2012-01-07, 17:34
Medlem
Babben Larsson ligger säkert i riskzonen för hjärt/kärl-kategorin...att hon blivit förkyld säger dock inte mycket, då är det mer intressant HUR OFTA Babben är förkyld.

scrollock: Nog har Fats Domino spelat in 50-talsrock alltid. "I´m Walking", "I´m Ready" och "My Girl Josephine" tycker jag kvalar in.

"Blueberry Hill", "Blue Monday" och "I´m In Love Again" känns mer blues, hur som helst...i mina ögon har han gjort bra exempel i bägge genrer.

Man blir lite ledsen när man ser listan på bortgångna feta komiker. Nog hade man allt velat se mer av John Belushi och John Candy alltid.

En fet artist jag direkt kan säga saknas i sitt band är Bob "The Bear" Hite. När han dog i början av 80-talet av en hjärtattack, dog i princip Canned Heat för min del. Att bandet fortsatt existera med en rad nya medlemmar som kommit och gått, och med Fito som ledare känns ointressant. Det var Al "Blind Owl" Wilson och The Bear som var Canned Heats motor. Redan Blind Owls självmord för c:a 40 år sedan var en tung smäll för bandet.

Edit: Får väl bifoga en favorit. "Dust My Broom" från Monterey International Pop Festival 1967 med det gamla goa gänget, alla i livet. Bob Hite sjunger här (Al Wilson sjöng på vissa låtar ju), det är
underbart att höra...

http://www.youtube.com/watch?v=-v2YW-z3uRA
Senast redigerad av Jeff-Pass 2012-01-07 kl. 17:43.
2012-01-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Hasse Alfredson däremot, han har nog inte många år kvar, inte med hjärnan i någorlunda skick i alla fall
Nu är det emellertid inte hjärnan det är fel på i hans fall (inte på det sättet i alla fall, om man bortser från depressionen etc.) utan hjärtat och prostatan. Han ser ut som ett spöke nu. Riktigt groteskt att se, man ser knapt att det är Hasse Aldredsson längre. Varför har hans utseende förändrats så mycket? Jag har svårt att ett dåligt hjärta kan förändra utseendet så där mycket, det måste ligga någonting annat bakom. På mindre än 10 år har han blivit nästan helt oigenkännlig.
2012-01-07, 18:43
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nu är det emellertid inte hjärnan det är fel på i hans fall (inte på det sättet i alla fall, om man bortser från depressionen etc.) utan hjärtat och prostatan. Han ser ut som ett spöke nu. Riktigt groteskt att se, man ser knapt att det är Hasse Aldredsson längre. Varför har hans utseende förändrats så mycket? Jag har svårt att ett dåligt hjärta kan förändra utseendet så där mycket, det måste ligga någonting annat bakom. På mindre än 10 år har han blivit nästan helt oigenkännlig.

Vet inte hur många 80+:are du känner men att män tacklar av från 75 år är snarare regel än undantag. Han verkar inte må sämre än de flesta i hans ålder. Väldigt många 80-åringar käkar 10 tabletter om dagen och deppar över att kraften är borta och livet snart är slut. Att han inte producerar något är inte heller konstigt, nämn en konstnär som producerat något betydande efter 80 års ålder
Med dagens mediciner kan han säkert hållas i liv i 10 år till, särskilt roligt kanske det inte blir vare sig för honom eller hans anhöriga, men det är livets realiteter för de flesta av oss.
Senast redigerad av leprasjukling 2012-01-07 kl. 19:40.
2012-01-07, 18:47
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:

Jag tror att det är en degenerativ demenssjukdom, därav mitt uttalande om hans hjärna. Egentligen har jag för stor respekt för gamle herr Alfredson för att vara bekväm med sitta och spekulera om hans hälsa, men det är inte helt ovanligt att dementa människor blir deprimerade.
2012-01-07, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Babben Larsson ligger säkert i riskzonen för hjärt/kärl-kategorin...att hon blivit förkyld säger dock inte mycket, då är det mer intressant HUR OFTA Babben är förkyld.

scrollock: Nog har Fats Domino spelat in 50-talsrock alltid. "I´m Walking", "I´m Ready" och "My Girl Josephine" tycker jag kvalar in.

"Blueberry Hill", "Blue Monday" och "I´m In Love Again" känns mer blues, hur som helst...i mina ögon har han gjort bra exempel i bägge genrer.

Man blir lite ledsen när man ser listan på bortgångna feta komiker. Nog hade man allt velat se mer av John Belushi och John Candy alltid.

En fet artist jag direkt kan säga saknas i sitt band är Bob "The Bear" Hite. När han dog i början av 80-talet av en hjärtattack, dog i princip Canned Heat för min del. Att bandet fortsatt existera med en rad nya medlemmar som kommit och gått, och med Fito som ledare känns ointressant. Det var Al "Blind Owl" Wilson och The Bear som var Canned Heats motor. Redan Blind Owls självmord för c:a 40 år sedan var en tung smäll för bandet.

Edit: Får väl bifoga en favorit. "Dust My Broom" från Monterey International Pop Festival 1967 med det gamla goa gänget, alla i livet. Bob Hite sjunger här (Al Wilson sjöng på vissa låtar ju), det är
underbart att höra...

http://www.youtube.com/watch?v=-v2YW-z3uRA
John Belushi dog väl av en överdos medan John Candy dog av en hjärtattack. Mycket råkigt att dessa gick bort alldeles för tidigt. John Candy är väl den jag gillade mest av de två även om John Belushi var bra han med.

Edit: Läste att Jim Belushi hade någon form av gikt. Vore tråkigt om han också gick bort snart. Jag tycker att Jim håller samma klass som hans bror John gjorde. Jims värld tycker jag är mycket skön.
Senast redigerad av PerZerk 2012-01-07 kl. 19:44.
2012-01-07, 21:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Du tror inte man får hälsoproblem om man knarkar?

Ulf Larsson fick hälsoproblem redan när han var överviktig och det var därför han bantade. Tyvärr hjälpte det inte utan han dog av en stroke vilket var vad han befarade.
Överhuvudtaget har de haft en ohälsosam livsstil med mycket alkohol, mycket onyttig mat och droger.

Själv tror jag att Babben Larsson kommer att dö inom 10 år:

http://www.expressen.se/nyheter/1.1007316/babben-sjuk

Klart man får, men nu var det just knarket som tog livet av dem och inte deras fetma. John Belushi dog efter att ha mixat kokain och heroin och Chris Farley av en överdos kokain. Inte direkt så att de hade överlevt om de varit smala. Janis Joplin, Heath Ledger, Layne Staley m.fl var relativt smala, men knarket tog livet av dem ändå.

Ulf Larsson dog av en aneurysm. Inte en stroke.
2012-01-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Klart man får, men nu var det just knarket som tog livet av dem och inte deras fetma. John Belushi dog efter att ha mixat kokain och heroin och Chris Farley av en överdos kokain. Inte direkt så att de hade överlevt om de varit smala. Janis Joplin, Heath Ledger, Layne Staley m.fl var relativt smala, men knarket tog livet av dem ändå.

Ulf Larsson dog av en aneurysm. Inte en stroke.
Aneurysm som brister blir till hjärnblödning, därmed också "stroke", som är ett samlingsnamn.
2012-01-08, 04:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Aneurysm som brister blir till hjärnblödning, därmed också "stroke", som är ett samlingsnamn.

I Ulf Larssons fall var det dock fråga om en Aortaaneurysm, då han enligt wikipedia dog av att stora kroppspulsådern brast.
2012-01-08, 06:57
Medlem
Ulf Larsson var lite sådär en sad story på sitt sätt.

Karln hade äntligen lyckats få in en bättre livsstil, men sen dog han ändå. Gamla synder som straffar sig, men det kan ändå jämföras med andra (Leif Loket, Keith Richards, Leif GW) som levt och haft sig, och som inte straffats lika hårt som Ulf.

Känns lite konstigt att bara Adde Malmberg är kvar av den klassiska söndagsöppettrion han bildade med Uffe Larsson och Agneta Bolme-Börjefors...
2012-01-08, 07:19
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
I Ulf Larssons fall var det dock fråga om en Aortaaneurysm, då han enligt wikipedia dog av att stora kroppspulsådern brast.

OK
Däremot var det en mindre stroke en så kallad TIA som fick Ulf Larsson att börja banta från första början.
2012-01-08, 09:42
Medlem
Jo...ofta är det ju så att något måste hända för att folk skall vakna till och börja tänka mer på sin hälsa.

Förresten, då har vi väl två stycken döda personer nu som har varit med i Let´s Dance. Uffe Larsson och Lasse Brandeby.

Båda var väl förresten sin säsongs pajasdansare? Men inget ont om dem, tycker det är härligt med de kändisar som kan bjuda på sig själva och ställa upp. Tror aldrig jag skrattat så mycket åt dans, som när Snickar-Willy var med. Han var bara för sjukt rolig att se....
2012-01-08, 18:40
Medlem
Stephen Hawking är väldigt sjuk. Han kunde inte ens närvara vid sin 70-års dag.

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle14181580.ab

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in