2015-11-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loosec
http://www.op.se/blaljus/olyckor/kus...ra-travolyckan

Han gillar tydligen att spöa skiten ur tvååringar. Travhästen var också 2 år,....
Citera
2015-11-14, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Orkar ta mig fan inte mer... MGM är en främlingskramare enligt dig och enligt dig vill tv4 göra detta till ett hatbrott.... Allt för att visa hur "dåliga SD" är... Att misshandla en 2-åring är annars okej enligt dig? Du tycker inte att man agerar fel om man ger sig på en 2-åring?

Du gnäller om ett inslag jag inte sett, men jag är ganska övertygad om att MGM inte ursäktas av att han eventuellt är vänster.

Du är en idiot som inte kan läsa. Jag skrev att (läs nu noggrant): Nej, det är inte acceptabelt att ge sig på en 2-åring.

Försök klura ut vad ordet "inte" i den meningen betyder.

Sen är det INTE acceptabelt heller att massmedia försöker förvränga verkligheten till något helt annat än vad den är. OM nu MGM är rätt man överhuvudtaget då är han åtminstone inte rasist. Kanske bara en efterbliven idiot. Han hatar inte främlingar - han välkomnar dem, umgås med dem, tycker bra om dem. Under förutsättning att han inte (obs detta svåra ord igen) är kapten Klänning-liknande dubbelnatur som har lurat oss alla..

Men MEDIA låtsas att detta handlar om att ungen är svart. Det skulle jag snarare kalla för rasism. Att haka upp sig på ungens hudfärg istället för sakfrågan: en vuxen man har misshandlat ett litet barn..

Och sen till sist en liten tvekan. OM nu detta överhuvudtaget har skett på det sättet som det framstår i massmedia. För jag i likhet med många andra tror inte att en vuxen man KAN sparka på en 2årings HUVUD, trampa på det och ungen blir bara "lindrigt" skadad. I min värld skulle ungen ha dött eller åtminstone ligga i respirator för tillfället. Så jag tror inte på storyn som den framställs i media.
Citera
2015-11-14, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du är en idiot som inte kan läsa. Jag skrev att (läs nu noggrant): Nej, det är inte acceptabelt att ge sig på en 2-åring.

Försök klura ut vad ordet "inte" i den meningen betyder.

Sen är det INTE acceptabelt heller att massmedia försöker förvränga verkligheten till något helt annat än vad den är. OM nu MGM är rätt man överhuvudtaget då är han åtminstone inte rasist. Kanske bara en efterbliven idiot. Han hatar inte främlingar - han välkomnar dem, umgås med dem, tycker bra om dem. Under förutsättning att han inte (obs detta svåra ord igen) är kapten Klänning-liknande dubbelnatur som har lurat oss alla..

Men MEDIA låtsas att detta handlar om att ungen är svart. Det skulle jag snarare kalla för rasism. Att haka upp sig på ungens hudfärg istället för sakfrågan: en vuxen man har misshandlat ett litet barn..

Och sen till sist en liten tvekan. OM nu detta överhuvudtaget har skett på det sättet som det framstår i massmedia. För jag i likhet med många andra tror inte att en vuxen man KAN sparka på en 2årings HUVUD, trampa på det och ungen blir bara "lindrigt" skadad. I min värld skulle ungen ha dött eller åtminstone ligga i respirator för tillfället. Så jag tror inte på storyn som den framställs i media.

Vilken media låtsas att detta är ett rasistiskt hatbrott? Källa? Det är inte media som hittat på att mannen sparkat honom, det är polisen som säger det. Media rapporterar polisens berättelse. Din jävla självömkande idiot.
Citera
2015-11-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Vilken media låtsas att detta är ett rasistiskt hatbrott? Källa? Det är inte media som hittat på att mannen sparkathonom, det är polisen. Media rapporterar polisens berättelse. Idiot.

Nej, media förvränger polisens uttalanden. Reportern frågade polisen om det kan vara frågan om ett hatbrott. Polisen svarade att nej, så långt skulle han inte vilja gå. Men självklart kunde han inte garantera att det inte skulle kunna vara det.

Då tar tv4 upp detta med stora rubriker: Det KAN vara frågan om ett hatbrott. Alltså precis tvärtom vad polisen sa: låt oss nu inte börja i den änden..

Tv4 gör alltså allt de kan för att göra detta till en rasfråga. Det är inte seriös journalistik.
Citera
2015-11-14, 09:41
Medlem
Polisen kan inte styrka uppsåt. Ja då kan han ju knappast ha sparkat eller stampat på huvudet. Mordförsök kan det ju knappast vara. Låter som en olyckshändelse av något slag där mannen inte stannat och kanske också betett sig lite ovarsamt. Föräldrarna har ju också ett ansvar för sina små barn. Händelsen kanske beror på slappa föräldrar som inte hållit uppsikt på barnet i kombination med en man som inte sett sig för tillräckligt väl.

Uppenbart har ju ingen sett de uppgivna upprepade sparkarna eller stampningarna mot barnets huvud.
Citera
2015-11-14, 12:15
Bannlyst
Men fan vad vidrigt. Hur kan en människa ens göra ett sådan sak som att sparka ett litet barn? Vad är vi påväg någonstans?

Sånt här gör mig arg.
Citera
2015-11-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Men fan vad vidrigt. Hur kan en människa ens göra ett sådan sak som att sparka ett litet barn? Vad är vi påväg någonstans?

Sånt här gör mig arg.

Om det nu är så, verkar mer vars sprang på ett litet barn av misstag...

Man kan mer undra vart massmedia är på väg som basunerar ut mordförsök utan att egentligen veta nått, precis som när moskén i Eskilstuna brann, då skrevs om att det kastats in brinnande föremål, trots att inget sånt hänt.
Citera
2015-11-14, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Du måste ju förstå själv att om man sparkar på en tvåårings huvud så spricker barnets skalle som ett äggskal. Det finns alltså ingen som helst möjlighet, INGEN, att MGM "sparkar uppprepade gånger mot barnets huvud med full kraft". Du måste förstå att då skulle barnet ha dött.

Att barn ofta klarar fall mycket bra är som flera redan påpekat för att barn är små och mjuka i kroppen.

Det räcker för grov misshandel om barnet föll om mannen kom farande som en ångvält utan att se sig för, eftersom små barn är mycket sköra. Eftersom mannen inte stannade utan försvann från platsen, så kan man tänka sig ett likgiltighetsuppsåt.

Jag håller inte med, sen vet du ju inte denna mannens styrka?
2 snabba sparkar kan utdelas väldigt fort och även om man använder full kraft så kan stressen göra att man kanske inte sparkar med hel rörelse...Sen tror jag inte alls att ett barns huvud skulle spricka som ett äggskal då. Jag har barn och vad jag vet så är de helt vansinnigt tåliga. Barnet kunde ha dött men barnet kunde också ha klarat sig utan mer än ont i huvudet.
Citera
2015-11-14, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100kgpappa
Om det nu är så, verkar mer vars sprang på ett litet barn av misstag...

Man kan mer undra vart massmedia är på väg som basunerar ut mordförsök utan att egentligen veta nått, precis som när moskén i Eskilstuna brann, då skrevs om att det kastats in brinnande föremål, trots att inget sånt hänt.

Jag tycker det känns väldigt osannolikt att så många vittnen uppger att det var våld till grad av mordmisstanke/grov misshandel om det nu inte var det ???
Citera
2015-11-14, 14:36
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limetree
Jag tycker det känns väldigt osannolikt att så många vittnen uppger att det var våld till grad av mordmisstanke/grov misshandel om det nu inte var det ???

Finns inga vittne till själva händelsen.
Citera
2015-11-14, 15:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så du vet vem MGM är och inte nog med det. Du vet till och med att han är medlem i V. Har du någon källa?

Våldsvänstern förnekar sig inte.. Förutsatt att nu inte busschauffören har agerat i nödvärn.
Citera
2015-11-14, 15:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limetree
Om man knuffar/drar ner ett barn i marken och sen sparkar uppprepade gånger mot barnets huvud med full kraft så är det inte så konstigt att det rubriceras som grov misshandel eller mordförsök. ...

Nej, men något konstigare är det utifrån den beskrivningen att barnet hade endast ringa skador. Gärningsbeskrivningen stämmer inte. Det har nog gått till på något annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in