2019-08-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsmugen
Du har fått böter vid flertalet tillfällen och likförbannat så fortsätter du parkera där, hur jävla lyxfällankorkad är du?
Du åker på att betala böterna.
finns inget annat ställe att stå på
Citera
2019-08-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SG33k
sno en annans reg skylt och varje gång du parkerar så slänger du på den stulna skylten
smart, ser inte parkeringsvakten str regget tillhör en annan bil då?
Citera
2019-08-26, 19:13
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuffiz
Och då tycker du att det är helt okej att ställa sig där man vill?

Någonstans i närheten måste det finnas parkering, du får göra precis som alla andra bilister, du är inte mer speciell än någon annan ur det hänseendet.
Citera
2019-08-26, 20:06
Medlem
godboys avatar
Citat:
Är du helt dum i huvudet? Klart det finns andra parkeringar att nyttja, är ju bara frågan om hur långt du får gå. Tror du att alla har fri parkering eller ens tillgång till parkering precis utanför sitt arbete? Du vet väl att det är 18 års gräns här. Hittar du annan parkering ska du självklart betala gällande avgift om parkeringen är avgiftsbelagd.
Citera
2019-08-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Och då tycker du att det är helt okej att ställa sig där man vill?

Någonstans i närheten måste det finnas parkering, du får göra precis som alla andra bilister, du är inte mer speciell än någon annan ur det hänseendet.
finns parkering men kommunen är efterblivna! står på en liten skylt att det är "endast personbilar" runt skolan och på den vanliga mopedparkeringen kan jag inte heller stå på
Citera
2019-08-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Är du helt dum i huvudet? Klart det finns andra parkeringar att nyttja, är ju bara frågan om hur långt du får gå. Tror du att alla har fri parkering eller ens tillgång till parkering precis utanför sitt arbete? Du vet väl att det är 18 års gräns här. Hittar du annan parkering ska du självklart betala gällande avgift om parkeringen är avgiftsbelagd.
absolut hade gärna betalt om det gick men alla parkeringar runt skolan är för "endast personbilar" och jag tänker inte gå hur långt som helst med min väska varje dag
Citera
2019-08-26, 21:15
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
absolut hade gärna betalt om det gick men alla parkeringar runt skolan är för "endast personbilar" och jag tänker inte gå hur långt som helst med min väska varje dag

Parkera ändå .
Citera
2019-08-26, 21:33
Medlem
Citat:
finns parkering men kommunen är efterblivna! står på en liten skylt att det är "endast personbilar" runt skolan och på den vanliga mopedparkeringen kan jag inte heller stå på

Varför inte ringa det kommunala parkeringsbolaget och fråga vart du ska stå.
Är säker på att du får ett korrekt svar från dem.
Citera
2019-08-27, 00:53
Medlem
Parkering endast för personbil = denna skylt https://images.hdsydsvenskan.se/980x...L_P23NcnlE.jpg

Den omgärdas med några undantag, ditt fordon räknas ej som MC vid parkering.
Symbolen anger tvåhjulig motorcykel utan sidvagn och tvåhjulig
moped klass I utan sidvagn.
http://1.bp.blogspot.com/-gzUyp1eWna...ng+-+Kopia.jpg

Jag tror därför att du kan stå på personbilsparkeringen.
Betala avgiften, och överklaga eventuell P-bot
Citera
2019-08-27, 21:47
Medlem
Trimmad mopedbil straff

Tjena, kör en trimmad mopedbil som går i cirka 80km/h undrar vad straffet är om jag skulle bli stannad, vad är det värsta straffed jag skulle kunna få? och vad är det vanligaste?
Citera
2019-08-27, 21:51
Medlem
Jag skulle bedömma att du blir dömd till böter för olovlig körning och dessutom kommer nog moppen beslagtas.
Samt att ditt körkort återkallas under en längre period.
Senast redigerad av SkogsSaab 2019-08-27 kl. 21:56.
Citera
2019-08-27, 21:53
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Tjena, kör en trimmad mopedbil som går i cirka 80km/h undrar vad straffet är om jag skulle bli stannad, vad är det värsta straffed jag skulle kunna få? och vad är det vanligaste?
Olovlig körning då det inte är en cp groda utan räknas som personbil. Den är inte längre det den ska vara registrerad som så det kan bli körförbud på plats så du får inte köra därifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in