2015-11-21, 09:07
Medlem
knullprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han var på platsen men det kanske inte var han som misshandlade pojken. Jag tror inte heller att mamman gjorde det. Det är inte trovärdigt att hon skulle ha misshandlat sitt barn inför massa folk och sedan ringt ambulansen osv. Varför tycker många av er att hon måste ha misshandlat sitt barn själv och sedan skyllt på en annan? Är det för att hon inte är svensk utan rentav en afrikan? Tror ni på allvar att en afrikansk mamma inte älskar sina barn på samma sätt som en svensk mamma gör utan väljer att misshandla dem offentligt och sedan skylla på en oskyldig svensk busschaufför för att få pengar?
Var i mitt inlägg kan du läsa att jag skrivit att det är den utpekade mannen som misshandlat barnet? Mitt inlägg handlade om att det är bekräftat av mannens advokat att hans klient befunnit sig på platsen och undrade bara vad en annan i tråden hade för källor på att han inte hade befunnit sig på platsen.
Citera
2015-11-25, 10:27
Medlem
Nu är minsann åklagaren förtegen om utredningen

http://www.op.se/jamtland/ostersund/...-mot-2-aringen

Citat:
Åklagare är förtegen om hur utredningen fortskrider eller när åtal kommer att väckas

Den tidigare anhållne är visserligen fortsatt misstänkt men nu är det visst en fråga om hur polismyndigheten prioriterar.
Citat:
Utredningen fortsätter, mer än så kan jag inte säga. Jag ger direktiv till polismyndigheten och sedan hänger det på hur de prioriterar. Men jag tror att de ser det här som ett prioriterat ärende, säger åklagare Malin Olsson Almqvist, som leder förundersökningen.

Från mordförsök, till misshandel, till förtegenhet, till tja.. till vad?
Som jag skrivit förut, ärendet kommer sakta att grävas djupare och djupare ner i högen med ouppklarat.
Ingen vill bli sittande med den heta potatisen, inga trovärdiga vittnen verkar finnas, ingen riktig beskrivning av (den eventuella) händelsen, ingen misstänkt (mer än att man naturligtvis låter den tidigare anhållne bära att misstankarna mot honom kvarstår)
Citera
2015-11-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kj66
ingen misstänkt (mer än att man naturligtvis låter den tidigare anhållne bära att misstankarna mot honom kvarstår)
Det som är så tråkigt att mannen inte får jobba (hemskickad utan lön) så längre utredningen pågår. Han kan få tillbaka jobbet om han blir helt frikänd.
Citera
2015-11-26, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodka-lover
Det som är så tråkigt att mannen inte får jobba (hemskickad utan lön) så längre utredningen pågår. Han kan få tillbaka jobbet om han blir helt frikänd.

Hur vet du att det är så här?

Jag har hört mig för och ingen jag känner har sett GM sedan händelsen (vi kan kalla honom BO egentligen).
Citera
2015-11-26, 03:28
Medlem
Xays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sternococktail
Om två ovanliga företeelser sammanträffar, så blir det något extra ovanligt. Att överfalla barn på stan vet jag bara att Tobias Hübinette gjort. Att barn drar ned mössan över ansiktet så att det inte kan se, och sedan springer omkring, har jag aldrig någonsin sett. Förmodande 1A är väl då att barnet, eftersom det inte kunde se, snavat över något och ramlat. Att en rasist just då skulle passa på att överfalla barnet mitt på ett torg, ger väl höga odds? Utan blindbocksleken skulle det vara tusen gånger rimligare.

Finns det ingen som har trovärdig information? Hur vet man att FMG är vit svensk?

Seriöst? Du har aldrig sett en unge dra ner mössan för ögonen, låtsas att hen inte ser nåt och ha lite roligt? Ungefär varenda unge jag någonsin träffat har lekt så nån gång. Förvisso har dom mig veterligen inte gjort det på en bussterminal, men det är i en 2-3-årings ögon en SKITKUL lek...
Citera
2015-11-26, 13:53
Medlem
verkar som de lagt locket på var det fel person som greps eller var det hela väldigt överdrivet,
jag tror på det sista
tyckte jag såg den misstänkta bussföraren kom ut från busstationen iförd bussuniform ,var vid 17 tiden för några dar sen och han gick ut den övre utgången
Citera
2015-11-26, 17:28
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
verkar som de lagt locket på var det fel person som greps eller var det hela väldigt överdrivet,
jag tror på det sista

tyckte jag såg den misstänkta bussföraren kom ut från busstationen iförd bussuniform ,var vid 17 tiden för några dar sen och han gick ut den övre utgången

Det tycker även jag. Något stämmer inte och jag tror att det hela är ett påhitt och ren lögn.
Citera
2015-11-26, 17:34
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det tycker även jag. Något stämmer inte och jag tror att det hela är ett påhitt och ren lögn.

Det håller jag med om till sista stavelsen. Helt osannolik historia.
Citera
2015-11-26, 19:59
Medlem
japp de vill nog inte säga att morsan till barnet "överdrev mycket" mera pk att säga att de inte är säkra på att det är den mannen
Citera
2015-11-26, 20:27
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
japp de vill nog inte säga att morsan till barnet "överdrev mycket" mera pk att säga att de inte är säkra på att det är den mannen

Precis. Synd att inte chauffören stannade kvar på platsen händelsen skedde på för då hade det nog kunnat klaras upp direkt. Jag kan dock lätt förstå att han skyndade sig därifrån för att undgå skrikande afrikankärringar.
Citera
2015-11-27, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Hur vet du att det är så här?
Det har jag hört av mina förra kollegor från bussbolaget, och även sett dagbeordringslistan.
Citera
2015-11-27, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodka-lover
Det har jag hört av mina förra kollegor från bussbolaget, och även sett dagbeordringslistan.

Jaja, hoppas att blattemorsan får betala chaufförens förlorade arbetsinkomst med ett indraget uppehållstillstånd...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in