2011-12-29, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Du menar alltså på fullaste allvar att du ser att en av två begåvade Rooneysar mitt i karriären går och dör, medans du hellre håller liv i en 90+are som inte tillfört speciellt mycket de 20-30 åren eller så. (jo, han har ju gjort en del småroller och inhopp men inget fantastiskt.)
En av de mest begåvade Rooneysarna mitt i karriären har ju redan dött, nämligen Andy. Wayne och Shanti blir man bara irriterad av att se, till skillnad från Mickey som faktiskt har en gubbig charm. Han hade för övrigt en av huvudrollerna i "Natt på museet" häromåret, så visst finns det krut kvar i gubben (som dessutom haft en av Hollywoods längsta karriärer).
2011-12-29, 23:26
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
En av de mest begåvade Rooneysarna mitt i karriären har ju redan dött, nämligen Andy. Wayne och Shanti blir man bara irriterad av att se, till skillnad från Mickey som faktiskt har en gubbig charm. Han hade för övrigt en av huvudrollerna i "Natt på museet" häromåret, så visst finns det krut kvar i gubben (som dessutom haft en av Hollywoods längsta karriärer).

Desto större anledning att låta nästa eller nästnästa generation ta över.

Fan du pratar ju som om du vore 60-70 år. Allt var bättre förrsnacket..
2011-12-30, 00:11
Medlem
Om det nu skall gå åt h-e för Arne Hegerfors inom en ganska snar framtid (säg ett halvt, ett, två år) hoppas jag att han i alla fall får slippa ytterligare komplikationer innan och under Fotbolls-EM i Polen/Ukraina.

Det är säkert en turnering Arne ser fram emot eftersom Sverige gör comeback i de stora turneringarna efter frånvaron under VM-2010 i Sydafrika.

Och är det som scrollock befarar, kan nog EM i sommar vara Arnes sista chans att se Sverige i ett stort mästerskap. Chansen att Arne överlever fram till VM i Brasilien 2014 (som kan bli en fantastisk turnering om Sverige når den) är kanske inte så stor nu då...
2011-12-30, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Desto större anledning att låta nästa eller nästnästa generation ta över.

Fan du pratar ju som om du vore 60-70 år. Allt var bättre förrsnacket..
Nej då, jag bara tål inte de "nya" Rooneysarna. Jag har hellre kvar den äldre i så fall.
2011-12-30, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Om det nu skall gå åt h-e för Arne Hegerfors inom en ganska snar framtid (säg ett halvt, ett, två år) hoppas jag att han i alla fall får slippa ytterligare komplikationer innan och under Fotbolls-EM i Polen/Ukraina.

Det är säkert en turnering Arne ser fram emot eftersom Sverige gör comeback i de stora turneringarna efter frånvaron under VM-2010 i Sydafrika.

Och är det som scrollock befarar, kan nog EM i sommar vara Arnes sista chans att se Sverige i ett stort mästerskap. Chansen att Arne överlever fram till VM i Brasilien 2014 (som kan bli en fantastisk turnering om Sverige når den) är kanske inte så stor nu då...
Fast dessvärre kommer det ju inte oss tillhanda om han nu får vara med om nästa EM/OS eller vad det nu blir, i och med att han slutat.

De får väl kalla tillbaka Bo Hansson igen om de behöver en "legendar" som kommenterar, alternativt Lars-Gunnar Björklund eller Tommy Engstrand, eller är de persona non grata på SVT nuförtiden?
2011-12-30, 17:33
Medlem
Leif GW Persson på framsidan i kvällstidning denna näst sista dag av 2011.

Får säga att han börjar se sliten ut faktiskt. Att han dämpar sina depressioner med alkohol och fet mat låter ju inte heller särskilt lovande.

Kanske off topic, men låt oss konstatera då att Leif GW riskerar att bli liggande för döden inom 1-3 år om han fortsätter deppa ihop. Det där verkar inte hälsosamt som han sysslar med.
2011-12-30, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Inom 10 år får jag feeling på att Ingvar Kamprad, Mike Tyson, Michael Jackson, Leif "loket" Olsson och Ingvar Oldsberg alla kommer vara döda.

Förlåt om jag gick Offtopic men kom ihåg var ni läste det först.
Haha, bra gissat!
2011-12-30, 17:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej då, jag bara tål inte de "nya" Rooneysarna. Jag har hellre kvar den äldre i så fall.

Han klarar sig säkert året ut iaf. Annars måste han dö antingen idag eller imorgon.
2011-12-30, 18:39
Medlem
Det var ju en stor tröst - kanske han kan se på fyrverkerier genom lasarettets fönster?
2011-12-31, 13:29
Medlem
Det här året har vi bland andra sett Sickan Carlsson, Alan Rubin, Stefan Liv, Per Oscarsson, Lasse Brandeby, Gaby Stenberg, Rock-Ragge och Leif "Burken" Björklund lämna jordelivet.

Vilka kändisar tror ni stryker med under 2012?

Känns som att någon av följande lär dö iaf:

Arne Weise
Arne Hegerfors
Muhammad Ali (ser mycket sjuk ut)
Prinsessan Lilian (någon gång måste ju även hon dö)
Margaret Thatcher
Hans Alfredsson
Sean Connery (lär ha hälsoproblem enl. något inlägg tidigare)
Leif "Loket" Olsson (missköter man diabetes så...)
Angelina Jolie (om hon fortsätter gå ner i vikt)
Kung Carl-Gustav (detta baserar jag på att en skandal till så stryper Silvia honom)
B.B. King (Diabetes, 86 år...känns ju inte som att B.B. kan ha så jättemycket kvar faktiskt)
Senast redigerad av Jeff-Pass 2011-12-31 kl. 13:31.
2011-12-31, 15:13
Medlem
Hellecasters avatar
Hannes Råstam har långt framskriden obotlig cancer enligt en källa i min närhet.
2011-12-31, 15:33
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Det här året har vi bland andra sett Sickan Carlsson, Alan Rubin, Stefan Liv, Per Oscarsson, Lasse Brandeby, Gaby Stenberg, Rock-Ragge och Leif "Burken" Björklund lämna jordelivet.

Per Oscarsson hann ju dö innan 2010 var över.

EDIT: Du glömde dessutom Lena Nyman i listan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in