2013-01-27, 11:09
Medlem
"Han har inte så många år kvar tyvärr"

Skrivet om Nelson Mandela, 94.

Snälla, jag förstår att man beklagar sig när unga kändisar som Buddy Holly, Amy Winehouse eller James Dean går bort.

Jag förstår också att man beklagar sig över när det är medelålders kändisar som Steve McQueen, Ulf Larsson och John Candy.

Jag kan faktiskt också förstå att man ville ha mer när 70-plussare som Ray Charles, Lars-Gunnar Björklund och Inga Gill trillade av pinn...

...men däremot dessa ångestfyllda inlägg om Prinsessan Lilian (97 bast), Zsa Zsa Gabor (95) och nu då Nelson Mandela (94)...

HERREGUD! Dessa människor har levt länge, dom har gjort sitt. Dom kommer att dö snart, dom är på upphällningen, och det är hur naturligt som helst. Inte ett jäkla dugg tragiskt.
2013-01-27, 11:52
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Härenstam är på bättringsvägen! Jag hoppas verkligen att den goda trenden håller i sig.
Magnus är nog en av få kändisar jag verkligen känner för.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle16134128.ab
Hoppas går ju alltid men jag hade en nära anhörig som gick bort efter att ha fått metastaser av sin prostatacancer i skelettet, han levde drygt två år efter att metastasen konstaterats. Kanske funkar bromsmedicinerna bättre nu än för 5-10 år sedan men jag undrar om inte Magnus tid är ganska utmätt
2013-01-27, 12:00
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
Hoppas går ju alltid men jag hade en nära anhörig som gick bort efter att ha fått metastaser av sin prostatacancer i skelettet, han levde drygt två år efter att metastasen konstaterats. Kanske funkar bromsmedicinerna bättre nu än för 5-10 år sedan men jag undrar om inte Magnus tid är ganska utmätt

Självklart är det så! Han är 71 år och har cancer, han blir knappast 85år. Kanske behandlingen kan ge honom ett par år till. Artikeln antyder ju det i alla fall.
2013-01-27, 13:15
Medlem
Glädjande ang. Härenstam. Cancer i ryggraden är inget att leka med. Det är möjligt att han hade varit död idag om man upptäckt tumörerna sent. Men nu kan vi bara glädjas med Magnus åt att behandlingen verkar ha önskad effekt
2013-01-27, 13:17
Medlem
För Härenstam verkar ju likt Arne Weise ha viljan att få ge mer - att få leva ett tag till och göra det han älskar. Vi får väl se då om han återkommer med den här showen han skulle köra om han tillfrisknade tillräckligt...

Edit: Och jag tror, Antevante, att jag förstår VARFÖR du gillar just Magnus Härenstam så mycket bland kändisarna.

* Jag har aldrig hört någon säga att han visat på divaliteter, eller att han burit sig åt och supit i offentliga rum som t.ex. Oldsberg lär ha gjort. Ingvar Oldsberg anser ju t.ex. att han åker gratis taxi när han är packad - han har iaf klivit ur en taxi och skippat betalningen med motiveringen: "Jag är Ingvar Oldsberg".

Jag gillar egentligen både Ingvar Oldsberg (ändå) och Magnus Härenstam, men den senare verkar ju privat vara en hyvens kille mot både kändisar och vanligt folk.
Senast redigerad av Jeff-Pass 2013-01-27 kl. 13:22.
2013-01-27, 15:26
Medlem
Zenon1s avatar
Trots att Härenstam är en lättsam och, enligt egen utsago, ganska ytlig person så står han för ett klassiskt bildningsideal. Jag tänker på Fem Myror, Jeopardy etc. Han är en typiskt beläst person som vill lära människor någonting. Jag vet inte riktigt vilken/vilka yngre komiker som kan axla den manteln.
Senast redigerad av Zenon1 2013-01-27 kl. 15:30.
2013-01-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon1
Trots att Härenstam är en lättsam och, enligt egen utsago, ganska ytlig person så står han för ett klassiskt bildningsideal. Jag tänker på Fem Myror, Jeopardy etc. Han är en typiskt beläst person som vill lära människor någonting. Jag vet inte riktigt vilken/vilka yngre komiker som kan axla den manteln.

TV4 tog ju mer eller mindre bort Magnus som programledare för Jeopardy när han själv ville köra på, med motiveringen att man ville ha en ungdomligare programledare framledes. Tittarsiffrorna steg sedan något med Adam Alsing, men efter några år lade TV4 ändå ner programmet. Känns lite fel att man bara tog bort Magnus så där.
2013-01-27, 19:53
Medlem
Robert Gustafssons Rohypnol-överdos hade lätt placerat honom här om det hade läckt ut när det var aktuellt.

Nu klarar sig Robban G. undan vår lista, eftersom det är stoff från hans bekännelser om sitt förflutna, och tiden har redan visat att han inte skulle dö i en ny överdos (men när det begav sig hade han definitivt varit aktuell här, som sagt).
2013-01-30, 19:38
Medlem
brianmolkos avatar
Ron Jeremy kanske http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle16157117.ab
2013-01-30, 20:12
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ron Jeremy kanske http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle16157117.ab

Ja, han verkar ha blivit sämre under kvällen. Håller tummarna!
2013-01-30, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
"Han har inte så många år kvar tyvärr"

Skrivet om Nelson Mandela, 94.

Skäms lite att jag skrev det där, särskilt eftersom han är nämnd massor av gånger i tråden redan. Vet inte riktigt hur jag tänkte där.

Citat:
Snälla, jag förstår att man beklagar sig när unga kändisar som Buddy Holly, Amy Winehouse eller James Dean går bort.

Jag förstår också att man beklagar sig över när det är medelålders kändisar som Steve McQueen, Ulf Larsson och John Candy.

Jag kan faktiskt också förstå att man ville ha mer när 70-plussare som Ray Charles, Lars-Gunnar Björklund och Inga Gill trillade av pinn...

...men däremot dessa ångestfyllda inlägg om Prinsessan Lilian (97 bast), Zsa Zsa Gabor (95) och nu då Nelson Mandela (94)...

HERREGUD! Dessa människor har levt länge, dom har gjort sitt. Dom kommer att dö snart, dom är på upphällningen, och det är hur naturligt som helst. Inte ett jäkla dugg tragiskt.
Det är väl bara det att han är en AAA-kändis. En människa som det kommer att skrivas om typ 500 år framåt i tiden. Det är en sån där kändis som gör att jorden skälver lite grann när den går bort. Nelson Mandela betyder och har betytt så ofattbart mycket för så många.
2013-01-31, 20:50
Medlem
-X-hellfires avatar
Ron Jeremy
Will Remain in Hospital
for at Least 2 Weeks

http://ll-media.tmz.com/2013/01/31/0...le-getty-1.jpg

http://www.tmz.com/2013/01/31/ron-je...eeks-recovery/

Inte riktigt död, men var/är nära då hjärtat behöver övervakas noggrant i till att börja med ca 2 veckor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in