Babben Larsson ligger säkert i riskzonen för hjärt/kärl-kategorin...att hon blivit förkyld säger dock inte mycket, då är det mer intressant HUR OFTA Babben är förkyld.
scrollock: Nog har Fats Domino spelat in 50-talsrock alltid. "I´m Walking", "I´m Ready" och "My Girl Josephine" tycker jag kvalar in.
"Blueberry Hill", "Blue Monday" och "I´m In Love Again" känns mer blues, hur som helst...i mina ögon har han gjort bra exempel i bägge genrer.
Man blir lite ledsen när man ser listan på bortgångna feta komiker. Nog hade man allt velat se mer av John Belushi och John Candy alltid.
En fet artist jag direkt kan säga saknas i sitt band är
Bob "The Bear" Hite. När han dog i början av 80-talet av en hjärtattack, dog i princip Canned Heat för min del. Att bandet fortsatt existera med en rad nya medlemmar som kommit och gått, och med Fito som ledare känns ointressant. Det var Al "Blind Owl" Wilson och The Bear som var Canned Heats motor. Redan Blind Owls självmord för c:a 40 år sedan var en tung smäll för bandet.
Edit: Får väl bifoga en favorit. "Dust My Broom" från Monterey International Pop Festival 1967 med det gamla goa gänget, alla i livet. Bob Hite sjunger här (Al Wilson sjöng på vissa låtar ju), det är
underbart att höra...
http://www.youtube.com/watch?v=-v2YW-z3uRA