2015-11-16, 08:28
Medlem
ska bli intressant om man nu får veta om han släpptes för att det hela var överdrivet eller vittnena
säger att det inte var den anhållne bussföraren eller kommer de lägga locket på
Citera
2015-11-16, 09:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Så från mordförsök till grov misshandel till inget alls. Ha ja märklig historia från början. Bara hoppas nu det inte blivit någon alltför stor ryktesspridning lokalt om detta för mannen ifråga.
Citera
2015-11-16, 10:10
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loosec
Hatbrott?

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/2-%C3%A5ring-misshandlad-rasistiska-motiv-kan-ha-legat-bakom-3221574

Gammelmedia när den är som bäst

Jisses!
Fullvuxen man som fäller en 2-åring till marken och sparkar honom i huvudet med stor kraft. Till tv4:s förtret klarade sig pojken bra

Jag vill inte tänka på vad som hade hänt om jag sparkat en liggande 2-åring i huvudet med stor kraft. Känns som den troliga utgången hade stavats "D Ö D"
Citera
2015-11-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Jisses!
Fullvuxen man som fäller en 2-åring till marken och sparkar honom i huvudet med stor kraft. Till tv4:s förtret klarade sig pojken bra

Jag vill inte tänka på vad som hade hänt om jag sparkat en liggande 2-åring i huvudet med stor kraft. Känns som den troliga utgången hade stavats "D Ö D"

Det är faktiskt tv 4 som är offret i den här historien. De gick miste om vad som borde ha varit en saftig godbit. Saliven rann nedför hakorna på dem i förväntan - och så blev det inget
Citera
2015-11-16, 10:38
Medlem
Troians avatar
Ja, att det här verkade ju lite märkligt redan från början. Kan ungen ha fallit illa, och samtidigt lämnade en man (tidigare MGM) platsen – varpå slutsatsen drogs att denne man åsamkat barnet skadan och sedan försökt fly?
Citera
2015-11-16, 11:05
Medlem
osd72s avatar
Vissa pratar om att ett skadestånd kan vara motivet till att mamman felaktigt anklagat någon för misshandel. Vet ni att ni bor i Sverige där skadestånd knappt existerar? Vi bor inte i USA.

En annan aspekt är att en kvinna från ett afrikanskt land knappast skulle kontakta polisen då man i de flesta av våra invandrade svenskar är rädda för polisen genom erfarenhet från sina ursprungsländer.

Att den misstänkte frisläppts innebär inte att han är avförd från utredningen och att hans advokat uttalar sig som han gör är hans arbete genom att föra sin klients talan.

Vad jag hoppas på är att mamman och ev vittnen missuppfattat situationen vilket vore det bästa för alla inblandade.
Citera
2015-11-16, 11:18
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osd72
Vissa pratar om att ett skadestånd kan vara motivet till att mamman felaktigt anklagat någon för misshandel. Vet ni att ni bor i Sverige där skadestånd knappt existerar? Vi bor inte i USA.

Ja, vi vet, frågan är om mamman vet?

Citat:
En annan aspekt är att en kvinna från ett afrikanskt land knappast skulle kontakta polisen då man i de flesta av våra invandrade svenskar är rädda för polisen genom erfarenhet från sina ursprungsländer.

Trams, man sa samma sak om militärövningar och smällare, de stackars nybyggarna skulle vara dörädda för smällare men det visar sig att ingen älskar smällare lika mycket som araber och negrer. I invandrarghettona smäller det konstant. I mitt bostadsområde smäller det som satan flera gånger om dagen.
Citera
2015-11-16, 12:43
Medlem
baconJihads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Trams, man sa samma sak om militärövningar och smällare, de stackars nybyggarna skulle vara dörädda för smällare men det visar sig att ingen älskar smällare lika mycket som araber och negrer. I invandrarghettona smäller det konstant. I mitt bostadsområde smäller det som satan flera gånger om dagen.

Jag har bott många år i s.k. "socialt utsatta" områden i två av landets tre största städer, och där är det valborg varje dag, året om. Jag håller med om att det är trams och en svensk konstruktion. Precis som att en massa batikhäxor anser sig vara helt säkra på att små grodorna runt midsommarstången på Jamtli är fruktansvärt kränkande för samtliga invandrare. När sanningen istället är att ingen av dem bryr sig mer än att de möjligtvis höjer på ögonbrynet och undrar vad det är för någon märklig sed.

Svensken måste sluta vara så gråtmild och börja inse att hälsokontroller, åldersundersökningar och nationalsången inte är det minsta kränkande för någon. Oavsett om de är svarta, bruna, gula eller vita.

Dessutom vet skribenten som ansåg att invandrare (än en gång är alla invandrare tydligen en enda stor grupp) är rädda för polisen inte ett dugg om var den s.k. mamman kommer ifrån, hur rättsväsende och polis fungerar där eller vad hennes erfarenheter med dessa varit. Den här påhittade tycka-synd-om-alla-till-varje-pris-mentaliteten hjälper ingen. Den är nedvärderande mot de som kommer hit som behandlas som barn och den är fruktansvärt frustrerande för oss svenskar som väljer att bemöta de här problemen med hjärnan istället för med magkänslan. Alla invandrare flyr inte för sina liv från granatregn och en säker död. Hela Afrika är inte ett korrupt rövhål där fullskaligt krig råder, och sämre ekonomi än medelsvensken är inte legitima asylskäl.
Senast redigerad av baconJihad 2015-11-16 kl. 13:26.
Citera
2015-11-16, 12:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Att den misstänkte frisläppts innebär inte att han är avförd från utredningen och att hans advokat uttalar sig som han gör är hans arbete genom att föra sin klients talan.

Vad jag hoppas på är att mamman och ev vittnen missuppfattat situationen vilket vore det bästa för alla inblandade.

Det är nog inte säker att busschauffören försökte mörda 2-åringen.

Saknades uppsåt så kanske han kommer undan med dråp?
Citera
2015-11-16, 12:57
Medlem
baconJihads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är nog inte säker att busschauffören försökte mörda 2-åringen.

Saknades uppsåt så kanske han kommer undan med dråp?

Du är medveten om att ingen dött va? Den s.k. 2-åringen fick lindriga skador, något åtminstone jag tolkar som ett blåmärke eller kanske en bula.
Citera
2015-11-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baconJihad
Jag har bott många år i s.k. "socialt utsatta" områden i två av landets tre största städer, och där är det valborg varje dag, året om. Jag håller med om att det är trams och en svensk konstruktion. Precis som att en massa batikhäxor anser sig vara helt säkra på att små grodorna runt midsommarstången på Jamtli är fruktansvärt kränkande för samtliga invandrare. När sanningen istället är att ingen av dem bryr sig mer än att de möjligtvis höjer på ögonbrynet och undrar vad det är för någon märklig sed.

Svensken måste sluta vara så gråtmild och börja inse att hälsokontroller, åldersundersökningar och nationalsången inte är det minsta kränkande för någon. Oavsett om de är svarta, bruna, gula eller vita.

Dessutom vet skribenten som ansåg att invandrare (än en gång är alla invandrare tydligen en enda stor grupp) är rädda för polisen inte ett dugg om var den s.k. mamman kommer ifrån, hur rättsväsende och polis fungerar där eller vad hennes erfarenheter med dessa varit. Den här påhittade tycka-synd-om-alla-till-varje-pris-mentaliteten hjälper ingen. Den är nedvärderande mot de som kommer hit som behandlas som barn och den är fruktansvärt frustrerande för oss svenskar som väljer att bemöta de här problemen med hjärnan istället för med magkänslan. Alla invandrare flyr inte för sina liv från granatregn och en säker död. Hela Afrika är inte ett korrupt rövhål där fullskaligt krig råder, och sämre ekonomi en medelsvensken är inte legitima asylskäl.

Tack!
Detta måste vara ett av de mer klarsynta inläggen på länge.

On T: Så länge ingenting har framkommit mer än trådsanningar och lösa spekulationer om den påstådda BOfamiljens ursprung går naturligtvis inte det att referera till eventuella dåliga erfarenheter från polisen i hemlandet.

Mina funderingar är snarast vem som anmält? Är det BOfamiljen själva eller någon annan.
Likaså vittnena, finns det vittnen, är dessa oberoende av BO och av varandra. Existerade verkligen vittnet som sprang efter? Det råkar inte vara sån tillfällighet att vittnena har koppling till nån av de invandrarvurmande organisationerna?
Exakt hur lindrig/allvarlig var pojkens skada?
Det finns rejäla vibbar mot en kraftigt uppblåst olycka/incident i bästa fall och en false flag i värsta.
Citera
2015-11-16, 13:27
Medlem
baconJihads avatar
Den s.k. busschauffören är enligt åklagare fortfarande misstänkt för grov misshandel. Men skäl för att han ska vara fortsatt anhållen tycks inte finnas.

http://www.op.se/blaljus/brott/busschaufforen-fortfarande-misstankt-for-grov-misshandel-av-tvaaringen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in