Prostatacancer är förvisso en vanlig cancerform och stor erfarenhet finns på området. Det som får mig att betvivla hans optimistiska uppgifter är att det bara är han själv som säger det, medan läkarna påtalat att det är just en aggresiv och alvarligt sorts cancersjukdom. Jag ville med ovannämna exempel illustrera att det det är den vanliga procedursgången, att personen i fråga förnekar och försöker lugna omgivningen med att "allt är bra", medan prognosen talar ett annat språk.[/quote]
Givetvis utgår jag ifrån att han talar sanning. Vi har ju inget annat att gå på. Det har ju framkommit att det är en "stage 4" cancer så en hel del info har ju ändå släppts.
Det som talar för är ju att han har haft cancer innan och förmodligen är mån om att kolla sig själv oftare än gemene man.
Steve Jobs misstag var väl att han anlitade alternativ medicin? Eller minns jag fel.
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
I bästa falls scenariot så upptäcker man det tidigt och då blirt man helt botad, som t.ex. med Bert Karlsson. Då kan man leva långt över 10 år extra, det är som om man aldrig haft sjukdomen så att säga. Detta gäller dock knappast Ryan O'Neal, särskilt inte som det verkar som att detta är en "återkomstcancer" och de brukar vara betydligt värre än den cancer man får första gången.
Av stage 4 cancer finns det två former, det som skiljer är hur och var den har spridit sig. Har den spritt sig till skelettet är han rökt och det snart. Har den "bara" spritt sig till andra delar brukar den svara på hormonbehandling och skjuta upp döden med som jag sa 2-10 år.