Finns ju inte plats för 40 ens. Var ska då dessa 4000 bo? Vad ska dessa 4000 göra, mer än att snylta på oss skattebetalare? Vilka jobb finns det på Gotland som generar en produkt som går att använda/sälja. Behövs det fler pizzerior?
Har ni barn? Jag har en blond dotter som jag snart inte släpper ut efter solen gått ner.
Är ni kristna? Jag är inte direkt troende, men kristen och går gärna in i våra fina kyrkor. Vill inte ha moskeér med en gapskalle i en minaret i varje socken. Tror ni att vi skulle få bygga kristna kyrkor i muslimska länder?
Ska gotlänningar stå för kostnaden av att bygga nya lägenheter. Hur bor ni, hemma hos era föräldrar? Har ni stått i bostadskö och väntat länge på att få en lägenhet? Dom ungdomar som ännu bor "hemma" kommer ju för alltid att göra det.
Hur är det med dessa områden där invandringen fått fortgå under dom senaste årtionden, skulle ni vilja ha det så? Rinkeby, Tensta, Rosengård, Vivalla, Biskopsgården, Hammarkullen, Hageby, osv osv osv. Bilbränder, ständiga inbrott och stölder, galler för fönster. tjejer som inte får vara ifred när dom går ut ensamma=lovligt byte att trakassera.
VILL NI HA DET SÅ???