Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-17, 17:00
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Det går utför med Freddie Wadling. Ja, han ligger inte inför döden, men han känner sig svag och skall sluta turnera.

http://gt.expressen.se/1.2623756

Gillar hans "Ett Glas Öl", sen är det ju lite tragiskt att han känner sig sjuklig redan i 60-årsåldern. Det kan jämföras med Charlie Norman som uppträdde en månad innan sin bortgång 2005, 84 år gammal. Det var förresten en skön gubbe det, med humorn på rätt ställe.

Freddie Wadling är vad jag vet helt sönderknarkad så jag kan mycket väl tänka mig att han inte har så långt kvar.
Hur är det med Gunde Swan nedsatt imunförsvar läste jag nu att han hade. Cancer? Aids?
2011-11-17, 18:17
Medlem
Carlstads avatar
Reinfeldts pappa verkar skröplig värre. Sådan far sådan son!
2011-11-18, 01:18
Medlem
Trist för Gunde om det skulle vara cancer, jag blir egentligen heligt förbannad när sunda träningsmänniskor åker på sånt. Inte för att jag önskar någon öht att få cancer, MEN det sticker i ögonen när det drabbar den typen av människa som verkligen ansträngt sig och lagt ner mycket tid på att sköta om sin kropp och hålla sig frisk och tränad.

Trist också om Freddie Wadling skulle vara sönderknarkad. Men i vissa fall är människan sin egen störste motståndare. Elvis Presley, Janis Joplin, Kurt Cobain, så sent som i somras relativt unga Amy Winehouse... raden kan göras lång av musiker som grävt sin egen grav genom missbruk....
2011-11-18, 02:31
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Trist för Gunde om det skulle vara cancer, jag blir egentligen heligt förbannad när sunda träningsmänniskor åker på sånt. Inte för att jag önskar någon öht att få cancer, MEN det sticker i ögonen när det drabbar den typen av människa som verkligen ansträngt sig och lagt ner mycket tid på att sköta om sin kropp och hålla sig frisk och tränad.

Trist också om Freddie Wadling skulle vara sönderknarkad. Men i vissa fall är människan sin egen störste motståndare. Elvis Presley, Janis Joplin, Kurt Cobain, så sent som i somras relativt unga Amy Winehouse... raden kan göras lång av musiker som grävt sin egen grav genom missbruk....

Har Gunde fått reda på vad han lider av? Sjukt att han ens ska behöva nämnas i en sådan här "prinsessan Lilian-tråd".
2011-11-18, 14:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Har Gunde fått reda på vad han lider av? Sjukt att han ens ska behöva nämnas i en sådan här "prinsessan Lilian-tråd".

Nej, det har han inte. Stod i expressen att han skulle göra nya prover på måndag.
2011-11-18, 16:29
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd

Gunde har varit sjuk länge varför skulle han inte ligga inför döden?
2011-11-19, 00:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Gunde har varit sjuk länge varför skulle han inte ligga inför döden?

Jag tror Fickludd syftade mer på att det är sjukt att man får anledning att nämna sådana vältränade människor som Gunde i en sådan här tråd.
2011-11-20, 14:40
Medlem
Robin Gibb ligger definitivt för döden. Han befinner sig nog i livets absoluta slutfas nu:

http://www.expressen.se/noje/1.2627702/bee-gees-sangaren-robin-gibb-sjuk-i-levercancer

Notera en intressant skillnad. När svenska kåändiar är sjua så trissas det alltid upp, men när utländska kändiar är sjuka så är det alltid betydligt värre än vad som först rapporteras.

Fotbollsmogulen Joe Paterno är döende i lungcancer:
http://www.tmz.com/2011/11/18/joe-paterno-lung-cancer-penn-state-scott-paterno/
Senast redigerad av scrollock 2011-11-20 kl. 15:06.
2011-11-20, 15:13
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Robin Gibb ligger definitivt för döden. Han befinner sig nog i livets absoluta slutfas nu:

http://www.expressen.se/noje/1.2627702/bee-gees-sangaren-robin-gibb-sjuk-i-levercancer

Notera en intressant skillnad. När svenska kåändiar är sjua så trissas det alltid upp, men när utländska kändiar är sjuka så är det alltid betydligt värre än vad som först rapporteras.

Livet går hårt åt bröderna Gibb. Snart är tre av fyra döda. Endast äldste brodern Barry blir kvar.

Bee Gees har aldrig riktigt varit min likör. I denna deras sista stora hit tycker jag dock att dom fick till en riktigt bra låt. Nästan världsklass.

This Is Where I Came In från 2001

http://www.youtube.com/watch?v=hW2tGPvsR2E
2011-11-20, 15:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Livet går hårt åt bröderna Gibb. Snart är tre av fyra döda. Endast äldste brodern Barry blir kvar.

Bee Gees har aldrig riktigt varit min likör. I denna deras sista stora hit tycker jag dock att dom fick till en riktigt bra låt. Nästan världsklass.

This Is Where I Came In från 2001

http://www.youtube.com/watch?v=hW2tGPvsR2E

Du menar väl ändå två av tre?
2011-11-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du menar väl ändå två av tre?
Glömmer du bort stackars Andy? Notera att Månsan skrev Bröderna Gibb, inte Bee Gees, där enbart tre av Gibb ingick. Andy klarade sig däremot ganska bra på egenhand och hade en stråladne solokarriär på 70-talet. Sen gick det raskt utför för det svarta fåret Gibb med sprit, knark och dålig leverne som försvagade hans hjärta, varför han dog blott ett par dagar efter sin 30-årsdag.
Senast redigerad av scrollock 2011-11-20 kl. 16:12.
2011-11-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Reinfeldts pappa verkar skröplig värre. Sådan far sådan son!
Detta behöver inte betyda att Fredrik är skröplig.
Det har med ålder att göra.
Fast,det där förstår du när du blir äldre.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in