Citat:
Ursprungligen postat av
Magban
Orkar ta mig fan inte mer... MGM är en främlingskramare enligt dig och enligt dig vill tv4 göra detta till ett hatbrott.... Allt för att visa hur "dåliga SD" är... Att misshandla en 2-åring är annars okej enligt dig? Du tycker inte att man agerar fel om man ger sig på en 2-åring?
Du gnäller om ett inslag jag inte sett, men jag är ganska övertygad om att MGM inte ursäktas av att han eventuellt är vänster.
Du är en idiot som inte kan läsa. Jag skrev att (läs nu noggrant): Nej, det är
inte acceptabelt att ge sig på en 2-åring.
Försök klura ut vad ordet "inte" i den meningen betyder.
Sen är det INTE acceptabelt heller att massmedia försöker förvränga verkligheten till något helt annat än vad den är. OM nu MGM är rätt man överhuvudtaget då är han åtminstone inte rasist. Kanske bara en efterbliven idiot. Han hatar inte främlingar - han välkomnar dem, umgås med dem, tycker bra om dem. Under förutsättning att han inte (obs detta svåra ord igen) är kapten Klänning-liknande dubbelnatur som har lurat oss alla..
Men MEDIA låtsas att detta handlar om att ungen är svart. Det skulle jag snarare kalla för rasism. Att haka upp sig på ungens hudfärg istället för sakfrågan: en vuxen man har misshandlat ett litet barn..
Och sen till sist en liten tvekan. OM nu detta överhuvudtaget har skett på det sättet som det framstår i massmedia. För jag i likhet med många andra tror inte att en vuxen man KAN sparka på en 2årings HUVUD, trampa på det och ungen blir bara "lindrigt" skadad. I min värld skulle ungen ha dött eller åtminstone ligga i respirator för tillfället. Så jag tror inte på storyn som den framställs i media.