2012-05-06, 10:30
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon1
Förra gången Sonny ropade "vargen kommer" i fråga om Alfredson, vilket var våren 2008, gjorde jag följande förutsägelse:

Ska bli intressant att se hur mycket av detta som stämmer, när det väl är dags.
Ja ja, jag har redan förklarat mig om det där. Helt fel ute var jag faktiskt inte då heller då Hasse Alfredson hade åkt in akut på sjukhus den gången och bokstavligen slogs för sitt liv pga. sin hjärtsjukdom.

Problemet är dock värre nu i och med att han totalt isolerat sig nu och endast verkar vilja dö i ensamhet och inväntar den sista stunden. Han ligger vad jag vet inte på sjukhus i detta nu, men han dras av flera allvarliga sjukdomar så sanden i hans timglas är definitivt nere på de sista sandkornen nu. Min källa berättar att om journalister ringer honom och vill boka en intervju så slänger han bara på luren.

Här är er sista chans att lära ett uppskatta Hasse Alfredsons arbete medan han fortfarnade är i livet, för snart kommer det att vara för sent!
2012-05-06, 10:37
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Den legendariske pastor Billy Graham, som nämndes tidigare här i tråden, är still going strong. Nu med ett påbud om att homofila icke äga rätt till äktenskap. Kul att se att han åtminstone har en fråga kvarr som motiverar honom att fortätta hålla sig aktiv!

http://www.religiondispatches.org/di...on_referendum/
2012-05-06, 10:44
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett

Här är er sista chans att lära ett uppskatta Hasse Alfredsons arbete medan han fortfarnade är i livet, för snart kommer det att vara för sent!

Kan man inte börja uppskatta någon efter dennes död?
2012-05-06, 11:09
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Kan man inte börja uppskatta någon efter dennes död?
Men då är det ju för sent! Då blir det ju bara nostallgi över något som aldrig mer kan komma tillbaka! kanske man vill skcika tackkort, eundrarbrev eller whatever. När personen är borta finns inte den möjligheten. jag tycker det är allt för stort fokus på uppskattandet av fok som precis har dött, medan det vait helt tyst om dem medan de levt. Kan vi inte istället göra så att vi uppskattar männoskor för vad de gör medan de fortfarande lever och vi har dem kvar? För Hasse Alfedson tar den tiden snart slut.
2012-05-06, 23:00
Medlem
Vaddå, vägrar Hasse A. läkarhjälp?

Ja i så fall kan det ju gå rätt fort. Om han så att säga vill ta livet av sig genom att sluta med alla hälsomässiga åtgärder han sysslat med så är han kanske redan död och begraven när vi firar nationaldagen.
2012-05-07, 10:16
Medlem
Den här Greve Carl-Johan Bernadotte af Wisborg är död nu. 95 år gammal blev han. R.I.P.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14784693.ab

Då var det alltså han det gällde, det här ryktet som låg uppe här om att någon i kungahuset var döende.

Och INTE Prinsessan Lilian. Var det inte någon som skrev typ "Carl-Johan är väl förhållandevis pigg, medan Lilian är rejält dålig, det måste vara hon"

You never know....att någon verkar rejält dålig eller pigg går inte nödvändigtvis hand i hand med att den som mår sämst dör först. Glöm aldrig det!
Senast redigerad av Jeff-Pass 2012-05-07 kl. 10:19.
2012-05-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Den här Greve Carl-Johan Bernadotte af Wisborg är död nu. 95 år gammal blev han. R.I.P.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14784693.ab

Då var det alltså han det gällde, det här ryktet som låg uppe här om att någon i kungahuset var döende.

Och INTE Prinsessan Lilian. Var det inte någon som skrev typ "Carl-Johan är väl förhållandevis pigg, medan Lilian är rejält dålig, det måste vara hon"

You never know....att någon verkar rejält dålig eller pigg går inte nödvändigtvis hand i hand med att den som mår sämst dör först. Glöm aldrig det!
Nej, precis, för vem hade väl anat att t.ex. Martin Ljung skulle gå bort innan Hasse Alfredsson=

Hur är det med "Matlock", Andy Griffith förresten? Han har dragits med både svåra hjärtsjukdomar såväl som Guillain–Barrés syndrom under en längre tid.
2012-05-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, precis, för vem hade väl anat att t.ex. Martin Ljung skulle gå bort innan Hasse Alfredsson=
Du menar förutom det faktum att Martin Ljung var 14 år äldre än Hasse? (Hasse var 79 när Martin avled 93 år gammal).

Lillian är ju i alla fall för bövelen äldre än Carl Johan.
2012-05-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opera-Ghost
Du menar förutom det faktum att Martin Ljung var 14 år äldre än Hasse? (Hasse var 79 när Martin avled 93 år gammal).

Lillian är ju i alla fall för bövelen äldre än Carl Johan.
Ja, hon är ETT år äldre, fast i betydligt sämre skick (ingen har ju sett Lilian på ett antal år medan Carl-Johan var fullt aktiv ändå upp till nyligen). Fast Ljung tyckte alla som såg honom verkade pigg och rask, medan HA tydligen varit en hårsmån från döden ett antal gåner om det som skrivits i tråden stämmer.
2012-05-07, 14:37
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Återigen drar du förhastade slutsatser och läser sånt som inte står. Det står ingenstans att han är svårt hjärtsjuk, däremot står det att han mår bra men att han inte orkar lika mycket som förr.
Det är såklart en naturlig följd när en snart 70 åring får en infarkt.

Självklart kommer Arne att dö tids nog men det behöver absolut inte bero på hans hjärta och det kan mycket väl ta både 10 och 15 år.

Ja, det verkar som en del i tråden aldrig haft kontakt med äldre släktingar med olika typer av sjukdomar.

Min mamma fick hjärtinfarkt 1996 och opererades för bröstcancer i början av 80-talet och lever i dag i god hälsa för sin ålder på 84 år. Enligt en del i tråden har hon legat på sin dödsbädd i 30 år.

När det gäller Hasse Alfredsson verkar han inte må sämre än vilken 81åring som helst. Skulle inte förvåna mig om han lever 10 år till.

När man talar om 90+:are så kan de om de har tur leva i god hälsa tills plötsligt en dag hjärtat säger stopp, i andra fall tynar de sakta bort i sjukbädd ett antal år innan de slipper eländet som Lillian.
Nu har jag ingen aning om vad CJ Bernadotte dog av men att en till synes frisk 90+:are plötsligt dör är inte förvånande alls.
2012-05-07, 15:14
Medlem
Zenon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
När det gäller Hasse Alfredsson verkar han inte må sämre än vilken 81åring som helst. Skulle inte förvåna mig om han lever 10 år till.

Om han hade varit en frisk 81-åring, ja. Men inte Hasse med sin övervikt och alla sina sjukdomar. 5 år absolut max.
2012-05-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ja, hon är ETT år äldre, fast i betydligt sämre skick (ingen har ju sett Lilian på ett antal år medan Carl-Johan var fullt aktiv ändå upp till nyligen). Fast Ljung tyckte alla som såg honom verkade pigg och rask, medan HA tydligen varit en hårsmån från döden ett antal gåner om det som skrivits i tråden stämmer.
Jo, jag håller med. När Povel dog och begravdes (2007 var det väl?) så var Martin oerhört pigg. 3 år senare dog han.

Carl-Johan var också väldigt pigg och helt plötsligt bara död, ja. Fast å andra sidan, det är ju på det viset man vill dö. Pigg och kry och så bara borta en dag, hellre än lida i flera år.
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Carl Johan var ju en cool typ som säkert kunde skämta en hel del med kungafamiljen. Hans åsikt om att han inte skulle ha tillbaka någon prinstitel för att det var ju han själv som strulade bort den gör att han i mina ögon står högre än Sigvard
En sann gentleman var det, Carl-Johan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in