Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Han? Var det inte Fredrik och Filip som nämndes. Eller menar du att en av dem ligger inför döden?

Jo såklart! My bad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Det är allmänt känt att Gösta Prüzelius spelade Reidar Dahlén väldigt länge, även när han var svårt sjuk i cancer. De hade ju kunnat låta Reidar lämna serien tidigare, när Prüzelius blev sämre, men vad jag har förstått ville han verkligen göra sitt livs roll in i det sista.
Det må vara en sak att man inte kan arbeta som livvakt eller stuntman när man ligger inför döden, men Gösta Prüzelius hade ju säkert många som assisterade honom och underlättade skådespeleriet för honom under de sista månaderna. Rederiet släppte Prüzelius aldrig iaf, och det är lite fascinerande att han gillade sin paradroll så mycket.
Det finns säkert en del som klarar att arbeta länge, t.o.m på sin dödsbädd. Jag hävdar fortfarande att de är sällsynta, mycket sällsynta.
Jag har närstående som gått bort i cancer och de har inte på något sätt varit kapabla att arbeta de sista veckorna av sitt liv, inte ens som pappersvändare.
Det är det här jag menar är trådens kärna: Att ligga inför döden gör man en kortare tid, man är döende.
Att då ens nämna Leif GW Persson, Filip och Fredrik och andra kändisar är ju bara patetiskt.
Louise Hoffsten har en sjukdom som kommer att ta hennes liv om 20-30 år eller så, hon ligger knappast för döden. (jag vet att MS i sig inte är dödlig)
Andreas Lundstedt har en potentiellt dödlig sjukdom men ligger inte för döden för det.
Det är detta jag reagerar emot, tråden blir tramsig om man lägger till alla kändisar som har baksmälla, förkylning, har gift sig o.s.v
Jag vet att modsen släpper igenom det mesta och det är bara att beklaga.
En annan sak att beklaga är mitt och en annan skribents tramsiga replikskifte den senaste tiden. För mitt beteende ber jag ärligt om ursäkt och hoppas att ni har överseende med att jag sänkte mig till hans nivå. Förlåt!