2008-01-13, 22:36
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Sickan Carlsson född 1914 borde dö snart, finns det nån som överhuvudtaget minns när hon var populär?

Vore kul om Sickan Carlsson kunde bjuda på lite saftigt skvaller om nattlivet i Stockholm på 30-talet och om sängvägen till filmen, innan det blir en enkel till Skogskyrkogården. Ingen på Bonniers som kan ta sig till servicehuset och få ihop en lunta memoarer i elfte timmen?
2008-01-13, 22:55
Medlem
Grantzs avatar
Läste någonstans att Michael J. Fox:s mediciner inte hjälper längre..
Tragiskt.
2008-01-13, 22:58
Medlem
Hur är det med den gamle Peter Wallenbergs hälsa förresten? Någon som vet?

Börje Ahlstedt med sin grava fetma är för övrigt ingen vild gissning.
2008-01-13, 23:33
Medlem
Andy Pandys avatar
Tony Snow, före detta pressekreterare i Vita huset och TV-personlighet bl a på Fox News, har ju cancer. Vet inte om han kommer att trilla av pinn i år, men risken - eller chansen, beroende på hur man ser det - finns ju.
2008-01-14, 21:29
Medlem
Ignatius Is avatar
Vad tror ni om Lennart Johansson? Ser inte han rejält trött ut?
2008-01-14, 22:24
Medlem
johnny_viciouss avatar
Sådär, nu har jag rensat och slagit ihop tråden med en gamal tråd om samma ämne.

Tänk nu på att det här inte är någon listtråd! Jag vill se diskussion och skvaller, se gärna Sonny Crockett som exmpel.

//mod
Senast redigerad av johnny_vicious 2008-01-15 kl. 18:19.
2008-01-15, 18:48
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Vad tror ni om Lennart Johansson? Ser inte han rejält trött ut?
Vad bra! Då kan vi fortsätta den här tråden (och jag bugar mig ödmjukt inför moderatorns beröm )

Lennart Johansson? Nja, tycker inte riktigt han har åldern inne, och jag har inte hört om några hälsobesvär. Tycker faktiskt han har sett sliten ut i många år, fast man kan ju argumentera att han hade en "nära-döden-upplevelse" när han fällde det där uttalandet om den afrikanska presskonferansen så han menade att det "såg väligt mörkt ut". I alla fall hade det blivit en nära-döden-upplevelse för honom ifall han fällt det på plats.
2008-01-15, 20:20
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Men va faan, är Inga Gill oxå död? Och det för över 7år sen.
Ja, men hennes kropp tog boning i Tomas Brolins själ, så hon lever vidare på nåt konstigt sätt.

Tyvärr tror jag att Hans Villius lämnar in i år. Det är ett tag sedan han var som aktivast, men det kommer ändå att kännas tomt när rösten som väckte mitt och många andras historieintresse tystnar.
2008-01-15, 20:41
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Michael J. Fox
Motivering?

Jag trodde det sedan tidigare var fastställt att Parkinsons inte nödvändigtvis var dödligt, utan "enbart" handikappande (som om det inte vore illa nog alltså).
2008-01-15, 21:12
Medlem
Andy Pandys avatar
Jag tyckte det kunde vara lite kul att gå tillbaka i den nu sammanslagna tråden och ställa samman vad som har sagts under tidigare år. Jag begränsar mig till sådant som har sagts om personer som sedan dess verkligen har dött, och tar med både de som talar för och de som talar mot hädangåendena.

Ingmar Bergman

Basse Lerghagen, 2005-11-03: "Ingmar Bergman, har dragit sig tillbaka har väl nåt år kvar."

SimonLeBon, 2007-01-27: "[gissar i 2007 års dödspool på] Ingmar Bergman"

död 30 juli 2007

George Best

BoISaren, 2005-11-03: "George Best lär väl inte heller må så bra?"

död 25 november 2005

Alice Timander

Renegader, 2005-11-03: "Hon måste ju trilla av pinnen snart?"

steamboat, 2005-11-03: "hon mår väl utmärkt för sin ålder vad jag förstått det. Tror hon har minst 5 år kvar iaf."

rick-ransom, 2005-11-03: "Alice Timander är ute i krogsvängen c.a. två kvällar i veckan fortfarande så särskilt dödssjuk är hon nog inte. Nu slipper hon ju passiv rökning oxo så kan hon hålla på i ännu fler år!"

besservisser, 2005-11-05: "VAr på besök i Storsta´n igår, såg då fru(?) Timander ståendes och vänta på bussen utanför dramaten. Kärringen såg ut att leva i all högönsklig välmåga, men skenet kan ju bedra, hon är ju trots allt 90 bast!"

vinbra, 2007-01-26: "Vad sägs om att var och en listar tio kändisar som kan tänkas dö i år [...] Alice Timander"

död 3 juli 2007

Povel Ramel

DrLinus, 2005-11-07: "Povel Ramel ser lite sliten ut. Han satsar jag mina pengar på men inte föränn 2006!"

död 5 juni 2007

Thore Skogman

Peter Harold, 2005-11-07: "enligt osäkra källor är det visst lite si och så med hans hälsa, i alla fall för något år sedan. Jag vet inte om han kommit på bättringsvägen sedan dess...?"

död 9 december 2007

Olle Stenholm

M2k, 2005-11-09: "Pressombudsmannen Olle Stenholm var med på dagens Tv-utsändning av HD-rättegången mot pastor Åke Green. Stenholm såg påtagligt utmärglad ut, kraniet liksom framträdde. Cancervarning på honom...?"

död 25 januari 2007

Gerald Ford

GreenManalishi, 2005-11-09: "President Gerald Ford är 92. Han är nog inte med så många år till"

död 26 december 2006
2008-01-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Vad bra! Då kan vi fortsätta den här tråden (och jag bugar mig ödmjukt inför moderatorns beröm )

Lennart Johansson? Nja, tycker inte riktigt han har åldern inne, och jag har inte hört om några hälsobesvär. Tycker faktiskt han har sett sliten ut i många år, fast man kan ju argumentera att han hade en "nära-döden-upplevelse" när han fällde det där uttalandet om den afrikanska presskonferansen så han menade att det "såg väligt mörkt ut". I alla fall hade det blivit en nära-döden-upplevelse för honom ifall han fällt det på plats.
Tycker inte heller att Lennart ser ut att "ligga inför döden". Han har ju efter avgången som UEFA-president fortsatt att jobba hårt, nu som ordförande för bandyns internationella kommité. Han verkar frisk och kry, än så länge i alla fall.
2008-01-15, 22:18
Medlem
Arne Bajses avatar
Alltså här vill vi veta vilka kändisar som snart drar sitt sista andetag. Gärna lite oväntade kandidater, helst svenska.

Sif Ruud är född 1916 och har kanske snart gjort sitt på jorden, men det är väl knappast så intressant. Vem minns henne?

Likaså Sickan Carlsson, Martin Ljung och Ingvar Kjellson.

Väntar på de stora svarta rubriker, det ska vara nån lite yngre och mer känd. Nån som vi inte trott ska dö. Just Kent Andersson var en sån högoddsare.

Lillbabs har hjärtproblem. Jan Malmsjö ligger nära till hands, då han läser Tennyssons nyårsdikt på Skansen. Alla hans företrädare är nämligen döda, Margareta Krook, Jarl Kulle och Georg Rydeberg.

Weise är också en bubblare, har varit sjuk länge, bluddrade för fullt när han var julvärd senast, var antingen full eller hade stroke.

Har också hört att Lasse Brandeby är risig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in