Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-07, 00:20
  #121
Medlem
Rexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankarbarn
Hade gubben A-kort?


Nix, enbart B.
Citera
2017-04-12, 14:45
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit


Får jag fråga varför du inte satsar på B-körkort och bil?


Varför skulle han vilja ha det? Det var ju inte det han frågade.
Citera
2017-04-12, 15:32
  #123
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Förstår inte hur ungdommar tänker idag. Man åker dit för mindre om man kör MC olagligt, så länge den är försäkrad och besiktad. Dessutom säkrare och hållbarare och oftast billigare för vad man får.


"Idag"? Mig veterligen har ungdomar i alla tider kört trimmad moped...
Citera
2019-08-23, 16:43
  #124
Medlem
Fiddy

Är det så att man alltid får en varning som första och inte blir av me kortet eller böter direkt eller beror det på hur man kör i hastigt het och vart ?
Citera
2019-08-23, 17:22
  #125
Medlem
lifesentences avatar
Blev stannad på fiddy en gång när jag var yngre, blåste 0.3 och fick följa med till stationen. Fick dagsböter och uppskjutet körkort i ca 1 år.
Citera
2019-08-26, 16:56
  #126
Medlem
Böter med mopedbil

Tjena äger en mopedbil och har fårt cirka 3 300kr bötrar sedan skolan börja för skolan har ingen parkering! undrar om man skulle kunna överklaga bötern eftersom det räknas som en moppe och har aldrig sett en moped med en böterslapp på. Undrar också om man skulle kunna skippa bötern genom att ta bort reggskylten varje gång jag parkerad, den sitter fast med karborreband. // oliver
Citera
2019-08-26, 17:10
  #127
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuffiz
Tjena äger en mopedbil och har fårt cirka 3 300kr bötrar sedan skolan börja för skolan har ingen parkering! undrar om man skulle kunna överklaga bötern eftersom det räknas som en moppe och har aldrig sett en moped med en böterslapp på. Undrar också om man skulle kunna skippa bötern genom att ta bort reggskylten varje gång jag parkerad, den sitter fast med karborreband. // oliver

Sen ett par år får inte skyltade mopedbilar stå på mc/moped-parkering. Du måste stå på bilparkering även om det är en moped.

Om du däremot skaffar en äldre 30-mopedbil (som saknar skylt) så får den stå på cykelparkering.
Citera
2019-08-26, 17:19
  #128
Medlem
Avsmugens avatar
Du har fått böter vid flertalet tillfällen och likförbannat så fortsätter du parkera där, hur jävla lyxfällankorkad är du?
Du åker på att betala böterna.
Citera
2019-08-26, 17:35
  #129
Avstängd
ilpobres avatar
Självklart kan du inte ta bort reg.skylten, om det var tillåtet så skulle alla göra så. När den inte har någon skylt kan polisen konfiskera den.

Föreslår att du i fortsättningen parkerar en bit från skolan (ja, det kan kännas tungt att gå men det finns jobbigare saker i livet) eller åker buss till skolan (billigare än bensin och böter).
__________________
Senast redigerad av ilpobre 2019-08-26 kl. 17:40.
Citera
2019-08-26, 17:37
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuffiz
Undrar också om man skulle kunna skippa bötern genom att ta bort reggskylten varje gång jag parkerad, den sitter fast med karborreband. // oliver

Det är ett bötesbrott och kostar dig 1500 kronor om polisen upptäcker det.
Parkeringsövervakaren kan göra 3 saker. De kan göra en av dem eller alla tre.
1. Meddela polisen
2. Leta upp ramnumret på ditt fordon för att kunna söka upp det i registret och därmed ge dig en kontrollavgift/parkeringsavgift precis som innan. Är det samma p-övervakare som lappat dig innan kommer han/hon ihåg det och kollar tillbaka i sin logg vilket reg-nummer som lappats tidigare på samma plats. Det kan inte finnas så många mopedbilar med ägare som är villiga att betala så många
avgifter.
3. Begära bortforsling av fordonet.
Citera
2019-08-26, 17:48
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuffiz
Tjena äger en mopedbil och har fårt cirka 3 300kr bötrar sedan skolan börja för skolan har ingen parkering! undrar om man skulle kunna överklaga bötern eftersom det räknas som en moppe och har aldrig sett en moped med en böterslapp på. Undrar också om man skulle kunna skippa bötern genom att ta bort reggskylten varje gång jag parkerad, den sitter fast med karborreband. // oliver
Att skolan inte har någon parkering hindrar väl inte dig från att parkera korrekt. Det finns väl parkeringar på andra ställen än just vid skolan? Om du skriver vilken skola det gäller så kan vi nog hitta en laglig parkeringsplats åt dig.
Hur parkerar lärarna och övrig personal? Har de en personalparkering? Har du kollat om du kan få tillstånd att parkera där?
Citera
2019-08-26, 18:35
  #132
Moderator
yz44s avatar
Är du helt säker på att du är behörig att framföra fordonet, du är skyldig att känna till vad som gäller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback