2012-03-27, 20:58
Medlem
Mikojans avatar
Scrollock och Antevante, ni har ett otroligt underhållande smågnabb om att ”ligga inför döden”.

Men Lasse Eriksson låg inte inför den döden. Han dog med stövlarna på. Dvs han dog på scenen. Det tror jag Tommy Cooper gjorde också. Vi kanske får be dom som bestämmer att vidga på begreppet i tråden – eller också fortsätter vi som vanligt.

Det är också helt ok…:
2012-03-27, 21:20
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Han? Var det inte Fredrik och Filip som nämndes. Eller menar du att en av dem ligger inför döden?

Jo såklart! My bad

Citat:
Det är allmänt känt att Gösta Prüzelius spelade Reidar Dahlén väldigt länge, även när han var svårt sjuk i cancer. De hade ju kunnat låta Reidar lämna serien tidigare, när Prüzelius blev sämre, men vad jag har förstått ville han verkligen göra sitt livs roll in i det sista.

Det må vara en sak att man inte kan arbeta som livvakt eller stuntman när man ligger inför döden, men Gösta Prüzelius hade ju säkert många som assisterade honom och underlättade skådespeleriet för honom under de sista månaderna. Rederiet släppte Prüzelius aldrig iaf, och det är lite fascinerande att han gillade sin paradroll så mycket.

Det finns säkert en del som klarar att arbeta länge, t.o.m på sin dödsbädd. Jag hävdar fortfarande att de är sällsynta, mycket sällsynta.
Jag har närstående som gått bort i cancer och de har inte på något sätt varit kapabla att arbeta de sista veckorna av sitt liv, inte ens som pappersvändare.

Det är det här jag menar är trådens kärna: Att ligga inför döden gör man en kortare tid, man är döende.
Att då ens nämna Leif GW Persson, Filip och Fredrik och andra kändisar är ju bara patetiskt.

Louise Hoffsten har en sjukdom som kommer att ta hennes liv om 20-30 år eller så, hon ligger knappast för döden. (jag vet att MS i sig inte är dödlig)
Andreas Lundstedt har en potentiellt dödlig sjukdom men ligger inte för döden för det.

Det är detta jag reagerar emot, tråden blir tramsig om man lägger till alla kändisar som har baksmälla, förkylning, har gift sig o.s.v
Jag vet att modsen släpper igenom det mesta och det är bara att beklaga.
En annan sak att beklaga är mitt och en annan skribents tramsiga replikskifte den senaste tiden. För mitt beteende ber jag ärligt om ursäkt och hoppas att ni har överseende med att jag sänkte mig till hans nivå. Förlåt!
2012-03-27, 21:22
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Scrollock och Antevante, ni har ett otroligt underhållande smågnabb om att ”ligga inför döden”.

Men Lasse Eriksson låg inte inför den döden. Han dog med stövlarna på. Dvs han dog på scenen. Det tror jag Tommy Cooper gjorde också. Vi kanske får be dom som bestämmer att vidga på begreppet i tråden – eller också fortsätter vi som vanligt.

Det är också helt ok…:

Jo du har helt rätt! Lasse Eriksson och Tommy Cooper dog knall fall på scen eller i anslutning. De låg således aldrig inför döden. Du vet det, jag vet det, hela världen vet det.

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
"Idogt letande"? Det var en av de första träffarna som kom upp på google! Tommy Cooper och Lasse Eriksson som även de nämts i tråden. Talar vi om "tre på miljonen" då? Med Gösta Prüzelius måste vi vara uppe i "fyra på miljonen". Billy Fury dog knall och fall bara någon timme efter sin sista inspelning i skivstudion (http://www.rockabilly.nl/references/...illy_fury.htm). Är detta "fem på miljonen"? Hur många exempel behöver du? Du kan försöka rationalisera bäst du vill men inse istället att sådana fall faktiskt förekommer utan att Lee Falk på något sätt utgör ett undantag.

Och *där* kan vi faktiskt sätta punkt.

Se mitt tidigare svar. Jag tror som sagt inte att Gösta arbetade på sin dödsbädd, länge kanske men inte de sista veckorna av sitt liv. Som sagt, jag har sett cancer på nära håll, man arbetar inte då.

Lasse och Tommy har du ju redan fått svar på. Du hade fel igen.

Ha det bra Scrollis!
Senast redigerad av Antevante 2012-03-27 kl. 21:25.
2012-03-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Jo du har helt rätt! Lasse Eriksson och Tommy Cooper dog knall fall på scen eller i anslutning. De låg således aldrig inför döden. Du vet det, jag vet det, hela världen vet det.
Apropå tolkningar om att "ligga för döden".
2012-03-27, 22:58
Medlem
Kom att tänka på Birgitta Valberg, skådespelerskan som nog många känner igen från Ronja Rövardotter, där hon gjorde rösten till de där "nissarna". Hon är född 1916 och skall leva ännu, men har inte gjort något sedan 1996, såvitt jag vet. Hur är det med henne tro? Hon verkade dock oförskämt pigg när hon uttalade sig om Sif Ruuds död i sommras.
2012-03-28, 14:02
Medlem
Skulle vi tolka begreppet att "ligga för döden" lika snävt som en viss usel debattör i denna tråd vill så skulle denna tråd i princip bli helt tom då sådant inte skulle hinna rapporteras innan det var dags för dem att istället äntra tvilling tråden. För att existensberättiga denba tråd fordras således en mer pragmatisk tolkning, vilket alla andra som skriver i denna tråd har hörsammat. I led av detta kan jag således meddela att den melonkrossande komikern Gallagher nu tvingas lägga av då hans hjärta är på väg att ge upp. Hjärnan håller också på att lägga av då han inte lägre minns att Obama är president, och misstänker därför Alzheimers som en extra spik i kistan.

http://content.usatoday.com/communit...is-is-enough/1
2012-03-28, 18:20
Medlem
Tony Iommis behandling har snart kommit till vägs ände.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14598159.ab
2012-03-28, 19:36
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Tony Iommis behandling har snart kommit till vägs ände.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14598159.ab

Sedan får vi ju hoppas att behandlingen ger resultat! Vill gärna uppleva klassiska Black Sabbath live, men iof är det nog Ozzy man får oroa sig över mest!
2012-03-28, 19:37
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Skulle vi tolka begreppet att "ligga för döden" lika snävt som en viss usel debattör i denna tråd vill så skulle denna tråd i princip bli helt tom då sådant inte skulle hinna rapporteras innan det var dags för dem att istället äntra tvilling tråden. För att existensberättiga denba tråd fordras således en mer pragmatisk tolkning, vilket alla andra som skriver i denna tråd har hörsammat. I led av detta kan jag således meddela att den melonkrossande komikern Gallagher nu tvingas lägga av då hans hjärta är på väg att ge upp. Hjärnan håller också på att lägga av då han inte lägre minns att Obama är president, och misstänker därför Alzheimers som en extra spik i kistan.

http://content.usatoday.com/communit...is-is-enough/1

Gallagher är en kul kille som jag följt till och från. Har missat att han har problem, men så verkar det ju vara.

Kanske ingen hjärtekrossare. Men det går ju krossa annat…

http://www.youtube.com/watch?v=tbKayY6eD9k
2012-03-28, 20:19
Medlem
Jag vet att Peter Harryson uttryckt i media att han är rädd för att han skall dö.

Har han goda skäl till det, bortsett från det uppenbara (att han lider av fetma) som jag inte känner till.
2012-03-28, 20:48
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Jag vet att Peter Harryson uttryckt i media att han är rädd för att han skall dö.

Har han goda skäl till det, bortsett från det uppenbara (att han lider av fetma) som jag inte känner till.

Jag tror inte det finns några kända sjukdomar på honom. Personligen tycker jag att han ger ett piggt och friskt intryck. Så nej, jag tror inte att han är en kandidat för den här tråden, ännu!
2012-03-30, 00:31
Medlem
Rapporterna kring Robin Gibbs "spektakulara" återhämtning var nog att sälja skinnet innan björnen blivit skjuten. Får se om han klarar sig till den 15:e april då 100-års dagen av Titanics sjunkande är, och då hans minnessingel släpps.

http://www.reuters.com/article/2012/...82R0R720120328

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in