2011-01-20, 21:42
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Marie Picasso. Hjärncancer... Inte gammal alls. Sånt är livets lott, tyvärr....

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle8442039.ab

Är scrollock Saida-Sonnys okända avkomma?!
Denne tycks vara än värre i vilket fall som helst...
2011-01-21, 14:03
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Citat:
Claude Choules, den siste krigsveteranen som tjänstgjort i bägge världskrigen, har inte långt kvar: http://www.theage.com.au/national/fi...0423-tjc5.html

Det där stämmer kanske inte riktigt.
I Freistadt, utanför Linz i Österrike, bor en släkting till mig, som stridit i båda krigen.
Född februari 1900.
2011-01-21, 14:27
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Men frågeställningen i tråden är de som ligger för döden och om man förväntas dö om 5-10 år platsar man helt enkelt inte i tråden.

Visst tar det många år innan man anses botad från cancer men givetvis är det möjligt och till och med sannolikt att många faktiskt tillfrisknar från cancer. Jag har flera levande bevis på detta i min närhet, sorgligt nog har jag döda bevis på att cancer även skördar offer.

I Douglas fall är det inte alls omöjligt att hans cancer återvänder men ICKE på något sätt självklart.

det jag retar mig på är att scrollan räknar ut alla som på något vis är sjuka. döden dansar i deras ögon och de är chanslösa osv osv när h*n i själva verket inte har en susning. Lite drama queen över det hela.

Tråden är fem år gammal och TS är inte aktiv längre. Visst, scrollock dödförklarar folk lite väl tidigt ibland, men att ta upp dem i tråden tycker jag inte är fel i sig då det faktiskt händer att trådar utvidgas till att innehålla andra grejer än den urspringliga topicen till 100%.
2011-01-21, 14:28
Medlem
[quote=scrollock]Marie Picasso. Hjärncancer...

Du blandar ihop tumör och cancer.
Tumör kan vara cancer (= malign), men måste inte vara det.

Har en bekant som fått benign hjärntumör bortopererad, och det var 15 år sedan.
Han mår prima.

/T
2011-01-21, 17:05
Medlem
Weejays avatar
Citat:
Claude Choules, den siste krigsveteranen som tjänstgjort i bägge världskrigen, har inte långt kvar: http://www.theage.com.au/national/fi...0423-tjc5.html

Han är inte helt slut än; han orkade "signera" ett ex. av sin bok till mig i höstas/vintras. Men visst, det är nog inte långt kvar (vilket i och för sig inte är så uppseendeväckande när man har levt i 109 år)
2011-01-21, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hr.Johansson
Det där stämmer kanske inte riktigt.
I Freistadt, utanför Linz i Österrike, bor en släkting till mig, som stridit i båda krigen.
Född februari 1900.
Det är möjligt att din släkting påstår sig ha gjort detta, men i så fall är h*n inte verifierad, eftersom h*n då skulle finnas med på listan. Choules är således den ende kvarvarande veteranden som med säkerhet slagits i båda krigen.
2011-01-22, 11:47
Medlem
Det här med vad "ligger inför döden" exakt innebär...alltså, jag tycker det är bra om man inkluderar just sådana fall som Marie Picasso, även om hon inte per definition ligger inför döden. Det är ändå av allmänintresse att hon drabbats av en tumör och i värsta fall kanske kommer att dö inom X månader...

Stackars henne, hoppas att hon klarar sig!
2011-01-23, 13:30
Medlem
Citat:
Men frågeställningen i tråden är de som ligger för döden och om man förväntas dö om 5-10 år platsar man helt enkelt inte i tråden.

Visst tar det många år innan man anses botad från cancer men givetvis är det möjligt och till och med sannolikt att många faktiskt tillfrisknar från cancer. Jag har flera levande bevis på detta i min närhet, sorgligt nog har jag döda bevis på att cancer även skördar offer.

I Douglas fall är det inte alls omöjligt att hans cancer återvänder men ICKE på något sätt självklart.

det jag retar mig på är att scrollan räknar ut alla som på något vis är sjuka. döden dansar i deras ögon och de är chanslösa osv osv när h*n i själva verket inte har en susning. Lite drama queen över det hela.
Kan bara återigen konstatera att vi har vitt skilda tolkningar av trådens topic, och tills dess att moderator eller admin utalat sig i frågan kommer jag att fortsätta inkludera de som lider av dödlig sjukdom eller på annat sätt befinner sig i en förestående situation som väntas leda till döden.

På tal om detta så är Nile Rodgers (som låg bakom Discogrupper som Chick) döddsjuk. Han har haft en aggressiv cancersjukdom sen oktober (sannolikt även längre än så) så den måste vara långt lången vid det här laget.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle8427453.ab
2011-01-23, 16:44
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Kan bara återigen konstatera att vi har vitt skilda tolkningar av trådens topic, och tills dess att moderator eller admin utalat sig i frågan kommer jag att fortsätta inkludera de som lider av dödlig sjukdom eller på annat sätt befinner sig i en förestående situation som väntas leda till döden.

Jaja! fortsätt du att posta ditt trams Nej men seriöst, självklart ska du posta det du vill då denna tråden inte verkar direkt modererad och det är ju möjligt att du har rätt, att tråden har utvecklats till en tråd där man namedroppar vad fan man vill så fort en kändis har en sjukdom allvarligare än snuva.

Men vad fan! då drar jag till med Andreas Lundstedt, hans "sjukdom/smitta" är ju trots allt potentiellt dödlig så jag antar att han kvalar in i tråden då han ju måste ligga inför döden.
2011-01-23, 18:37
Medlem
Citat:
Jaja! fortsätt du att posta ditt trams Nej men seriöst, självklart ska du posta det du vill då denna tråden inte verkar direkt modererad och det är ju möjligt att du har rätt, att tråden har utvecklats till en tråd där man namedroppar vad fan man vill så fort en kändis har en sjukdom allvarligare än snuva.

Men vad fan! då drar jag till med Andreas Lundstedt, hans "sjukdom/smitta" är ju trots allt potentiellt dödlig så jag antar att han kvalar in i tråden då han ju måste ligga inför döden.
Vad bra, då börjar vi mötas halvvägs!

Ang. Lundstedt så skulle jag hålla med dig OM det var AIDS han hade. Dock har har HIV, som i sig inte är en dödlig sjukdom, men som likväl kan leda till den dödliga sjukdomen AIDS. Gott försök dock!
2011-01-23, 21:43
Medlem
Snurrens avatar
Tur för George Clooney att han tillgång till top-notch sjukvård, han har ju haft malaria flera gånger, och det kan vara dödligt...
2011-01-24, 09:56
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Citat:
Det är möjligt att din släkting påstår sig ha gjort detta, men i så fall är h*n inte verifierad, eftersom h*n då skulle finnas med på listan. Choules är således den ende kvarvarande veteranden som med säkerhet slagits i båda krigen.

Ok, han heter Johann Puchner och bildbevis finns från båda krigen.
Under 1917-18 i Frankrike.
1939-45 på östfronten.

Det kanske bara registreras om man slagits på "rätt" sida..?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in