2015-11-08, 08:10
Medlem
Just nu i dagarna sitter migrationsverket i förhandlingar med olika fastighetsägare om att öppna boenden för ungefär 1000 asylsökande på¨Gotland.

Det är ännu osäkert och hemligt var dessa boenden skall förläggas.

Vem vet var boende är på väg att öppnas?

Vem vet vilka intressenter och blivande asylbaroner som står bakom de olika boendena?

Jag tycker det behövs en tråd här där vi diskuterar alla de boenden som kommer öppnas och vad som händer runt dem. Bra saker. Brottslighet. Olika skummisar som driver asylförläggningarna och uthängning av dessa. Osv osv osv Kom igen nu Gutar!

I Fårösund som redan nu har två flyktingbarnsboenden cirkulerar ihärdiga rykten om att en stor förläggning med 250 boende skall öppnas.

Med Ted Ljungkvist (En besvärlig och otroligt energisk man som väl tidigare utsetts till Årets Gotlänning) i spetsen har flera föreningar på orten författat ett brev till Region Gotland, Migrationsverket och regeringen där de varnar och protesterar mot storleken i det lilla samhället med under tusen boende. Jag gissar på sex-sjuhundra i socken.

Läs här om protesten och där finns även länk till brev:

http://www.helagotland.se/samhalle/d...-12218636.aspx

Radion

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6296398
Senast redigerad av harfageln 2015-11-08 kl. 08:24.
Citera
2015-11-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harfageln
Just nu i dagarna sitter migrationsverket i förhandlingar med olika fastighetsägare om att öppna boenden för ungefär 1000 asylsökande på¨Gotland.

Det är ännu osäkert och hemligt var dessa boenden skall förläggas.

Vem vet var boende är på väg att öppnas?

Vem vet vilka intressenter och blivande asylbaroner som står bakom de olika boendena?

Jag tycker det behövs en tråd här där vi diskuterar alla de boenden som kommer öppnas och vad som händer runt dem. Bra saker. Brottslighet. Olika skummisar som driver asylförläggningarna och uthängning av dessa. Osv osv osv Kom igen nu Gutar!

I Fårösund som redan nu har två flyktingbarnsboenden cirkulerar ihärdiga rykten om att en stor förläggning med 250 boende skall öppnas.

Med Ted Ljungkvist (En besvärlig och otroligt energisk man som väl tidigare utsetts till Årets Gotlänning) i spetsen har flera föreningar på orten författat ett brev till Region Gotland, Migrationsverket och regeringen där de varnar och protesterar mot storleken i det lilla samhället med under tusen boende. Jag gissar på sex-sjuhundra i socken.

Läs här om protesten och där finns även länk till brev:

http://www.helagotland.se/samhalle/d...-12218636.aspx

Radion

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6296398

Vill du veta vart dom ska öppnas så att folk bränner ner dom med? Varför vill du veta det liksom?
Citera
2015-11-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killee
Vill du veta vart dom ska öppnas så att folk bränner ner dom med? Varför vill du veta det liksom?

Jag har inte tänkt bränna ned något. Det tror jag inte de här föreningarna och Ted Ljungkvist tänker göra heller. De har fått svar av migrationsverket men inte av kommunen.
Citera
2015-11-08, 12:37
Medlem
Ett av de företag som vill öppna asylförläggning på Gotland och Fårösund (Det andra i Fårösund av väl campingen/stugbyn på Bunge) är Offentliga Hus i Norden AB. Aktörer i det företaget har narkotikadomar mm och varit inblandade i en stor pengatvätt från narkotikahandel.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kok...ill-aldrevard/
Citera
2015-11-09, 16:32
Medlem
karlsoons avatar
Det behövs fler invånare på Gotland. Det finns lätt platser för 4000 personer.
Citera
2015-11-09, 16:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Kan ju lösa försvaret av Gotland. Vi sätter 20000 av dessa unga vuxna män från Afghanistan på Gotland sedan några bunkers med gamla ak 4 med ammo. Säger sedan åt att om ryssen tar över här blir det inga mer svenska bidrag...
Citera
2015-11-09, 16:45
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Gör det?
Jag har själv ingen aning om saken, men om Gotland i helhet genomgår en avbefolkning där alltfler öbor väljer att flytta till fastlandet är det ju en rätt besynnerlig tanke att invandrargrupper ska vilja stanna där. De vill ju givetvis också flytta till storstäderna, det är därför de inte vill kliva av migrationsbussarna vid glesbyggdshållplatserna.
Citera
2015-11-09, 19:48
Medlem
DrJackasss avatar
Finns ju inte plats för 40 ens. Var ska då dessa 4000 bo? Vad ska dessa 4000 göra, mer än att snylta på oss skattebetalare? Vilka jobb finns det på Gotland som generar en produkt som går att använda/sälja. Behövs det fler pizzerior?

Har ni barn? Jag har en blond dotter som jag snart inte släpper ut efter solen gått ner.

Är ni kristna? Jag är inte direkt troende, men kristen och går gärna in i våra fina kyrkor. Vill inte ha moskeér med en gapskalle i en minaret i varje socken. Tror ni att vi skulle få bygga kristna kyrkor i muslimska länder?

Ska gotlänningar stå för kostnaden av att bygga nya lägenheter. Hur bor ni, hemma hos era föräldrar? Har ni stått i bostadskö och väntat länge på att få en lägenhet? Dom ungdomar som ännu bor "hemma" kommer ju för alltid att göra det.

Hur är det med dessa områden där invandringen fått fortgå under dom senaste årtionden, skulle ni vilja ha det så? Rinkeby, Tensta, Rosengård, Vivalla, Biskopsgården, Hammarkullen, Hageby, osv osv osv. Bilbränder, ständiga inbrott och stölder, galler för fönster. tjejer som inte får vara ifred när dom går ut ensamma=lovligt byte att trakassera.

VILL NI HA DET SÅ???
Citera
2015-11-10, 02:20
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Ingen del av Sverige skall få vara ifred tydligen. Och alltid så genomtänkt att ösa in massa folk utan att bry sig om vad folk tycker om det och tvinga folk betala för det.
Senast redigerad av 10FtGanjaPlant 2015-11-10 kl. 02:26.
Citera
2015-11-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harfageln
Ett av de företag som vill öppna asylförläggning på Gotland och Fårösund (Det andra i Fårösund av väl campingen/stugbyn på Bunge) är Offentliga Hus i Norden AB. Aktörer i det företaget har narkotikadomar mm och varit inblandade i en stor pengatvätt från narkotikahandel.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kok...ill-aldrevard/

Förutom den här pengatvätten från stor kokainsmuggling är ju Joachim Kuylenstierna dömd för eget kokainbruk och vad jag vill minnas partnermisshandel mm tidigare

Han har ju en strandnära fastighet i Västkinde där det varit upprepade konflikter för att han på olika sätt velat privatisera stranden och hindra folk från att promenera där.
Citera
2015-11-10, 09:14
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJackass
Finns ju inte plats för 40 ens. Var ska då dessa 4000 bo? Vad ska dessa 4000 göra, mer än att snylta på oss skattebetalare? Vilka jobb finns det på Gotland som generar en produkt som går att använda/sälja. Behövs det fler pizzerior?

Har ni barn? Jag har en blond dotter som jag snart inte släpper ut efter solen gått ner.

Är ni kristna? Jag är inte direkt troende, men kristen och går gärna in i våra fina kyrkor. Vill inte ha moskeér med en gapskalle i en minaret i varje socken. Tror ni att vi skulle få bygga kristna kyrkor i muslimska länder?

Ska gotlänningar stå för kostnaden av att bygga nya lägenheter. Hur bor ni, hemma hos era föräldrar? Har ni stått i bostadskö och väntat länge på att få en lägenhet? Dom ungdomar som ännu bor "hemma" kommer ju för alltid att göra det.

Hur är det med dessa områden där invandringen fått fortgå under dom senaste årtionden, skulle ni vilja ha det så? Rinkeby, Tensta, Rosengård, Vivalla, Biskopsgården, Hammarkullen, Hageby, osv osv osv. Bilbränder, ständiga inbrott och stölder, galler för fönster. tjejer som inte får vara ifred när dom går ut ensamma=lovligt byte att trakassera.

VILL NI HA DET SÅ???
De ska inte nödvändigtvis göra något alls eftersom de är asylsökande.
Citera
2015-11-10, 13:30
Medlem
DrJackasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
De ska inte nödvändigtvis göra något alls eftersom de är asylsökande.

Skillnaden är?

När dessa sk aslyanter inte integrerats efter några år som svulstiga bidragstagare vad händer då tror du??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in