2015-11-14, 06:46
Medlem
Crumbzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Hur kan ni vara säkra på att fransmänmed utländskt bakgrund ligger bakom terrorattackerna? Det kan mycket väl ha varit etniska vita fransmän som kan ha gjort attentaten.

Låt oss ponera att du har rätt, vilket du inte har, så är det ändå ett väldigt illavarslande besked. Ett kvitto på att det europeiska samhället är i upplösning.
Citera
2015-11-14, 06:50
Medlem
Frankrike mobiliserade ju mot terror efter Carlie Hebdo. Det går inte att skydda sig mot terrorism.
I Sverige fylls det på dagligen med x antal potentiella IS-terrorister.
Citera
2015-11-14, 06:54
Medlem
Citat:
Hur kan ni vara säkra på att fransmänmed utländskt bakgrund ligger bakom terrorattackerna? Det kan mycket väl ha varit etniska vita fransmän som kan ha gjort attentaten.

Det säges innan dem sköt så hade de skrikit muslimsk jiber jaber.
Citera
2015-11-14, 06:56
Medlem
För femtielfte gången kommer det väl att sägas att det rör sig om enskilda galningar och absolut inte har något med en viss fredens religion att göra.

Hade inte de 3 amerikanska hjältarna på tåget tidigare år gjort sin insats så hade dödssiffrorna säkert varit liknande där också.

Det är dags för Europa att vakna upp och se problemet. I Sverige tror jag dock inte att några argument biter förrän vi fått en liknande terrordåd här också.
Citera
2015-11-14, 06:56
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Frankrike mobiliserade ju mot terror efter Carlie Hebdo. Det går inte att skydda sig mot terrorism.
I Sverige fylls det på dagligen med x antal potentiella IS-terrorister.

Säpo beräknar att det kommer in ca 3-4 is anhängare per 1000 flyktingar som kommer in i Sverige
Citera
2015-11-14, 06:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
För femtielfte gången kommer det väl att sägas att det rör sig om enskilda galningar och absolut inte har något med en viss fredens religion att göra.

Hade inte de 3 amerikanska hjältarna på tåget tidigare år gjort sin insats så hade dödssiffrorna säkert varit liknande där också.

Det är dags för Europa att vakna upp och se problemet. I Sverige tror jag dock inte att några argument biter förrän vi fått en liknande terrordåd här också.

Det är inga galningar, det vore galenskaper att tro något annat. Attackerna var väldigt koordinerade. Det var inte alls några lekterrorister.
Citera
2015-11-14, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Jo säkert! För Syiren lol En hel del av de överlevande sa att det var en hämnd för franska bomber i Syiren, att dessa skrek ut detta
Låter inte särskilt trovärdigt med att bara gå efter ord från andra. Tror du på tomten om någon bara säger det?
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbzzz
Låt oss ponera att du har rätt, vilket du inte har, så är det ändå ett väldigt illavarslande besked. Ett kvitto på att det europeiska samhället är i upplösning.
Jag finner det väldigt intressant att du anser att jag har fel men ej kan motbevisa det jag har sagt. Vem som helst kan ha gjort detta, man ska inte spekulera att människor med utländskt bakgrund ligger bakom terrorattacken när man ej kan backa upp för det.
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Etniskt vita kristna spränger sig inte för de får inte 72 oskulder när de dör en ärofylld död.
Kan mycket väl ha varit etniska vita fransmän. Som sagt, vem som helst kan ha gjort detta.
Citera
2015-11-14, 06:59
Bannlyst
Har det kommit ut någon ny info om svenskarna? En dog men den andre?
Citera
2015-11-14, 07:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Det är inga galningar, det vore galenskaper att tro något annat. Attackerna var väldigt koordinerade. Det var inte alls några lekterrorister.

Exakt. DETTA är terrorism - Darth vader var en ensam galning.

Känner i övrigt mest uppgivenhet för tillfället.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Säpo beräknar att det kommer in ca 3-4 is anhängare per 1000 flyktingar som kommer in i Sverige

Vad menas med anhängare? I undersökningar gjorde i just Frankrike så var 30-40% av muslimerna där positivt inställda till IS. Så säg 3-400 per 1000 så ligger vi nog närmare sanningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil

Källa?
Citera
2015-11-14, 07:03
Bannlyst
Citat:
Låter inte särskilt trovärdigt med att bara gå efter ord från andra. Tror du på tomten om någon bara säger det?

Jag finner det väldigt intressant att du anser att jag har fel men ej kan motbevisa det jag har sagt. Vem som helst kan ha gjort detta, man ska inte spekulera att människor med utländskt bakgrund ligger bakom terrorattacken när man ej kan backa upp för det.

Kan mycket väl ha varit etniska vita fransmän. Som sagt, vem som helst kan ha gjort detta.

Teoretiskt har du givetvis rätt. Vem som helst kan ha gjort detta. Men då alla normalbegåvade inser att det rör sig om muslimer kan vi utgå från det så kan ni som har en mental kapacitet som en femåring gå ut och leka i sandlådan i stället för att förpesta tråden. Ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in