2010-12-27, 16:50
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe j
Mats dog som ung.

http://www.corren.se/nYhEteR/?articleId=4422503

Jag är såpas gammal att jag kommer ihåg den händelsen
2010-12-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe j
Mats dog som ung.

http://www.corren.se/nYhEteR/?articleId=4422503
Det står att det tog nästan tre veckor för Mats Alfredson att dö. Vad är det man dör av efter så lång tid efter att man fått en elchock? Brukar inte döden vara ganska omedelbar om man dör av elektricitet?

Det framgår i texten att Hasse röker som ett ånglok, kan det vara lungcancer han drabbats av? Jag tycker för övrigt att han ser rejält härjad ut på äldre dagar:
http://www.barometern.se/noje_o_kult...cleimage-popup
Senast redigerad av scrollock 2010-12-27 kl. 19:30.
2010-12-27, 19:22
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det står att det tog nästan tre veckor för Mats Alfredson att dö. Vad är det man dör av efter så lång tid efter att man fått en elchock? Brukar inte döden vara ganska omedelbar om man dör av elektrisitet?
...

Brännskador kanske. Fast jag vet inte hur mycket brännskador man får av 220 Volt.
2010-12-28, 11:00
Medlem
Alfredsson beskriver ju att han tappat livslusten och att han inte har lust att skapa längre. Sånt brukar vara en tydlig indikation på att sjukdomen är på väg att ta livet av patienten.
2010-12-28, 16:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Är det någon som läst tidningen och kan berätta vad det handlar om?

Han svarar på en fråga hur han mår. Svaret är:

"Jag känner av min ålder, och jag mår inte så bra. Jag har ont i magen, och en massa krämpor. Hjärtat, och prostatacancer, jag har mycket sjukdomar. Men det värsta är att jag har tappat min fantasi. Jag kommer inte på, och hittar inte på någonting, tycker jag. Jag har tappat mitt "go", jag har ingen riktig lust att skriva och uppträda längre. Jag låg inne på sjukhus förra året, nu är jag hemma, men jag är djävligt trött, jag tror det ingår i sjukdomsbilden. Jag tar väldigt mycket mediciner och de gör mig så trött att jag kan sova nästan när som helst. Jag har blivit en trött djävel".

Sen det här med att han har levt färdigt är vad han svarar på en fråga vad han skulle säga om han fick träffa Tage Danielsson igen.

"Jag skulle säga "Hej!". Och jag är ju så gammal nu att det kanske inte dröjer så länge innan vi ses. Jag har levt färdigt nu, tycker jag".

Artikeln handlar inte endast om hans sjukdomsbild utan han svarar på frågor från Aftonbladets läsare.
2010-12-28, 16:37
Medlem
Det var i Gula Hund som Hans Alfredson spelade den gamle mannen som var på rymmen från ålderdomshemmet. Nu har verkligheten hunnit ifatt honom.
2010-12-28, 18:32
Medlem
F Lars Backs avatar
Enligt SVT ligger hockeyspelaren Nisse Ekman på sjukan efter att ha fått halva kroppen bortdomnad och balansrubbningar. Verkar inte bra.
2010-12-29, 12:29
Medlem
Men Nils Ekman ligger väl inte för döden för det?

Jäkligt jobbigt måste det vara dock att åka på sånt när man inte ens fyllt 40

Intressant att Lill-Babs och Siw Malmkvist nämns 2005 i början av denna tråd. Båda har överlevt 5 år till och även om hon hade en stroke är väl Lill-Babs relativt frisk nu, ser mest bedrövlig ut i sin torra hy...men det är ju inget man dör av direkt.
2010-12-29, 19:03
Bannlyst
Istället för att starta ännu en tråd som handlar om påstådda döda kändisar så skriver jag här istället.

Senaste kändis"dödsfallet" är Owen Wilson som enligt Liveleak körde in i ett träd när han åkte snowboard i Zermatt.

Någon som vet om detta äntligen stämmer eller om detta är ytterligare en fejk?
2010-12-29, 19:12
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hush.nobody
Istället för att starta ännu en tråd som handlar om påstådda döda kändisar så skriver jag här istället.

Senaste kändis"dödsfallet" är Owen Wilson som enligt Liveleak körde in i ett träd när han åkte snowboard i Zermatt.

Någon som vet om detta äntligen stämmer eller om detta är ytterligare en fejk?
KLart det är fejk.
2010-12-29, 19:12
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
Enligt SVT ligger hockeyspelaren Nisse Ekman på sjukan efter att ha fått halva kroppen bortdomnad och balansrubbningar. Verkar inte bra.
"Somliga straffar gud på en gång".
2010-12-29, 19:24
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
"Somliga straffar gud på en gång".

Ähh ytterligare en som inte platsar i tråden...Nisse har fått en stroke och ligger INTE inför döden..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in