Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
"Han har inte så många år kvar tyvärr"
Skrivet om Nelson Mandela, 94.
Skäms lite att jag skrev det där, särskilt eftersom han är nämnd massor av gånger i tråden redan. Vet inte riktigt hur jag tänkte där.
Citat:
Snälla, jag förstår att man beklagar sig när unga kändisar som Buddy Holly, Amy Winehouse eller James Dean går bort.
Jag förstår också att man beklagar sig över när det är medelålders kändisar som Steve McQueen, Ulf Larsson och John Candy.
Jag kan faktiskt också förstå att man ville ha mer när 70-plussare som Ray Charles, Lars-Gunnar Björklund och Inga Gill trillade av pinn...
...men däremot dessa ångestfyllda inlägg om Prinsessan Lilian (97 bast), Zsa Zsa Gabor (95) och nu då Nelson Mandela (94)...
HERREGUD! Dessa människor har levt länge, dom har gjort sitt. Dom kommer att dö snart, dom är på upphällningen, och det är hur naturligt som helst. Inte ett jäkla dugg tragiskt.
Det är väl bara det att han är en AAA-kändis. En människa som det kommer att skrivas om typ 500 år framåt i tiden. Det är en sån där kändis som gör att jorden skälver lite grann när den går bort. Nelson Mandela betyder och har betytt så ofattbart mycket för så många.