2010-10-09, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Trodde först det handlade om den betydligt mer kände Mullah Omar innan jag klickade på artikeln.
Du trodde inte på den "svenske" poeten Mohammed Omar då? Ja förlåt men har man ett sådant namn så kunde jag bara inte låta bli att skriva ngt med intentionen att det kunde dubbeltolkas.
2010-10-09, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Så är knappt fem år senare kan jag konstatera att av de kändisar du räknade upp så är alla utom Swahn och Malmsjö i livet (Carlsson är förresten född 1915) så man skall inte lita på allt man läser.
Malmjö lever väl? Eller är det hans mumifierade lik de gräver upp varje nyår på Skansen?
2010-10-09, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
Douglas ligger risigt till. Hans strupcancer är i det sista skedet. De flesta hals cancer i detta skede kräver avlägsnande av svalg eller struphuvud, eller både och. Avlägsnande av struphuvudet kallas laryngektomi.

Även om han överlever blir han bara en spillra av sitt forna jag, snarare lutar det åt han går samma väg som sin kollega Swayze.

Swayze var också en kämpe fullt övertygad om att han skulle besegra cancern, sen kom skräckbilderna i pressen en efter en.

Cancer är inte att leka med, cancer betyder oftast att liemannen väntar bakom hörnet, sen leder vägen mot pärleporten eller helvetet.

Douglas har rökt och krökat hela sitt vuxna liv, Swayze likaså. Ingen överraskning att cancern kom.

Dessvärre måste jag nog hålla med och jag tror fortfarande att det är jämt skägg mellan honom och Kirk. Jag har tidigare nämnt hans ögon men ydligen så finns det ännu en indikation som flera medier i USA påtalat. De hävdar nämligen att MDs "Elevens are up" vilket åsyftar två "strängar" i nackmusklerna som sjunker så att de tar en onaturlig form så att de ser ut som två ettor, dvs en "elva". Dessa muskler tränsas i princip aldrig och framträder enbart vid allvarligare sjukdomar av det här slaget då man tappar mycket vikt osv.

Sen vet jag inte om analysen av Swayze är helt och hållet sann, då det mer eller mindre stod klart från allra första början att han var döende (för bukspottskötelcancer är de facto en dödsdom) men däremot så blev han något av en symbol och ikon för kampen mot cancer och förhoppningsvis inspirerade han många andra sjuka. Swayze visade att man fortfarande kan leva ett aktivt liv även om man kan räkna ens tid kvar på jorden i dagar eller veckor, och det tycker jag han förtjänar en postum eloge för!
2010-10-09, 09:39
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
De hävdar nämligen att MDs "Elevens are up" vilket åsyftar två "strängar" i nackmusklerna som sjunker så att de tar en onaturlig form så att de ser ut som två ettor, dvs en "elva". Dessa muskler tränsas i princip aldrig och framträder enbart vid allvarligare sjukdomar av det här slaget då man tappar mycket vikt osv.

Det påstås att Douglas just nu ser ut som han gör pga kemoterapin, men det är tveksamt om hans normala drag återvänder efter behandlingen.

Kolla på intervjuerna hos Letterman , nu senast den 31 aug ser han ut att vara jämngammal med sin 93årige far den vitryske juden och juvelerarsonen Issur Danielovitsch Demskij.

Om man kollar på besöket hos Jimmy Kimmel den 19 maj ser han ut som en annan människa, på bara 3 månader har han åldrats 30 år !!!

Nu återstår bara en sista snyftintervju med Barbara Walters

dessutom är kombinationen tobak och alkohol ytterst farlig eftersom de synergerar, många underskattar cancerrisken med alkoholen. Konstigt dock att rockräven Keith Richards ännu
inte fått cancer han är själva symbolen för sprit och cigg.
Senast redigerad av Basse Lerghagen 2010-10-09 kl. 10:23.
2010-10-09, 11:29
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen

dessutom är kombinationen tobak och alkohol ytterst farlig eftersom de synergerar, många underskattar cancerrisken med alkoholen. Konstigt dock att rockräven Keith Richards ännu
inte fått cancer
han är själva symbolen för sprit och cigg.

Vad som är känt ja!
2010-10-09, 17:50
Medlem
RetroPixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Precis, Swayze trodde man på skulle överleva, men dock skedde inte det och nog kommer det vara lika för Douglas.

Var du nog rätt ensam om dock, den form av cancer swayze led av leder nästan alltid till döden och endast typ 4% överlever 5 år efter diagnosen. Han var en kämpe och höll ut längre än väntat för han hade råd med den absolut bästa behandlingen tillgänglig. Det stod klart ganska tidigt efter diagnosen blev känd att han inte skulle klara det även om han höll ut och såg bra ut längre än de flesta andra.
2010-10-09, 17:56
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroPixel
Var du nog rätt ensam om dock, den form av cancer swayze led av leder nästan alltid till döden och endast typ 4% överlever 5 år efter diagnosen. Han var en kämpe och höll ut längre än väntat för han hade råd med den absolut bästa behandlingen tillgänglig. Det stod klart ganska tidigt efter diagnosen blev känd att han inte skulle klara det även om han höll ut och såg bra ut längre än de flesta andra.

Nja jag menade inte riktigt att man trodde på att han skulle överleva. Blev fel formulerat.
Jag vet ju att hans cancer är lika med dödsdom.

Men eftersom man fick veta att han hade månader kvar bara först då man fick beskedet och det sen gick ett år typ så började man ju hoppas och det kändes som att han själv trodde han skulle överleva.

Hoppas att det blev rätt formulerat nu..
2010-10-09, 18:45
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Så är knappt fem år senare kan jag konstatera att av de kändisar du räknade upp så är alla utom Swahn och Malmsjö i livet (Carlsson är förresten född 1915) så man skall inte lita på allt man läser.

Swahn och Bergman menar du väl ändå?
2010-10-09, 23:13
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Menar du att scrollock är samma person som Sonny Crockett? Jag har haft den misstanken själv, men trodde inte riktigt att det var så eftersom scrollock är reggad två år innan Sonny.

Nänä! Det där har jag ingen aning om!.
Men han diskuterar på samma sätt. Placerar folk i graven lite för långt i förväg..Snackar som en gammal skogskärring att döden finns i ögonen mm mm. Bara en slående likhet..
2010-10-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Nänä! Det där har jag ingen aning om!.
Men han diskuterar på samma sätt. Placerar folk i graven lite för långt i förväg..Snackar som en gammal skogskärring att döden finns i ögonen mm mm. Bara en slående likhet..
Nu vet jag inte vad ni vimsar om, men om det är M.D. som åsyftas så förefaller det onekligen som hans cancertyp intevar fullt så harmlös som det först gjordes sken av, och detta verkar vara helt i enlighet med hur det varit för andra cancerkändisar (Paul Newman = "svullen fot", John Forsythe = "lunginflammation", Dennis Hopper = "uttorkning", Ted Kennedy = "slaganfall", Patrick Swayze = "magsår"). Som sagt, ingenting unikt i att M.D. underdriver sin cancersjukdom.
2010-10-09, 23:38
Bannlyst
Antar att Burt Reynolds, Leslie Nielsen, Roger Moore eller Christopher Lloyd kommer dö inom de närmaste 5-7 åren.
2010-10-10, 00:40
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Antar att Burt Reynolds, Leslie Nielsen, Roger Moore eller Christopher Lloyd kommer dö inom de närmaste 5-7 åren.

tja ,de flesta människor dör efter några år, speciellt om de är äldre.

Alltså inom 5 år tror jag att följande kändisar är begravda

svenska
*Anna-Lisa Ericsson
*Sickan Carlsson
*Sif Ruud
*Lars-Gunnar Björklund
*Hasse Alfredsson
*Arne Weise
*Lena Nyman
*Yngwe Holmberg (fd m-partiledare)
*Torbjörn Fälldin
*Tage Danielsson