Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Muhammad Ali har ju inte lämnat in ännu....men det är nog sannolikt så att Foreman kan överleva honom, men förresten vaddå? Foreman är ju yngre, och då kan man ju lika gärna ta med t.ex. Mike Tyson, eller Evander Holyfield.....
....det är ju alltid troligt att de yngre överlever längre...så vad grundar du din Last Man Standing på?
Boxare födda innan 1950?
Jag tänkte mest på de boxare som var de största på den tiden, den s.k. generationen, och dit hörde bl.a. Ali, Frazier, Ellis och Foreman. Som tidigare nämts så lär knappast Ellis och Ali bli särsklit gamla med tanke på deras spröda hälsa.
Mike Tyson, Evander Holyfield etc. var stora namn långt senare och tillhör en annan generation. I mitt tycke är Tysons generation även den sista stora inom boxningen, vi har helt enkelt inte samma profiler inom boxningen idag på samma sätt som förr.
Gällande generationen innan Ali & Co så ser det ännu skralare ut. Där tror jag nästan att
Jake LaMotta är "Last Man Standing". Han är 90 år gammal, vilket är ohyggligt gammalt för en boxare. "Last Man Standing" i generationen innan honom torde ha varit Max Schmelling som blev 99½ när han dog (nästan rekord för en ex-boxare tror jag). Så LaMotta får nog hänga kvar i ca 10 år till om han vill slå rekoredet. Någon som vet hur det är ställt med honom? en intressant match vore ifall han tog sig han Muhammad Ali, utgång skulle säkerligen bli högst oviss idag.