2013-01-23, 00:05
Moderator
Humbugs avatar
Kamprad blir nog inte mycket äldre, så det är mitt kort.
2013-01-23, 00:10
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Kamprad blir nog inte mycket äldre, så det är mitt kort.

Har det skrivit något om hans hälsa i tidningar senaste tiden?
2013-01-23, 00:28
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Har det skrivit något om hans hälsa i tidningar senaste tiden?

Jag chansar hejvilt, men hälsan har ju blivit sämre sedan frun dog. Detta kombinerat med att han jobbar hårt som bara den i företaget trots att han vid sin ålder borde tagga ned ett par steg.
Nu expanderar ju IKEA kraftigt och i min hjärna kan man ta det som ett tecken på att han vill förvekliga sina sista mål innan han ger upp.

http://www.aftonbladet.se/incoming/article15960129.ab
Senast redigerad av Humbug 2013-01-23 kl. 00:30.
2013-01-23, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Någon som vet hur det står till med Aretha Franklin förresten?

Det var väldigt mycket där ett tag, först cancern, sedan skulle hon plötsligt gifta sig mitt i allt - sedan har det varit tyst i drygt ett halvår.

Undrar hur hon mår nu?

Sist jag såg henne åt hon Snickers i TVreklam och hade ett rejält bukomfång ...
2013-01-23, 13:51
Medlem
Roibots avatar
http://allthingsgossip.com/2012/mick...s-of-dementia/

Vad säger ni, kan Mickey Rooney ha drabbats av Alzheimers?
2013-01-23, 20:35
Medlem
Antevante: Nog för att Sonny Crockett dödförklarat Hasse A. löjligt många gånger, men han såg sjuk ut, medtagen, sliten, och lidande på de bilder som Aftonbladet publicerade från galan.

Låt vara att han kom till galan, ja. Men appropå siffror och vidskeplighet, tror jag risken nu är överhängande att han åker på att få siffran 13 på sin dödsruna, vilket skulle då också bli omkastningen av siffrorna i hans födelseår 31. 1931-2013 alltså. I år borde Sonny få rätt (till slut). Eller så klarar han sig till 2014, men sen är han rökt.

När Jan Malmsjö ringer in 2015 (förutsatt att han själv överlever dit) är Hasse Alfredsson död och begraven. Det tror jag rätt stenhårt på. Ni kan ju pika mig i nyårsfirandet om 23 månader om det skulle visa sig att Hasse fortfarande lever då - och jag är ute och cyklar nu.
2013-01-23, 20:38
Medlem
2015 förresten. Det är året då Prinsessan Lilian fyller 100 år om hon lever så länge.

Vi kan ju ta den frågan förresten: (Synd inte Scrollock kan svara, men...)

KOMMER PRINSESSAN LILIAN ATT UPPNÅ DEN MYCKET AKTINGSFULLA ÅLDERN AV 100 ÅR?
2013-01-23, 20:41
Medlem
KOMMER STEN ALLAN OLSSON UPPNÅ DEN MYCKET AKTNINGSVÄRDA ÅLDERN 100 ÅR?

(Sten Allan är alltså född 28 oktober 1916, och är känd för att ha grundat och gett namn åt Stena Line som är ett rederi med säte i Göteborg. Tyvärr är han lika senil och gaggig som Lilian, så det är ett ganska tragiskt race dem emellan mot 100-strecket...)
2013-01-23, 21:08
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
2015 förresten. Det är året då Prinsessan Lilian fyller 100 år om hon lever så länge.

Scrollock hade ju kunnat svara lika bra som någon annan då allt vi kan göra är att gissa. (Nej Sonny, ingen tror på dig längre)

Hon kan nog leva till sin 100årsdag. Hon är nog rätt övervakad och har läkare som besöker henne frekvent. Så GISSNINGSVIS har hon goda odds..
2013-01-24, 01:45
Medlem
Citat:

Även om jag anser att de upprepade påståenderna om att både Lillian och Hasse Alfredsson är mycket nära döden är direkt osamkliga, så får jag ändå tyvärr svara nej på den frågan. Hon har 2 och ett halvt år kvar till hon fyller hundra, tror att ungefär hälften av levande i hennes ålder lever så lång tid. Och skulle tro att hon är sjukare än genomsnittet, med den långt gångna alzeimern, som pågått i flera år, hade hon varit i någorlunda form när Victoria och Daniel gifte sig hade hon nog varit där, men det är inte säkert att hon ens kände igen Victoria då, och nu känner hon inte igen någon, åtminstone inte enligt vad någon av kungens systrar sagt i en intervju, minns inte vem av dem. Hög ålder i kombination med alzeimers gör att hon tyvärr inte klarar det.
2013-01-24, 01:51
Medlem
jappanDA1337s avatar
Tyvärr kommer nog Muhammad Ali kasta in handduken iår, han verkade alldeles vilse redan -89 intervju med Tyson och Ali 1989.
I äkta Ali-manér har han stått genom mer än vad man bör kunna göra.
2013-01-24, 08:55
Medlem
Grodaifickans avatar
Något säger mig att Stephen Hawking sjunger på sista versen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16119416.ab

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in