2015-11-14, 06:46
Medlem
Crumbzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Hur kan ni vara skra p att fransmnmed utlndskt bakgrund ligger bakom terrorattackerna? Det kan mycket vl ha varit etniska vita fransmn som kan ha gjort attentaten.

Lt oss ponera att du har rtt, vilket du inte har, s r det nd ett vldigt illavarslande besked. Ett kvitto p att det europeiska samhllet r i upplsning.
Citera
2015-11-14, 06:50
Medlem
Frankrike mobiliserade ju mot terror efter Carlie Hebdo. Det gr inte att skydda sig mot terrorism.
I Sverige fylls det p dagligen med x antal potentiella IS-terrorister.
Citera
2015-11-14, 06:54
Medlem
Citat:
Hur kan ni vara skra p att fransmnmed utlndskt bakgrund ligger bakom terrorattackerna? Det kan mycket vl ha varit etniska vita fransmn som kan ha gjort attentaten.

Det sges innan dem skt s hade de skrikit muslimsk jiber jaber.
Citera
2015-11-14, 06:56
Medlem
Fr femtielfte gngen kommer det vl att sgas att det rr sig om enskilda galningar och absolut inte har ngot med en viss fredens religion att gra.

Hade inte de 3 amerikanska hjltarna p tget tidigare r gjort sin insats s hade ddssiffrorna skert varit liknande dr ocks.

Det r dags fr Europa att vakna upp och se problemet. I Sverige tror jag dock inte att ngra argument biter frrn vi ftt en liknande terrordd hr ocks.
Citera
2015-11-14, 06:56
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Frankrike mobiliserade ju mot terror efter Carlie Hebdo. Det gr inte att skydda sig mot terrorism.
I Sverige fylls det p dagligen med x antal potentiella IS-terrorister.

Spo berknar att det kommer in ca 3-4 is anhngare per 1000 flyktingar som kommer in i Sverige
Citera
2015-11-14, 06:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Fr femtielfte gngen kommer det vl att sgas att det rr sig om enskilda galningar och absolut inte har ngot med en viss fredens religion att gra.

Hade inte de 3 amerikanska hjltarna p tget tidigare r gjort sin insats s hade ddssiffrorna skert varit liknande dr ocks.

Det r dags fr Europa att vakna upp och se problemet. I Sverige tror jag dock inte att ngra argument biter frrn vi ftt en liknande terrordd hr ocks.

Det r inga galningar, det vore galenskaper att tro ngot annat. Attackerna var vldigt koordinerade. Det var inte alls ngra lekterrorister.
Citera
2015-11-14, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Jo skert! Fr Syiren lol En hel del av de verlevande sa att det var en hmnd fr franska bomber i Syiren, att dessa skrek ut detta
Lter inte srskilt trovrdigt med att bara g efter ord frn andra. Tror du p tomten om ngon bara sger det?
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbzzz
Lt oss ponera att du har rtt, vilket du inte har, s r det nd ett vldigt illavarslande besked. Ett kvitto p att det europeiska samhllet r i upplsning.
Jag finner det vldigt intressant att du anser att jag har fel men ej kan motbevisa det jag har sagt. Vem som helst kan ha gjort detta, man ska inte spekulera att mnniskor med utlndskt bakgrund ligger bakom terrorattacken nr man ej kan backa upp fr det.
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Etniskt vita kristna sprnger sig inte fr de fr inte 72 oskulder nr de dr en rofylld dd.
Kan mycket vl ha varit etniska vita fransmn. Som sagt, vem som helst kan ha gjort detta.
Citera
2015-11-14, 06:59
Bannlyst
Har det kommit ut ngon ny info om svenskarna? En dog men den andre?
Citera
2015-11-14, 07:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Det r inga galningar, det vore galenskaper att tro ngot annat. Attackerna var vldigt koordinerade. Det var inte alls ngra lekterrorister.

Exakt. DETTA r terrorism - Darth vader var en ensam galning.

Knner i vrigt mest uppgivenhet fr tillfllet.
Citera
Avstngd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Spo berknar att det kommer in ca 3-4 is anhngare per 1000 flyktingar som kommer in i Sverige

Vad menas med anhngare? I underskningar gjorde i just Frankrike s var 30-40% av muslimerna dr positivt instllda till IS. S sg 3-400 per 1000 s ligger vi nog nrmare sanningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil

Klla?
Citera
2015-11-14, 07:03
Bannlyst
Citat:
Lter inte srskilt trovrdigt med att bara g efter ord frn andra. Tror du p tomten om ngon bara sger det?

Jag finner det vldigt intressant att du anser att jag har fel men ej kan motbevisa det jag har sagt. Vem som helst kan ha gjort detta, man ska inte spekulera att mnniskor med utlndskt bakgrund ligger bakom terrorattacken nr man ej kan backa upp fr det.

Kan mycket vl ha varit etniska vita fransmn. Som sagt, vem som helst kan ha gjort detta.

Teoretiskt har du givetvis rtt. Vem som helst kan ha gjort detta. Men d alla normalbegvade inser att det rr sig om muslimer kan vi utg frn det s kan ni som har en mental kapacitet som en femring g ut och leka i sandldan i stllet fr att frpesta trden. Ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in