Citat:
Ursprungligen postat av
baconJihad
Jag har bott många år i s.k. "socialt utsatta" områden i två av landets tre största städer, och där är det valborg varje dag, året om. Jag håller med om att det är trams och en svensk konstruktion. Precis som att en massa batikhäxor anser sig vara helt säkra på att små grodorna runt midsommarstången på Jamtli är fruktansvärt kränkande för samtliga invandrare. När sanningen istället är att ingen av dem bryr sig mer än att de möjligtvis höjer på ögonbrynet och undrar vad det är för någon märklig sed.
Svensken måste sluta vara så gråtmild och börja inse att hälsokontroller, åldersundersökningar och nationalsången inte är det minsta kränkande för någon. Oavsett om de är svarta, bruna, gula eller vita.
Dessutom vet skribenten som ansåg att invandrare (än en gång är alla invandrare tydligen en enda stor grupp) är rädda för polisen inte ett dugg om var den s.k. mamman kommer ifrån, hur rättsväsende och polis fungerar där eller vad hennes erfarenheter med dessa varit. Den här påhittade tycka-synd-om-alla-till-varje-pris-mentaliteten hjälper ingen. Den är nedvärderande mot de som kommer hit som behandlas som barn och den är fruktansvärt frustrerande för oss svenskar som väljer att bemöta de här problemen med hjärnan istället för med magkänslan. Alla invandrare flyr inte för sina liv från granatregn och en säker död. Hela Afrika är inte ett korrupt rövhål där fullskaligt krig råder, och sämre ekonomi en medelsvensken är inte legitima asylskäl.
Tack!
Detta måste vara ett av de mer klarsynta inläggen på länge.
On T: Så länge ingenting har framkommit mer än trådsanningar och lösa spekulationer om den påstådda BOfamiljens ursprung går naturligtvis inte det att referera till eventuella dåliga erfarenheter från polisen i hemlandet.
Mina funderingar är snarast vem som anmält? Är det BOfamiljen själva eller någon annan.
Likaså vittnena, finns det vittnen, är dessa oberoende av BO och av varandra. Existerade verkligen vittnet som sprang efter? Det råkar inte vara sån tillfällighet att vittnena har koppling till nån av de invandrarvurmande organisationerna?
Exakt hur lindrig/allvarlig var pojkens skada?
Det finns rejäla vibbar mot en kraftigt uppblåst olycka/incident i bästa fall och en false flag i värsta.