2011-11-30, 11:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jg2009
Lemmy mår askass. Tiden rinner ut
Lemmy är odödlig.
2011-11-30, 13:09
Medlem
Världens sista kejsares dagar verkar vara räknade. Kombinationen av lunginflammation, hög ålder och prostatacancer ger inte särskilt höga odds.

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle14009233.ab
2011-11-30, 13:31
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det är vanligt att man mörkar allvarliga sjukdomar på detta sättet. Det ligger ju i en presschefs intresse att pengakalven mår bra.
Läkaren är inte ens namngiven vilket tyder på lögner och dimridåer..
Nej! Jag skulle gissa på långt gången cancer eller möjligtvis slutfasen av AIDS. Kom i håg att han var sjuk även under sin tid i Let´s Dance.

Nu tittar jag inte direkt mycket på Let´s dance men är inte alla sjuka (både mentalt och fysiskt) som är med i det programmet?

Tycker det är väldigt lite som luktar död hos Morgan Alling om jag skall vara ärlig.
2011-11-30, 14:37
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Lemmy är odödlig.

Ja, det är ju inte Rihanna vi talar om.
2011-11-30, 19:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Nu tittar jag inte direkt mycket på Let´s dance men är inte alla sjuka (både mentalt och fysiskt) som är med i det programmet?

Tycker det är väldigt lite som luktar död hos Morgan Alling om jag skall vara ärlig.

Jag tror faktiskt Antevantes inlägg var en smula ironiskt.
2011-11-30, 20:44
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag tror faktiskt Antevantes inlägg var en smula ironiskt.

Mycket möjligt.
2011-11-30, 21:09
Medlem
Arne Weise skall enligt pressen må bättre nu, men kan ändå tvingas till operation innan jul. Och det är tydligen ovisst med hur han skall klara operationen, i och med att han är 81 år.

Taskigt, då ligger han väl i sjukhussäng på Julafton, eller så är han död vid det laget
2011-11-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Arne Weise skall enligt pressen må bättre nu, men kan ändå tvingas till operation innan jul. Och det är tydligen ovisst med hur han skall klara operationen, i och med att han är 81 år.

Taskigt, då ligger han väl i sjukhussäng på Julafton, eller så är han död vid det laget
Nej, det är väl snarare det omvända? Att han är sämre, varför en ny operation behövs. Hans största önskan är dock att få dö i direktsändning, varför det var idiotiskt att ge julvärdsjobbet detta år till Moreaus istället för Weise.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14007892.ab
2011-11-30, 23:02
Medlem
DOM HÄR KÄNDA SVENSKARNA HAR DÖTT HITTILLS I ÅR? Det här är listan Arne Weise inte vill joina, men Prinsessan Lilian har nog inget emot det...

20 nov Lasse Brandeby 66 - Skådespelare, mest känd som "Kurt Olsson"
2 nov Sickan Carlsson 96 - Skådespelerska
1 okt Sven Tumba 80 - Ishockeyspelare
20 sep Arvid "Starke Arvid" Andersson 92 - Tyngdlyftare
20 sep Gaby Stenberg 88 - Skådespelerska
20 sep Per Unckel 63 - Politiker
7 sep Stefan Liv 30 - Ishockeyspelare
15 aug Sif Ruud 95 - Skådespelerska
30 maj Ricky Bruch 64 - Friidrottare
7 apr Leif "Burken" Björklund 68 - Artist
2 apr Ragnar "Rock-Ragge" Nygren 72 - Artist
25 mar Jan Svanlund 69 - Sportjournalist
3 mar Lasse Eriksson 61 - Komiker
25 feb Jonas Ernelind 34 - Handbollsspelare
22 feb Laila Westersund 68 - Revyartist
4 feb Lena Nyman 66 - Skådespelare
5 jan Assar Rönnlund 75 - Längdskidåkare

Ser man till statistiken kommer c:a 2 kända svenskar att gå bort i december. Det kanske blir Arne Weise och Prinsessan Lilian. Oddsen är i alla fall lägre på det än t.ex. Magnus Uggla och Kungen.
2011-11-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
DOM HÄR KÄNDA SVENSKARNA HAR DÖTT HITTILLS I ÅR? Det här är listan Arne Weise inte vill joina, men Prinsessan Lilian har nog inget emot det...

20 nov Lasse Brandeby 66 - Skådespelare, mest känd som "Kurt Olsson"
2 nov Sickan Carlsson 96 - Skådespelerska
1 okt Sven Tumba 80 - Ishockeyspelare
20 sep Arvid "Starke Arvid" Andersson 92 - Tyngdlyftare
20 sep Gaby Stenberg 88 - Skådespelerska
20 sep Per Unckel 63 - Politiker
7 sep Stefan Liv 30 - Ishockeyspelare
15 aug Sif Ruud 95 - Skådespelerska
30 maj Ricky Bruch 64 - Friidrottare
7 apr Leif "Burken" Björklund 68 - Artist
2 apr Ragnar "Rock-Ragge" Nygren 72 - Artist
25 mar Jan Svanlund 69 - Sportjournalist
3 mar Lasse Eriksson 61 - Komiker
25 feb Jonas Ernelind 34 - Handbollsspelare
22 feb Laila Westersund 68 - Revyartist
4 feb Lena Nyman 66 - Skådespelare
5 jan Assar Rönnlund 75 - Längdskidåkare

Ser man till statistiken kommer c:a 2 kända svenskar att gå bort i december. Det kanske blir Arne Weise och Prinsessan Lilian. Oddsen är i alla fall lägre på det än t.ex. Magnus Uggla och Kungen.
Du glömde Anna-Lisa Ericsson! tre av våra äldsta och största legendarer (tillsammans med Carlsson & Ruud) gich dog på ett och samma år!

Weise? Nä nä, Hasse Alfredson hinner före. Lilian går säkert på konstgjord andning vid det här laget. Oldsberg kaske blir en het kandidat för denna lista 2013.
2011-12-01, 16:00
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du glömde Anna-Lisa Ericsson! tre av våra äldsta och största legendarer (tillsammans med Carlsson & Ruud) gich dog på ett och samma år!

Weise? Nä nä, Hasse Alfredson hinner före. Lilian går säkert på konstgjord andning vid det här laget. Oldsberg kaske blir en het kandidat för denna lista 2013.

Weise och Hasse Alfredsson verkar vara i samma situation. Två skraltiga och sjuka gamla gubbar. Problemet med sådana är att de mycket väl kan vara döda i denna stund eller de kan leva i flera år till.
Nu pekar det mesta på att de kommer att dö ganska snart.
Själv tycker jag att bägges situation påminer om Frank Sinatras i slutet av sitt liv. Frank blev på samma sätt allt skraltigare de sista tre åren av sitt liv och led av en mängd dödliga sjukdomar i slutet av sitt liv.
Precis som Lasse Brandeby kan det vara möjligt att Arne Weise hemlighåller en cancer.

Om Ingvar Oldsberg har han inte bara cancer utan även hjärtproblem. Oldsberg kan få en stroke, hjärtattack när som helst och dö knall fall eller så förvärras cancern och Oldsberg tynar bort.
2011-12-01, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock

Sorry, men jag har ingen koll på Anna-Lisa Ericsson. För mig kunde det lika gärna vara namnet på en kurator i Mora, eller kokerska i Kalmar liksom

Däremot påminner ju hennes namn lite om Anna-Lena Lövgren, som gick bort häromåret. Lyckliga gatan har man således lite koll på iaf.

Hoppas verkligen inte att Oldsberg ligger så risigt till som ovanstående skribent gör gällande. Vill åtminstone "behålla" honom 10 år till. Hörde att han steg ur en taxi en gång utan att betala med orden "Jag är Ingvar Oldsberg". Han har verkligen två liv. Verkar vara hur hygglig som helst i TV-rutan, men tydligen inte lika trevlig annars, hehe.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in