkligt. Tvingade dem p henne sjlvmordsbomben eller frskte hon kanske lura polisen.

Frvrigt jvligt sorglig bild nr hunden r pvg in i byggnaden innan den blir sprngd. Mn muslimer hatar ju hundar s inte konstigt att dem gr efter ett frsvarslst djur.
Citera
2015-11-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Hoppas att kompisar till hunden som ddades fick i sig lite hundgodis i form av fingrar och tr frn mrdaren. Jvla pack som ddar hundar. Tydligen oroligheter i frorterna likt dem 2005 i Paris atm. Jad, snacka om att krutdurken har sprngts.
Det hr spekulerade jag i tidigare idag.
Om vi fr likadana frortskravaller som vi har haft tidigare men dr dom nu frstr att det r mer eller mindre fritt fram att dda alla fransmn/svenskar i trapphusen, kommer man kunna f ordning p situationen om det blir fr stort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in