2012-04-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Cancer brukar sluta med en koma. På ett sätt, eftersom han är dödsdömd, så får man för både Gibbs och anhörigas skull hoppas på att koman blir kortvarig, d.v.s. att han avlider a.s.a.p.
Tror inte det finns något risk för att han blir en ny Ariel Sharon. Jag ger honom en vecka, max. Dock tror jag mer att det bara handlar om någon dag eller kanske till och med timmar, för när det når detta stadie brukar det gå väldigt snabbt.
2012-04-14, 18:22
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
R.I.P. Nu är det slut. Koma orsakat av cancersjukdom vaknar man aldrig ur. Han levde till 100-årsdagen av Titanic men fick aldrig upplegva den. Tack för all musik Robin!

Ser i artikeln att han har cancer även i ändtarmen och att den förmodligen spridits sig till hjärnan. Vilket fruktansvärt slut på en sådan lång och framgångsrik karriär.

BeeGees ( hur många av dom lever idag?) gjorde mycket bra easy going music – typ ABBA.

Hoppas det går bra för Robin. När jag tittar på bilden av honom i dag undrar jag om han inte råkat ut för en mer 1980-90-talspopulär sjukdom än cancer…

Han ser misstänkt tärd ut
Senast redigerad av Mikojan 2012-04-14 kl. 18:44.
2012-04-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
BeeGees ( hur många av dom lever idag?) gjorde mycket bra easy going music – typ ABBA.

Hoppas det går bra för Robin. När jag tittar på bilden av honom i dag undrar jag om han inte råkat ut för en mer 1980-90-talspopulär sjukdom än cancer…

Han ser misstänkt tärd ut
Av bröderna Gibb finns nu snart bara Barry kvar (den äldste). Tragiska livsöden då de alla ryckts bort i förtid.

Cancer ha minst lika dj-vlig inverkan på ansiktet som AIDS. Och nej, Robin kommer inte att klara sig ur detta. Detta är slutet vi ser, som läkaren i den länkade artiken ovan också noterade.
2012-04-15, 00:20
Medlem
Scrollock: Iofs vet jag att man (om än tillfälligt) kan vakna ur cancerkoma.

En bekants bekant lär ha vaknat upp och skällt på alla anhöriga för att de hade fönstret öppet. Sedan somnade han på nytt in i koman efter någon minut, och avled sedermera efter ytterligare något halvt dygn....

Däremot kan man kanske debattera kring hur om någon som hamnat i cancerkoma, lyckats vakna och vara vaken en längre tid (flera dygn, veckor). Men jag vet inte något exempel på detta.
2012-04-15, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Scrollock: Iofs vet jag att man (om än tillfälligt) kan vakna ur cancerkoma.

En bekants bekant lär ha vaknat upp och skällt på alla anhöriga för att de hade fönstret öppet. Sedan somnade han på nytt in i koman efter någon minut, och avled sedermera efter ytterligare något halvt dygn....

Däremot kan man kanske debattera kring hur om någon som hamnat i cancerkoma, lyckats vakna och vara vaken en längre tid (flera dygn, veckor). Men jag vet inte något exempel på detta.
I vilket fall som helst så kommer Robin Gibb aldrig mer att öppna sina ögon. Vila i frid!

Här är Robin Gibb i sitt esse med en av sina största solohits, "Juliet"
http://www.youtube.com/watch?v=D3k3y7dykx0
Senast redigerad av scrollock 2012-04-15 kl. 02:44.
2012-04-15, 22:07
Medlem
Nu när Robin Gibbs snart går bort finns det en nu kändis som fått dödlig cancer som vi eventuellt kommer få följa de närmaste månaderna in i slutet, nämligen Ryan O'Neal.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14680244.ab

Han själv påstår, i likhet med Robin Gibb, Patrick Swayze, Steve Jobs m.fl. att han kommer att återhämta sig, trots att diagnosen är allt annat än optimistisk.
2012-04-15, 22:21
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Nu när Robin Gibbs snart går bort finns det en nu kändis som fått dödlig cancer som vi eventuellt kommer få följa de närmaste månaderna in i slutet, nämligen Ryan O'Neal.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14680244.ab

Han själv påstår, i likhet med Robin Gibb, Patrick Swayze, Steve Jobs m.fl. att han kommer att återhämta sig, trots att diagnosen är allt annat än optimistisk.

Nja! Om det nu är som han säger att man upptäckt detta i tid och vilken form av "stage 4" cancer det är
så kan han få 2-10 år.
Som sagt, upptäcks det i tid, det är "rätt" form och man sätter in hormonell behandling kan han få i bästa fall 10 år till. Men återhämta sig gör han inte man skjuter bara upp det oundvikliga.
Gubben är ju 70 och får han 4-5 år till så är det ju bra.
2012-04-15, 22:28
Medlem
IhazbankZs avatar
Förhoppningsvis Rebecca Black..
2012-04-15, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Nja! Om det nu är som han säger att man upptäckt detta i tid och vilken form av "stage 4" cancer det är
så kan han få 2-10 år.
Som sagt, upptäcks det i tid, det är "rätt" form och man sätter in hormonell behandling kan han få i bästa fall 10 år till. Men återhämta sig gör han inte man skjuter bara upp det oundvikliga.
Gubben är ju 70 och får han 4-5 år till så är det ju bra.
Prostatacancer är förvisso en vanlig cancerform och stor erfarenhet finns på området. Det som får mig att betvivla hans optimistiska uppgifter är att det bara är han själv som säger det, medan läkarna påtalat att det är just en aggresiv och alvarligt sorts cancersjukdom. Jag ville med ovannämna exempel illustrera att det det är den vanliga procedursgången, att personen i fråga förnekar och försöker lugna omgivningen med att "allt är bra", medan prognosen talar ett annat språk.

I bästa falls scenariot så upptäcker man det tidigt och då blirt man helt botad, som t.ex. med Bert Karlsson. Då kan man leva långt över 10 år extra, det är som om man aldrig haft sjukdomen så att säga. Detta gäller dock knappast Ryan O'Neal, särskilt inte som det verkar som att detta är en "återkomstcancer" och de brukar vara betydligt värre än den cancer man får första gången.
2012-04-16, 00:18
Medlem
Antevantes avatar
Prostatacancer är förvisso en vanlig cancerform och stor erfarenhet finns på området. Det som får mig att betvivla hans optimistiska uppgifter är att det bara är han själv som säger det, medan läkarna påtalat att det är just en aggresiv och alvarligt sorts cancersjukdom. Jag ville med ovannämna exempel illustrera att det det är den vanliga procedursgången, att personen i fråga förnekar och försöker lugna omgivningen med att "allt är bra", medan prognosen talar ett annat språk.[/quote]

Givetvis utgår jag ifrån att han talar sanning. Vi har ju inget annat att gå på. Det har ju framkommit att det är en "stage 4" cancer så en hel del info har ju ändå släppts.
Det som talar för är ju att han har haft cancer innan och förmodligen är mån om att kolla sig själv oftare än gemene man.
Steve Jobs misstag var väl att han anlitade alternativ medicin? Eller minns jag fel.

Citat:
I bästa falls scenariot så upptäcker man det tidigt och då blirt man helt botad, som t.ex. med Bert Karlsson. Då kan man leva långt över 10 år extra, det är som om man aldrig haft sjukdomen så att säga. Detta gäller dock knappast Ryan O'Neal, särskilt inte som det verkar som att detta är en "återkomstcancer" och de brukar vara betydligt värre än den cancer man får första gången.

Av stage 4 cancer finns det två former, det som skiljer är hur och var den har spridit sig. Har den spritt sig till skelettet är han rökt och det snart. Har den "bara" spritt sig till andra delar brukar den svara på hormonbehandling och skjuta upp döden med som jag sa 2-10 år.
2012-04-16, 00:37
Medlem
Dog förresten Lasse Brandeby i cancer?

Det kom ju fram i media efter hans bortgång att han lidit av långt gången cancer av något slag, men var det det som tog ut sin rätt i slutändan?
2012-04-16, 00:39
Medlem
Undrar när cancerbehandling kommit så långt att dom bästa och dyraste metoderna tar bort all cancer?

Jag tänker t.ex. på Patrick Swayze, han fick bästa möjliga vård hela tiden och den gav honom faktiskt en liten vändning ett tag, innan ridån ändå gick ner och han dog. Men det var väl typ först 1½ år efter att det kom ut i media att han led av cancer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in