2013-03-12, 19:23
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Filip Hammar - Drack alkohol en kväll och tog sedan sömnpiller. Sedan kunde inte frun väcka honom.

Ja, det hela slutade naturligtvis lyckligt eftersom det skedde vid senaste Superbowl, men där ser man ju definitivt ett sämre omdöme som skulle kunna skicka ena halvan av Filip & Fredrik, rätt ner i graven

Men är inte det ändå att betrakta som en olyckshändelse? Kan väl knappast påstå att han ligger för döden för en sådan sak?
Då ligger ju i så fall Wikingsson också för döden efter sin överdos i Thailand för 10-12 år sedan.

Kan vi ändå inte försöka sålla lite i tråden? Folk kan väl åtminstone vara lite sjuka eller nåt?
Minst influensa tycker jag
2013-03-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Bieber ställer in sina konserter. Ytterligare ett tecken på att det handlade om något av det allvarligare slaget

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle16395156.ab
Mystiken tätnar:

http://www.tmz.com/2013/03/10/justin...cert-portugal/

Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Knapphändiga uppgifter! Hör Vince hemma här?

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle16392202.ab
Tydligen rörde det sig om ett fall av njursten. Icke att misströsta! Vince Neil står nu åter på scenen!

http://edition.cnn.com/2013/03/10/sh...zed/index.html
2013-03-12, 19:48
Medlem
Mikojans avatar
Här är en brittisk skådespelare som i det närmaste ligger inför döden. Själv har han uttryckt det så. Åtminstone kan man säga att ha ligger djävligt risigt till – och kanske helt riktigt.

Michel Le Vell misstänks för sexbrott mot barn och han har överösts med mordhot inte minst på Facebook och Twitter. I går sa han att var övertygad om att någon kommer att döda honom.

http://www.dailystar.co.uk/news/view...-S-TROLL-HELL/
2013-03-12, 21:33
Medlem
Citat:
Men är inte det ändå att betrakta som en olyckshändelse? Kan väl knappast påstå att han ligger för döden för en sådan sak?
Då ligger ju i så fall Wikingsson också för döden efter sin överdos i Thailand för 10-12 år sedan.

Kan vi ändå inte försöka sålla lite i tråden? Folk kan väl åtminstone vara lite sjuka eller nåt?
Minst influensa tycker jag

Fast egentligen ligger ändå Filip Hammar såpass att han borde nämnas här. Inte som liggande för döden, men som en kändis som riskerar att dö p.g.a. slarv med alkohol och tablettbruk i kombination.

Även om det kanske kan ses som en tveksam paralell så minns du väl John Belushis öde? Han kalkylerade knappast och spred riskerna på rätt sätt när han tog en speedball den 5 mars 1982.

Vad som förenar Belushi och Hammar är just det att båda två saknar/saknade omdöme. Rent faktiskt kan ju Hammar dö om han skulle göra om samma sak... Man får en känsla dessutom att han TAR LÄTT på det inträffade!
2013-03-12, 22:27
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Fast egentligen ligger ändå Filip Hammar såpass att han borde nämnas här. Inte som liggande för döden, men som en kändis som riskerar att dö p.g.a. slarv med alkohol och tablettbruk i kombination.

Även om det kanske kan ses som en tveksam paralell så minns du väl John Belushis öde? Han kalkylerade knappast och spred riskerna på rätt sätt när han tog en speedball den 5 mars 1982.

Vad som förenar Belushi och Hammar är just det att båda två saknar/saknade omdöme. Rent faktiskt kan ju Hammar dö om han skulle göra om samma sak... Man får en känsla dessutom att han TAR LÄTT på det inträffade!

Men herregud! Belushi var ju grav missbrukare något det inte finns minsta fog att misstänka Hammar för. Även om det vore så är detta knappast rätt tråd ändå.

Vad vet du överhuvudtaget om Hammars omdöme? Jag tror knappast att han är ensam om sin upplevelse. Nej, du är fel ute här, väldigt fel..
2013-03-13, 00:20
Medlem
Citat:

Citat:
Men herregud! Belushi var ju grav missbrukare något det inte finns minsta fog att misstänka Hammar för. Även om det vore så är detta knappast rätt tråd ändå.

Vad vet du överhuvudtaget om Hammars omdöme? Jag tror knappast att han är ensam om sin upplevelse. Nej, du är fel ute här, väldigt fel..
Nja, får väl lägga mig mittemellan här. Jag tycker om det finns fog för misstankar om att det rör sig om ett aktivt vårdslöst missbruk så kan man nämnas här. Det är ett av skälen till varför jag tagit upp Justin Bieber, för jag tycker hans "sjukdomsfall" osar katt. vilket det nu finns flera indicier på. Vince Neil, däremot, som också var tvungen att ställa in en konsert (vilket han tydligen aldrig gjort förr)verkar nu vara helt återhämtad och kan därmed avskrivas från denna tråd. Gällande Hammar så är frågan om det finns mer indicier som tyder på att något inte står rätt till med honom på ett sätt som akut äventyrar hans hälsa? Jag säger ine att han inte hör hemma här, men det ska nog till med en gnutta mer kött på benen för att jag ska övertygas.
2013-03-13, 02:46
Medlem
MollyMaes avatar
När det gäller Justin Bieber så får jag en känsla av att han är på väg mot ett psykbryt liknande det Britney Spears fick. Ni vet när hon rakade skallen och förfärade hela sin omgivning. Han verkar ha en liknande image, ung, söt, oskyldig, spelar på sex.
2013-03-13, 08:13
Medlem
Citat:

"Grav missbrukare"? Det jag läst om John Belushi är att han valde att ta en extra-laddad speedball denna ödesdigra marskväll, för att få sitt livs kick (han sa tydligen det innan han tog den), men att han i övrigt inte direkt tog mer droger än vad många andra musiker gjorde.

D.v.s. det kom oväntat, det var ett ödesdigert infall, inte att han knarkade i jämn takt på hög nivå och till slut strök med.

Har du någon koll på Dan Aykroyds ev. knarkbruk vid 1982? Mitt intryck är att Blues Brothers inte direkt spelade i samma division som t.ex. Jimi Hendrix och Keith Richards - mer alltså att Belushi gjorde en dumhet och gjorde en plötslig avsiktlig överdos utan att inse risken.
2013-03-13, 11:29
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
"Grav missbrukare"? Det jag läst om John Belushi är att han valde att ta en extra-laddad speedball denna ödesdigra marskväll, för att få sitt livs kick (han sa tydligen det innan han tog den), men att han i övrigt inte direkt tog mer droger än vad många andra musiker gjorde.

D.v.s. det kom oväntat, det var ett ödesdigert infall, inte att han knarkade i jämn takt på hög nivå och till slut strök med.

Har du någon koll på Dan Aykroyds ev. knarkbruk vid 1982? Mitt intryck är att Blues Brothers inte direkt spelade i samma division som t.ex. Jimi Hendrix och Keith Richards - mer alltså att Belushi gjorde en dumhet och gjorde en plötslig avsiktlig överdos utan att inse risken.

Då får du nog läsa på! John Belushi var en grav kokainmissbrukare. Ace Frehley i kiss har beskrivit deras gemensamma kokainorgier bl.a. Det vittnas även om rätt stora samarbetssvårigheter p.g.a. detta m.m.
Så, jo! Han hade stora problem.
2013-03-13, 17:43
Medlem
Antevante: Så nyheten om att Belushi gått bort efter en överdos kom inte direkt som någon chock för dig då? Trist dock, framför allt i Jailhouse Rock (soundtracket på filmen om Blues Brothers) sjunger han för jävla bra. En riktigt bra artist! Och givetvis då tillsammans, var Belushi och Aykroyd ruggigt bra.
2013-03-13, 19:57
Medlem
Marodants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Citat från tvillingtråden:

https://www.flashback.org/sp39843567

Jovisst hade jag rätt, men i vanlig ordnign är det inte en käft som tror mig innan det är för sent. Jag har ju en förmåga att kunna föruutspå vissa kändisars död, och mycket riktigt var det en följdsjukdom till denna cancer som fick Specter på fall. Hade man trott på mig hade man ju kunnat kollektivt skriva till Specter och kunnat varna honom så hade han kunnat se efter sin hälsa lite bättre och istället kunna levat idag. Jag vet inte hur pass mycket mer övertygelse ni behöver, jag får ju rätt gång på gång?

Jag kan redan nu avslöja att jag har feta insiderkällor som säger att Lemmy Kilmister inte har långt kvar. Ni tror att allt är bra bara för att han är ute och turnéerar, men ack vad ni bedrar er, ty Lemmys tid är snart slut. Kom ihåg var ni hörde det först!

Jag kan även avslöja ett till megascoop från mina källor, Prinsessan Lilian är riktigt illa däran och även om inget offentliggjorts än så är det 100% säkert att hon INTE kommer att närvara vid detta års Nobelceremoni heller.

Sedan kan jag meddela att George Wendt troligen inte heller har särskilt lång tid kvar. Han har officellt "bröst smärtor" men mina källor säger att det snarare rör sig om en hjärtattack som man inte vill gå ut med. Detta antyds dessutom i denna artikel där mna säger att han "såsmåningom kommer att bli återställd". Man erkänner alltså, lite subtilt, att det är riktigt allvarligt med honom. Jag tycker att ni alla ska höja glaset och utbringa en riktigt stor "SKÅL" till honom därhemma i sofforna medan han fortfarande är med oss! Tack för alla skratt, George!

http://www.people.com/people/article...643505,00.html

Vet inte om någon annan redan hunnit nämna det, men du hade rätt med prinsessan Lilian, även om det var en lågoddsare med tanke på åldern!
2013-03-13, 20:41
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marodant
Vet inte om någon annan redan hunnit nämna det, men du hade rätt med prinsessan Lilian, även om det var en lågoddsare med tanke på åldern!

Fast prinsessan Lilian nämndes första gången i denna tråden 12 januari 2008 av både Sonny och Supersoul.

https://www.flashback.org/sp9579863

https://www.flashback.org/sp9582861

Över 5 år tog det Så det vart inte speciellt nära ändå.
Å andra sidan har han prickat rätt en del andra gånger. Amy Winehouse, Les Paul och Liz Taylor bland annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in