2015-11-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loosec
Är osant intygande ett brott?
Kanske dags att ta in mamman/pappan på förhör?
Denna incident hände på en offentlig plats där många människor
fanns. Skulle ingen ha noterat att mamman misshandlade sitt barn innan hon ringde efter ambulans, om det var hon som ringde. Naivt att tro att mamman inte skulle ha förhörts redan och den eventuella pappan också, som inte verkar ha varit på plats när misshandeln skedde. Att den nu frisläppta gubben "varit på fel plats vid fel tillfälle" talar för att misshandeln skedde men att polisen grep fel person.
Citera
2015-11-15, 20:52
Medlem
nja jag tror mera på att det hela är överdrivet än att de skulle ha tagit fel peson
Citera
2015-11-15, 20:54
Medlem
http://www.op.se/blaljus/brott/anhallne-bussforaren-frislappt
Citera
2015-11-15, 21:06
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
nja jag tror mera på att det hela är överdrivet än att de skulle ha tagit fel peson

Snarare att en hel del medvetet ljug har förekommit. Överdrifter, alldeles säkert, men rent hittepå till stor del. Mannen är förmodligen fullständigt oskyldig och inte heller finns det någon annan GM. Han snubblade förmodligen på barnet och kanske drog till med någon svordom innan han skyndade vidare. Resten låter som tvättäkta hittepå. Att han satt häktad så länge beror nog på ren pk-ism då "offret" var mörk och "gm" svensk.
Citera
2015-11-15, 22:58
Medlem
Hatbrott?

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/2-%C3%A5ring-misshandlad-rasistiska-motiv-kan-ha-legat-bakom-3221574

Gammelmedia när den är som bäst
Citera
2015-11-15, 23:04
Medlem
trasko666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loosec
Hatbrott?

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/2-%C3%A5ring-misshandlad-rasistiska-motiv-kan-ha-legat-bakom-3221574

Gammelmedia när den är som bäst

Var bara TV4 som försökte fiska efter det
Citera
2015-11-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Två "15-åringar" och två vuxna. Är det jämförbart med en tvååring?

Var bara ett exempel på "Rasist". Okej, Bobby? Om vi nu ska hålla på att jämföra osv. Men sedan bryr du dig ju ändå inte, så wtf.
Citera
2015-11-15, 23:34
Medlem
Knapptryckarns avatar
Märkligt fall. Enligt den initiala rapporteringen borde det finnas tämligen tillförlitliga vittnesuppgifter, framför allt mannen som sprang efter. Har man inte fått tag i den personen? Själv tänker jag att det är en moralisk skyldighet att meddela polisen vad man vet i ett sånt här förkastligt brott.

Att MGM inte häktas förvånar inte. Han blir troligen avskriven från utredningen och det hela tynar bort i det tysta.
Citera
2015-11-16, 01:39
Medlem
Går ju bara att gissa ännu så länge. Min gissning är att barnet sprang runt och mannen började gå och att de då trasslade ihop sig och mannen oavsiktligt fällde barnet rätt brutalt till marken. Vilket måste sett hemskt ut för mamman, skrämt barnet rejält och givetvis kunnat orsaka skada.

Mannen kan ha uppftattat det som att barnet inte tog någon skada och att han istället för att stanna och hjälpa barnet blev irriterad och raskt gick därifrån. Möjligen också att han sa något mindre genomtänkt på väg bort från platsen. Dumt, men vissa reagerar så i en stressituation när de blir rädda.

Men vi får väl se om det kommer fram vad som egentligen hände.

Hoppas att både mamma och barn mår bra.
Citera
2015-11-16, 02:43
Medlem
Purdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caxz
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21753627.ab

Vad i helvete? Vad är det för psykfall som attackerar en tvåring?

Artikeln är ju från Aftonbladet - tidningen du kan lita på.
Tror du verkligen att det gick till som det står i rubriken? Det kan ju lika gärna vara så att mannen gick förbi och råkade stöta omkull barnet, som började gallskrika varpå familjen kom springande mot mannen, varpå mannen fick panik och sprang därifrån och råkade snubbla/komma åt det liggande barnet med foten.

Skulle inte förvåna mig det minsta om det var så det gick till. Men det skulle ju naturligtvis inte gå att sälja lika många tidningar om man skrev en sån artikel.
Citera
2015-11-16, 05:14
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Det var väl det jag tänkte . En knäpp på näsan till alla losers som vigt sitt liv till antirasismen och var snabba på och skriva om detta som ett rasistiskt dåd . Och hade något mera och gråta om.
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2015-11-16 kl. 05:17.
Citera
2015-11-16, 07:06
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Det var väl det jag tänkte . En knäpp på näsan till alla losers som vigt sitt liv till antirasismen och var snabba på och skriva om detta som ett rasistiskt dåd . Och hade något mera och gråta om.

Vi kanske har en situation där alla är offer?

Då många och starka känslor är involverade så kan ens uppfattningsförmåga ibland "ta underliga vägar.

Mamman uppfattade sin telning som misshandlad, "gärningsmannen" uppfattade folk som aggressiva och flydde, "vittnet" hörde vuxna skrika (på ett annat språk?) och såg en man fly.....och det hela började med en olycka.....gubben "krockade" med ett 2 årigt barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in