Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-06, 01:04
Medlem
Månsans avatar
Trist med Frazier. En av de stora mästarna från tiden då det fortfarande fanns ett mästarbälte enligt den logiska principen "the man who beat the man". Frazier vinst mot Ali i Madison Square Garden -71 var enastående.

Här skickar han Ali i golvet för första gången i dennes karriär:

http://www.youtube.com/watch?v=PLWYnTFz9PE
2011-11-06, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Trist med Frazier. En av de stora mästarna från tiden då det fortfarande fanns ett mästarbälte enligt den logiska principen "the man who beat the man". Frazier vinst mot Ali i Madison Square Garden -71 var enastående.

Var det inte upptakten till den matchen som var så kontroversiell då Ali (indoktrinerad av "Nation of Islam") kallade Frazier "vit" (trots att hans hudfärg var ännu mörkare än Alis egen)?
2011-11-06, 05:17
Medlem
Zvis avatar
Arne weise?
2011-11-06, 09:50
Medlem
Hospice är mycket riktigt End Of The Line. Dit skickar man inte patienter som behandlas med annat än smärtlindrande, som scrollock skriver.

Jag vill inte gå in för mycket på mitt privatliv, men jag har själv besökt ett Hospice. Det blev bara en gång, eftersom personen avled efter några veckor. På ett sätt verkade det vara en ganska rofylld, trevligare tillvaro än ett sjukhus. Ombonat, och nästan drägligt när morfinet verkade som bäst...

Återstår väl att se då om man får rista in 2011 eller 2012 på Fraziers gravsten, låter inte som att han lär leva mycket längre till än så.

Bubba Smith, det hade gått förbi mig. Så då är både Hightower och Tackleberry borta. Men Commendant Eric Lassard (George Gaynes) lever än och har uppnått en ålder av 94 år (född 1917). Har faktiskt hört ryktas att han ingår i planerna för en eventuell ny uppföljare i Polisskolan-serien, gamle mannen.

Hightower lär vi ju inte få se i den filmen nu. R.I.P.
Senast redigerad av Jeff-Pass 2011-11-06 kl. 09:55.
2011-11-06, 12:20
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Nej, Ali, då fortfarande Cassius Clay, golvades av engelsmannen Henry Cooper på Wembley stadium redan 1963. Clay räddades från en sannolik förlust via sin tränare Angelo Dundee, som tilläts bryta mot reglerna och få Clay i stridbart skick igen. Läs om händelsen här - http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Cooper
2011-11-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Nej, Ali, då fortfarande Cassius Clay, golvades av engelsmannen Henry Cooper på Wembley stadium redan 1963. Clay räddades från en sannolik förlust via sin tränare Angelo Dundee, som tilläts bryta mot reglerna och få Clay i stridbart skick igen. Läs om händelsen här - http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Cooper
Nja, nu ska vi vara rättvisa. Månsan sa att det var första gången i Muhammad Alis karriär. Som du själv tillskriver så hände det där med Henry Cooper faktiskt Cassius Clay.
2011-11-06, 16:06
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nja, nu ska vi vara rättvisa. Månsan sa att det var första gången i Muhammad Alis karriär. Som du själv tillskriver så hände det där med Henry Cooper faktiskt Cassius Clay.

Nonsens och hårklyveri. Oaktat namnbytet så är en korrekt historieåtergivelse korrelerad till den fysiska personen, inte vilket namn vederbörande ev bytt till. Det är det som är poängen, dvs när blev legenden golvad första gången? Dessutom i proffssammanhang, när han blev proffs efter OS-segern i Rom 1960, byttes sedermera namnet ut.

Lite OT: En helt annan aspekt, han bytte namn och religion för att slippa värnpliktstjänst i amerikanska armén. Jag tror inte armén brydde sig om epitet Clay vs Ali, det handlade om individen, namn är en slags 'klistermärke' som kan ändras i stort sett hur som helst. I Sverige kan numera en man kalla sig för 'Lena', men lik f*rbannat är det en och samma man, iaf tills ett eventuellt könsbyte genomförts.
2011-11-06, 16:10
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Nonsens och hårklyveri. Oaktat namnbytet så är en korrekt historieåtergivelse korrelerad till den fysiska personen, inte vilket namn vederbörande ev bytt till. Det är det som är poängen, dvs när blev legenden golvad första gången? Dessutom i proffssammanhang, när han blev proffs efter OS-segern i Rom 1960, byttes sedermera namnet ut.

Lite OT: En helt annan aspekt, han bytte namn och religion för att slippa värnpliktstjänst i amerikanska armén. Jag tror inte armén brydde sig om epitet Clay vs Ali, det handlade om individen, namn är en slags 'klistermärke' som kan ändras i stort sett hur som helst. I Sverige kan numera en man kalla sig för 'Lena', men lik f*rbannat är det en och samma man, iaf tills ett eventuellt könsbyte genomförts.

Det är Scrollan du diskuterar med. Mästaren av hårklyverier.
2011-11-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det är Scrollan du diskuterar med. Mästaren av hårklyverier.
Nähädu, läs min signatur, det är trådbumpande jag är mästare i!
2011-11-06, 21:13
Medlem
Slippa armén?

Intressant, för Cassius Clay är ju ett mycket coolare namn. Finns inget coolt med mellanöstern, eller namn man bär där, jag skulle nog nästan hellre hetat Bajs Skitsson än Muhammad Ali
2011-11-06, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Slippa armén?

Intressant, för Cassius Clay är ju ett mycket coolare namn. Finns inget coolt med mellanöstern, eller namn man bär där, jag skulle nog nästan hellre hetat Bajs Skitsson än Muhammad Ali
Nja, det kan man tycka vad man vill om, i alla fall när det gäller i vardagen, men tänk dig en publik som skanderar ditt namn. På något sätt fungerar det bättre med "Ah-LI, Ah-LI!!!" än med "Claayeejj, Claayeej" (rimmar t.o.m. på "Gay" som jag inte skulle bli förvånad om hans motståndare utnyttjade).
2011-11-07, 00:42
Medlem
[Klejj-Klejj] ????

Skulle snarare tro att man skanderat C.C [See-See] som i låten C.C Rider

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in