2011-11-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Sickan Carlsson har gått bort, 96 år gammal.

Ser på gamla bilder att hon precis som den nyligen bortgångna Gaby Stenberg var en snygging. Well, well, det var väl inte så oväntat i den åldern.

R.I.P.

(Edit: Sickan har nämnts i denna tråd tidigare när folk gissat vilka som skall dö inom 1 år och sånt, men jag får intrycket av att hon så att säga varit relativt frisk, inte legat för döden mer än möjligen 1-24 timmar eller hur man nu skall se på det, dödsorsaken står inte någonstans....än)
Nja, frisk och frisk, hon var riktigt gaggig, helt fullständigt borta faktiskt. Det är möjligt att hon hade ålders Alzheimers, eller så kanske hon bara hade "vanlig" och ovanligt svår form av senildemens.
2011-11-03, 18:41
Medlem
En liten risk finns för Idol-André, även om den inte är överhängande:

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle13881625.ab
2011-11-03, 19:52
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
En liten risk finns för Idol-André, även om den inte är överhängande:

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle13881625.ab

Du fortsätter att desperat skjuta från höften
2011-11-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Du fortsätter att desperat skjuta från höften
Men vad konstigt att du inte kommenterade mitt Steven Tyler-inlägg? Han fördes ju AKUT till sjukhuset. Du vet väl att jag skrev den speciellt med dig i åtanke?

Nu har nästa kapitel i sagan kommit, nämligen i form av hans fullständigt demolerade ansikte. Hur ska han överleva denna pärs tro? Tänderna är helt klart stendöda vid det här laet, troligtvis även hans hjärna av allt knark, vilket skulle förklara att han verkar svimma i tod och otid, även när han inte är påverkad.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle13849822.ab
2011-11-03, 22:26
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Men vad konstigt att du inte kommenterade mitt Steven Tyler-inlägg? Han fördes ju AKUT till sjukhuset. Du vet väl att jag skrev den speciellt med dig i åtanke?

Nu har nästa kapitel i sagan kommit, nämligen i form av hans fullständigt demolerade ansikte. Hur ska han överleva denna pärs tro? Tänderna är helt klart stendöda vid det här laet, troligtvis även hans hjärna av allt knark, vilket skulle förklara att han verkar svimma i tod och otid, även när han inte är påverkad.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle13849822.ab

Jag kan ju inte kommentera alla dina tokigheter, jag har ett liv IRL
2011-11-04, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Jag kan ju inte kommentera alla dina tokigheter, jag har ett liv IRL
Äh skitsnack att du har! Du är ju jämt den första att kommentera i princip varje gång jag (och ingen annan) skriver här i tråden, du har ju en hemlig förälskelse i mig, erkänn det nu!

Så vad är ditt omdöme om Steven Tyler och hans tänder? Är hans två kvarvarande framtänder dödsdömda eller klarar dom sig undan ett liknande öde?
2011-11-05, 08:08
Medlem
Angelina Jolie förresten, hon väger nu 42 kilo (!)

Frågan är om det skall betraktas som att ligga för döden? Felet är väl att hon kan vända på det fortfarande, i mina ögon är att ligga för döden, att man är så sjuk att man är bortom all möjlig räddning/botning.

Men för att återgå till henne, 42 kilo är fan inte mycket, jag utgår från att det är anorexi (?) hon lider av...
2011-11-05, 16:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Angelina Jolie förresten, hon väger nu 42 kilo (!)

Frågan är om det skall betraktas som att ligga för döden? Felet är väl att hon kan vända på det fortfarande, i mina ögon är att ligga för döden, att man är så sjuk att man är bortom all möjlig räddning/botning.

Men för att återgå till henne, 42 kilo är fan inte mycket, jag utgår från att det är anorexi (?) hon lider av...

Någon form av ätstörning har hon iaf. Nämnde för ett par sidor sedan att hon missbrukar bantningspiller.
2011-11-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Någon form av ätstörning har hon iaf. Nämnde för ett par sidor sedan att hon missbrukar bantningspiller.
Sånt ska man passa sig för. Vi såg ju hur det gick för Bubba Smith.
2011-11-05, 17:39
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Sånt ska man passa sig för. Vi såg ju hur det gick för Bubba Smith.

Fast för Bubba var det ju bara en bidragande orsak.
2011-11-05, 23:48
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
"Joe Frazier seriously ill with cancer"

Citat:
- Former heavyweight boxing champion Joe Frazier has liver cancer and is under hospice care.

The 67-year-old boxer was diagnosed four or five weeks ago, Frazier's personal and business manager said Saturday. Leslie Wolff told The Associated Press that doctors have not yet told Frazier how long he has to live.

"We have medical experts looking into the all the options that are out there," Wolff said. "There are very few. But that doesn't mean we're going to stop looking."

Wolff, who has been Frazier's manager for seven years, said the boxer had been in out and out of the hospital since early October and receiving hospice treatment the last week.

"We appreciate every prayer we can get," Wolff said. "I've got everybody praying for him. We"ll just keep our fingers crossed and hope for a miracle."

Frazier's illness was first reported by the New York Post, citing an unidentified. source.

Frazier was the first man to beat Muhammad Ali, knocking him down and taking a decision in the so-called Fight of the Century in 1971. He would go on to lose two more fights to Ali, including the epic "Thrilla in Manila" bout.

http://espn.go.com/boxing/story/_/id...sly-ill-cancer

Jag gillade Fraziers sätt att fightas. Han påminde om Bosse Högberg, tog gärna några snytingar, för att manövrera sig i position för att utdela ett knockout-piller. Kanske inte så smart och hälsosamt, men som betraktare fick man hundraprocentig valuta för showen. Att han som förste tungviktspro täppte till näbben på Cassius Clay var en extraordinär insats i karriären.

Nu verkar han hänga på repen, dags för life ten-and-out sannolikt. Tack och RIP, en mästare är alltid en mästare, even in heaven.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2011-11-05 kl. 23:50.
2011-11-06, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
"Joe Frazier seriously ill with cancer"

Jag gillade Fraziers sätt att fightas. Han påminde om Bosse Högberg, tog gärna några snytingar, för att manövrera sig i position för att utdela ett knockout-piller. Kanske inte så smart och hälsosamt, men som betraktare fick man hundraprocentig valuta för showen. Att han som förste tungviktspro täppte till näbben på Cassius Clay var en extraordinär insats i karriären.

Nu verkar han hänga på repen, dags för life ten-and-out sannolikt. Tack och RIP, en mästare är alltid en mästare, even in heaven.
Åh fan, synd. Frazier är en riktigt legendar som tillhörde det gamla gardet. Vid sidan om George Foreman och Muhammad Ali finns det inte många kvar av dem. Är faktiskt förvånad över att Frazier skulle stryka med före Ali (som har varit med död än levande de senaste 20 åren). Noterar att Frazier vårdas på ett s.k. "hospice", vilket torde innebära att vården han får är palliativ, dvs. enbart smärtlindring av symptomen och inget vård mot själva sjukdomen i sig.

http://www.sfgate.com/cgi-bin/articl...7D43.DTL&tsp=1
Senast redigerad av scrollock 2011-11-06 kl. 00:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in