Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Återigen drar du förhastade slutsatser och läser sånt som inte står. Det står ingenstans att han är svårt hjärtsjuk, däremot står det att han mår bra men att han inte orkar lika mycket som förr.
Det är såklart en naturlig följd när en snart 70 åring får en infarkt.
Självklart kommer Arne att dö tids nog men det behöver absolut inte bero på hans hjärta och det kan mycket väl ta både 10 och 15 år.
Ja, det verkar som en del i tråden aldrig haft kontakt med äldre släktingar med olika typer av sjukdomar.
Min mamma fick hjärtinfarkt 1996 och opererades för bröstcancer i början av 80-talet och lever i dag i god hälsa för sin ålder på 84 år. Enligt en del i tråden har hon legat på sin dödsbädd i 30 år.
När det gäller Hasse Alfredsson verkar han inte må sämre än vilken 81åring som helst. Skulle inte förvåna mig om han lever 10 år till.
När man talar om 90+:are så kan de om de har tur leva i god hälsa tills plötsligt en dag hjärtat säger stopp, i andra fall tynar de sakta bort i sjukbädd ett antal år innan de slipper eländet som Lillian.
Nu har jag ingen aning om vad CJ Bernadotte dog av men att en till synes frisk 90+:are plötsligt dör är inte förvånande alls.