2011-12-01, 18:08
Citat:
Kom faktiskt att tänka på förra Påven Johannes Paulus II, som var i en likande situation. Han var "döende" i flera år. Fast just när det gäller Hasse Alfredson (och eventuellt även Weise, fast jag får nog säga at Alfredson ligger några resor värre till än Weise) så är det inte bara skröplighet, utan även en dödlig sjukdom med i bilden som vanligtvis blir aggressiv efter ett tag. Gällande Oldsberg ska man lägga till att han har (eller har haft) problem med spriten, vilken rimligen innebär att hans lever inte är tip-top, och att det kan bli problem med medicinering för hans andra sjukdomar. Som bekant så går alkohol inte särskilt bra ihop med medicinsk behandling.
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Weise och Hasse Alfredsson verkar vara i samma situation. Två skraltiga och sjuka gamla gubbar. Problemet med sådana är att de mycket väl kan vara döda i denna stund eller de kan leva i flera år till.
Nu pekar det mesta på att de kommer att dö ganska snart.
Själv tycker jag att bägges situation påminer om Frank Sinatras i slutet av sitt liv. Frank blev på samma sätt allt skraltigare de sista tre åren av sitt liv och led av en mängd dödliga sjukdomar i slutet av sitt liv.
Precis som Lasse Brandeby kan det vara möjligt att Arne Weise hemlighåller en cancer.
Om Ingvar Oldsberg har han inte bara cancer utan även hjärtproblem. Oldsberg kan få en stroke, hjärtattack när som helst och dö knall fall eller så förvärras cancern och Oldsberg tynar bort.
Nu pekar det mesta på att de kommer att dö ganska snart.
Själv tycker jag att bägges situation påminer om Frank Sinatras i slutet av sitt liv. Frank blev på samma sätt allt skraltigare de sista tre åren av sitt liv och led av en mängd dödliga sjukdomar i slutet av sitt liv.
Precis som Lasse Brandeby kan det vara möjligt att Arne Weise hemlighåller en cancer.
Om Ingvar Oldsberg har han inte bara cancer utan även hjärtproblem. Oldsberg kan få en stroke, hjärtattack när som helst och dö knall fall eller så förvärras cancern och Oldsberg tynar bort.