2012-06-24, 21:50
Medlem
Weejays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hur många svenska kändisar på 90+ finns det egentligen? Efter Mora-Nisses bortgång finns det väl inte någon? Knappt någon över 85 heller?
Olof Thunberg och Alice Babs kom jag att tänka på men dom är ju båda strax under 90.

Du har ju även författaren Gunnel Vallquist, som bl.a. är ledamot i Svenska Akademien, 94 år...
Författaren och ufologen Sune Hjorth är 89
Sveriges näst senaste nobelpristagare, vetenskapsmannen Arvid Carlsson är också 89

Så nog är ditt påstående om att inte finns någon över 90 eller knappt 85+ stämmer ju inte riktigt...
Senast redigerad av Weejay 2012-06-24 kl. 22:10.
2012-06-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Loppet kan vara kört för Annika (Rednex) Ljungberg. Sannolikt blodcancer.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15013775.ab

"Cotton Eye Joe" var en helt okej låt för att vara 90-tal. J-vla tråkigt för Annika det här, hoppas hon kan reda ut stormen....
2012-06-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Hur kan du veta det egentligen? Dennis Hopper mottog ett pris när han var döende i cancer, 2 månader (Drygt) senare var han också död. Så att Alice mottagit ett pris är ju kul för henne, men det går knappast att se som ett slags hälsokvitto. Det har varit så tyst om henne annars det senaste åren, och något rykte gick också på denna tråd om att hon har hälsoproblem av det svårare slaget.
Såg foton på henne i samband med ceremonin. Hon såg ut precis som vanligt. Hopper, däremot, såg alldeles förskräcklig ut och hade verkligen döden i ögonen.

Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Tur för henne att prognosen för leukemipatienter är mycket god. Annika är dessutom relativt ung så det ska nog gå bra.

Nja, nu generaliserar du en aning. Mer korrekt att säga är att prognosen som hon har är god. Däremot varnar de för att detta kan ändras i en handvändning pga. hennes sjukdoms oberäknerlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Du har ju även författaren Gunnel Vallquist, som bl.a. är ledamot i Svenska Akademien, 94 år...
Författaren och ufologen Sune Hjorth är 89
Sveriges näst senaste nobelpristagare, vetenskapsmannen Arvid Carlsson är också 89

Så nog är ditt påstående om att inte finns någon över 90 eller knappt 85+ stämmer ju inte riktigt...
SUNE HJORTH!!!! Ja där är en profil, men snälla, kalla honom inte "författare", det är en föolämpning mot alla individer som någonsin hållit i en penna! Och gällande UFO å är nog frågan om inte han är det största UFOt själv!

Inte en dödlig sjukdom i sig men ändå en relevant fråga i sammanhanbget är om hypokodri är en sjukdom? Jag frågar eftersom David Hellenius (och även Cissi Elwin) lider av denna åkomma. Personerna är fullständigt övertygade om att de ligger för döden. Detta torde väl vara en sjukdom av trots att det inte är det? Vad jag vet så klassas det som pyskisk sjukdom, men frågan är om det ens bör göra det, för kan det inte vara så att man inbillar dig även den sjukdomen?

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15023836.ab
Senast redigerad av scrollock 2012-06-24 kl. 23:37.
2012-06-25, 01:15
Medlem
Tunisen har utlämnat Al Baghdadi Ali al-Mahmoudi till Libyen, där ett dödsstraff sannolikt väntar.

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle15024359.ab
2012-06-25, 01:48
Medlem
Weejays avatar
Citat:
SUNE HJORTH!!!! Ja där är en profil, men snälla, kalla honom inte "författare", det är en föolämpning mot alla individer som någonsin hållit i en penna! Och gällande UFO å är nog frågan om inte han är det största UFOt själv!

Haha jo det är väl sant; men han har ju publicerat tre böcker i alla fall och varit redaktör för en UFO-tidning Men visst, någon högre kvalitet är det väl inte
2012-06-25, 06:41
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Apropå science fiction kan jag konstatera att Olof Möller fortfarande lever. För de som inte vet vem han är, kan jag berätta att han är den som närmast definierat svensk nonsens-sf. Men född -23 som jag såg han är, förutsätter jag att han snart sätter sig i sin rymdmaskin och susar iväg för gott.
2012-06-25, 13:40
Medlem
Antevantes avatar
Citat:

Nja, nu generaliserar du en aning. Mer korrekt att säga är att prognosen som hon har är god. Däremot varnar de för att detta kan ändras i en handvändning pga. hennes sjukdoms oberäknerlighet.

Men man får ändå säga att prognosen generellt är god. Då avser jag de 4 vanliga formerna och om de upptäcks i tid och patienten är i god form, vilket jag förutsätter att Annika är. Jag vet förvisso inte vilken form Annika åkt på.

Prognosen för samtlig Leukemi var ju betydligt sämre bara för cirkus 30 år sedan.
2012-06-25, 14:32
Medlem
Akinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Haha jo det är väl sant; men han har ju publicerat tre böcker i alla fall och varit redaktör för en UFO-tidning Men visst, någon högre kvalitet är det väl inte
Jodå, rent språkligt höll han en bra kvalitet. Han var ju också språklärare i sitt yrkesverksamma liv, däribland svenska. Själva sakinnehållet kunda vara rätt stolligt, dock.
2012-06-25, 14:41
Medlem
Akinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hur många svenska kändisar på 90+ finns det egentligen? Efter Mora-Nisses bortgång finns det väl inte någon? Knappt någon över 85 heller?
Olof Thunberg och Alice Babs kom jag att tänka på men dom är ju båda strax under 90.
Journalisterna Knut Ståhlberg född 1919 och Lars Ulvenstam född 1921.
2012-06-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Men man får ändå säga att prognosen generellt är god. Då avser jag de 4 vanliga formerna och om de upptäcks i tid och patienten är i god form, vilket jag förutsätter att Annika är. Jag vet förvisso inte vilken form Annika åkt på.

Prognosen för samtlig Leukemi var ju betydligt sämre bara för cirkus 30 år sedan.
Jo precis, fast likt förbannat är det en dhel del som stryker med, speciellt när formen över går till den värre varianten, ungefär det som hände med ordföranden för de internationella förbundet för universitets rektorer, tillika rektorn för Fairleigh Dickinson Universitym J. Michael Adams, som avled i sjukdomen härom dagen.

http://articles.philly.com/2012-06-2...ixth-president
2012-06-25, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akino
Journalisterna Knut Ståhlberg född 1919 och Lars Ulvenstam född 1921.

Svenska kändisar över 100 årsstrecket är väl mer intressant att räkna upp då. Jag kommer inte på någon på rak arm, mer än i så fall de som blivit kändisar för att vara Sveriges äldsta, men det kändisskapet räknar jag inte riktigt då, utan jag vill se personer som blivit kända för något annat än sin höga ålder.
2012-06-25, 20:59
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
"Cotton Eye Joe" var en helt okej låt för att vara 90-tal. J-vla tråkigt för Annika det här, hoppas hon kan reda ut stormen....
Tror du att det är Annika som sjunger och/eller har skrivit låten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in