2011-12-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Weise och Hasse Alfredsson verkar vara i samma situation. Två skraltiga och sjuka gamla gubbar. Problemet med sådana är att de mycket väl kan vara döda i denna stund eller de kan leva i flera år till.
Nu pekar det mesta på att de kommer att dö ganska snart.
Själv tycker jag att bägges situation påminer om Frank Sinatras i slutet av sitt liv. Frank blev på samma sätt allt skraltigare de sista tre åren av sitt liv och led av en mängd dödliga sjukdomar i slutet av sitt liv.
Precis som Lasse Brandeby kan det vara möjligt att Arne Weise hemlighåller en cancer.

Om Ingvar Oldsberg har han inte bara cancer utan även hjärtproblem. Oldsberg kan få en stroke, hjärtattack när som helst och dö knall fall eller så förvärras cancern och Oldsberg tynar bort.
Kom faktiskt att tänka på förra Påven Johannes Paulus II, som var i en likande situation. Han var "döende" i flera år. Fast just när det gäller Hasse Alfredson (och eventuellt även Weise, fast jag får nog säga at Alfredson ligger några resor värre till än Weise) så är det inte bara skröplighet, utan även en dödlig sjukdom med i bilden som vanligtvis blir aggressiv efter ett tag. Gällande Oldsberg ska man lägga till att han har (eller har haft) problem med spriten, vilken rimligen innebär att hans lever inte är tip-top, och att det kan bli problem med medicinering för hans andra sjukdomar. Som bekant så går alkohol inte särskilt bra ihop med medicinsk behandling.
2011-12-01, 20:58
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Kom faktiskt att tänka på förra Påven Johannes Paulus II, som var i en likande situation. Han var "döende" i flera år. Fast just när det gäller Hasse Alfredson (och eventuellt även Weise, fast jag får nog säga at Alfredson ligger några resor värre till än Weise) så är det inte bara skröplighet, utan även en dödlig sjukdom med i bilden som vanligtvis blir aggressiv efter ett tag. Gällande Oldsberg ska man lägga till att han har (eller har haft) problem med spriten, vilken rimligen innebär att hans lever inte är tip-top, och att det kan bli problem med medicinering för hans andra sjukdomar. Som bekant så går alkohol inte särskilt bra ihop med medicinsk behandling.

Hjärtproblem, cancer och andra sjukdomar har så gott som alla över 80 det betyder inte att de kommer att dö imorgon. För Weise är risken extra stor för att han skall opereras. Jag kan mycket väl tänka mig att han dör av komplikationer. Sedan har han inte bara tarmfickor utan han har även haft svåra hjärtproblem i flera år och har gått igenom en bypassoperation. Huruvida Hasse Alfredsson eller Arne Weise är sjukast tänker jag inte uttala mig

Ja supandet är själva anledningen till att Oldsberg nämns här och att han har samma hälsotillstånd som en 85-åring. Med medicineringen har Oldsberg sagt att han inte tar medicinerna för den hjärtflimmer han även har förutom cancern detta ökar förstås risken för en förtidig död.

Sedan bör Gunde Svan nämnas han har nu varit sjuk i flera månader utan någon behandling. Jag är orolig.
2011-12-01, 22:58
Medlem
Ville bara tillägga för yngre besökare här i tråden att både Alice Timander o Liz Taylor kopplade ur för ett par tre fem år sedan. De som skriver annat försöker göra sig roliga, bara. Kan samtidigt skjuta in att Lemmy mår askass, folk i den innersta Motörhead-kretsen ojar sig för hur det ska bli under vinterhalvåret, och även med de uppemot 200 konserter som redan är inbokade ända till slutet på nästa år. 2012. Ingen blir gladare än jag om det visar sig att han åtnjuter excellent hälsa. Utöver detta så kan också meddelas att jag har korresponderat med Ernest Borgnines' agent under ett antal år, han ligger för döden också.

Edit: Jag satt o läste på sida 1 (Liz, Alice) .. Trodde det var sidan 271. Ja iaf, de andra celebriteterna som nämndes har jag järnkoll på.
Senast redigerad av jg2009 2011-12-01 kl. 23:06.
2011-12-01, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jg2009
Ville bara tillägga för yngre besökare här i tråden att både Alice Timander o Liz Taylor kopplade ur för ett par tre fem år sedan. De som skriver annat försöker göra sig roliga, bara. Kan samtidigt skjuta in att Lemmy mår askass, folk i den innersta Motörhead-kretsen ojar sig för hur det ska bli under vinterhalvåret, och även med de uppemot 200 konserter som redan är inbokade ända till slutet på nästa år. 2012. Ingen blir gladare än jag om det visar sig att han åtnjuter excellent hälsa. Utöver detta så kan också meddelas att jag har korresponderat med Ernest Borgnines' agent under ett antal år, han ligger för döden nu.
Är du säker på det? Borgnine såg rätt kry ut när han tog emot SAG Livsverksutmärkelse i år:

http://www.youtube.com/watch?v=uRllFJxBnBQ

Gällande Lemmy så är han väl ungefär lika kry som Ozzie Osbourne.
2011-12-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Jo man orkar ju säkert åka på världsturné om man mår askass. Jävla tomte!
Han kanske bokade in nästintill hela turnén när han fortfarande mådde någotsånär hyvens? Den tanken har naturligtvis inte slagit dig.. "Äh vafan, jag skriver rent varenda jävla bokning i tyskland på ett papper här åsså drar vi imorrn. Vad skulle kunna gå fel?"
2011-12-01, 23:21
Medlem
Citat:
Är du säker på det? Borgnine såg rätt kry ut när han tog emot SAG Livsverksutmärkelse i år:

http://www.youtube.com/watch?v=uRllFJxBnBQ

Hans kontaktperson har slutat svara i telefon o på emails ivf.. och varje gång jag får låna en telefon från en filmvetare o ringer upp så är det kalla handen; "Ernest is not available, not at the moment." Ringer runt. Tjatar. Swiss media? Call back at..we'll arrange something. Tre fyra vecker senare funkar inte numret jag tjatat till mig o fått direktiv om att bara prova på kvällstid, amerikansk tid
2011-12-01, 23:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ville bara tillägga för yngre besökare här i tråden att både Alice Timander o Liz Taylor kopplade ur för ett par tre fem år sedan. De som skriver annat försöker göra sig roliga, bara. Kan samtidigt skjuta in att Lemmy mår askass, folk i den innersta Motörhead-kretsen ojar sig för hur det ska bli under vinterhalvåret, och även med de uppemot 200 konserter som redan är inbokade ända till slutet på nästa år. 2012. Ingen blir gladare än jag om det visar sig att han åtnjuter excellent hälsa. Utöver detta så kan också meddelas att jag har korresponderat med Ernest Borgnines' agent under ett antal år, han ligger för döden också.

Edit: Jag satt o läste på sida 1 (Liz, Alice) .. Trodde det var sidan 271. Ja iaf, de andra celebriteterna som nämndes har jag järnkoll på.

Liz Taylor dog först i mars i år och inte för 3-5 år sedan.
2011-12-02, 00:26
Medlem
Citat:
Hans kontaktperson har slutat svara i telefon o på emails ivf.. och varje gång jag får låna en telefon från en filmvetare o ringer upp så är det kalla handen; "Ernest is not available, not at the moment." Ringer runt. Tjatar. Swiss media? Call back at..we'll arrange something. Tre fyra vecker senare funkar inte numret jag tjatat till mig o fått direktiv om att bara prova på kvällstid, amerikansk tid
Kanske han har en skummis till kontaktperson? Kanske Borgnine gett sin kontaktperson sparken? Har du provat kvällstid amerikansk tid då? Alternativt försökt kontakta hans fru? Hon är ju minst 30 år yngre och borde vara "anträffbar" såtillvida att kontaktpersonen inte är en skummis eller har avskedats.
2011-12-02, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Liz Taylor dog först i mars i år och inte för 3-5 år sedan.
Där fick du mig." Allt annat jag skrivit är därmed också rena dumheter
2011-12-02, 05:05
Medlem
Citat:
Kanske han har en skummis till kontaktperson? Kanske Borgnine gett sin kontaktperson sparken? Har du provat kvällstid amerikansk tid då? Alternativt försökt kontakta hans fru? Hon är ju minst 30 år yngre och borde vara "anträffbar" såtillvida att kontaktpersonen inte är en skummis eller har avskedats.
Nej jag har inte försökt kontakta frugan. Visste inte att han fortfarande hade någon, det måste jag erkänna, trots allt. Det som började som brevväxling under 4-5 årtionden, å som sedan kom att utvecklas till en nära vänskap..tja, det är klart att där fanns en del knepigheter
2011-12-02, 12:48
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Han kanske bokade in nästintill hela turnén när han fortfarande mådde någotsånär hyvens? Den tanken har naturligtvis inte slagit dig.. "Äh vafan, jag skriver rent varenda jävla bokning i tyskland på ett papper här åsså drar vi imorrn. Vad skulle kunna gå fel?"

Jo fast mår man "askass" så ställer man nog in resten av turnén. Den tanken har akdrig slagit dig?
2011-12-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Jo fast mår man "askass" så ställer man nog in resten av turnén. Den tanken har akdrig slagit dig?
Men då blir ju publiken ledsna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in