Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-25, 19:02
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palettblad
Hur är det med stugbyn i Slite? Är den flyktingförläggning eller kan man hyra för en semestervecka i sommar?
Är gammal gotlänning och längtar hem till Othem/Slite.


Tror det skall vara lugnt där...
Citera
2016-04-25, 19:03
  #158
Medlem
http://helagotland.se/samhalle/har-b...-12631570.aspx


Grattis Klintehamn! Ni drog den stora vinstlotten med mer berikning i samhället.

Nu har ni inte bara Hassela som drar ett stort moln över samhället.
Citera
2016-05-13, 02:22
  #159
Medlem
Hur ser situationen ut i övrigt på Gotland nuförtiden? Tänker inte på asylboenden (de vill väl ändå bara till Malmö så fort uppehållstillståndet är fixat), utan rent allmänt om det finns några problem.
Citera
2016-06-24, 20:32
  #160
Medlem
Boendet i Björklunda i Öja på södra Gotland avvecklas nu, en stor del av de boende flyttas nu till andra kvarvarande boenden på ön och ett 50 tal flyttas upp till norra Sverige.
Citera
2016-06-28, 00:40
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Hur ser situationen ut i övrigt på Gotland nuförtiden? Tänker inte på asylboenden (de vill väl ändå bara till Malmö så fort uppehållstillståndet är fixat), utan rent allmänt om det finns några problem.

Det har ökat med kultur berikning, o man ser asyl sökande överallt. Kriminalitet har ökat visentligt. Men de är sånt man får räkna med när man öser in folk med brottsbenägen hudfärg.
Citera
2016-12-14, 04:57
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyckotank
Det har ökat med kultur berikning, o man ser asyl sökande överallt. Kriminalitet har ökat visentligt. Men de är sånt man får räkna med när man öser in folk med brottsbenägen hudfärg.
Vad tycker de asylanterna själva om Gotland? Om de självmant väljer att flytta från ön kanske allt hopp inte är ute ändå. Det finns väl knappast jobb så det räcker åt alla heller.
Citera
2016-12-16, 22:56
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Vad tycker de asylanterna själva om Gotland? Om de självmant väljer att flytta från ön kanske allt hopp inte är ute ändå. Det finns väl knappast jobb så det räcker åt alla heller.
Finns ingenstans som asylanter och tiggare är så ompysslade som på Gotland. Frågan är om det stannar vid att hjälparbetarna stoppar om dom vid nattningen? En godhjärtad samarit blev både våldtagen och gravid med en tiggare. Kan bara hända på Gotland eller finns fler exempel?
__________________
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-12-16 kl. 23:00.
Citera
2016-12-17, 10:23
  #164
Medlem
Det har varit endel våldtäkter. Mordförsök i hemse för någon dag sedan. Det enda signalamentet man fick var färgen på cykeln. Nuff said.

Det jag stör mig mest på är män i 40-50 års åldern som står och hänger i centrum och röker cigg. Ser allmänt skumma ut.

Endel yngre som driver runt i gäng.

Det är synd. Jag flyttade till gotland för lugnet. Man kunde gå utomhus på natten. Ungdomsgäng hälsade på en mitt i natten. Vilken chock det var.

Bodde tidigare i sthlm och stötte man på ungdomsgäng mitt i natten kunde man förvänta sig spö.
Citera
2016-12-18, 01:49
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C+C
Det har varit endel våldtäkter. Mordförsök i hemse för någon dag sedan. Det enda signalamentet man fick var färgen på cykeln. Nuff said.

Nja. Vill nog ändå säga något mer om det.
Du kanske borde läsa tråden om mordförsökett i Hemse. För din kommentar hör definitivt inte hemma i den här tråden.
Citera
2017-10-31, 09:28
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbsaltarn
Nja. Vill nog ändå säga något mer om det.
Du kanske borde läsa tråden om mordförsökett i Hemse. För din kommentar hör definitivt inte hemma i den här tråden.

Var inne och letade efter vart Clas Dahlen, som drivit förläggningar i Slite, Fröjel och nu i Klintehamn, tagit vägen. Kom ingen vart med det men i våras hade han inte setts på ön på ett halvår utan det är Lutteman som skött ruljangesen. Jag kom ingen vart med det. I våras hjälpte jag en i personalen på förläggningen i Klintehamn att få ha kvar sitt jobb - denne hade nämligen avskedats och då kontaktat facket. Var visst 6 före denne som fått sparken. Det lyckades för förläggningen blev nog rädd för dålig publicitet.

Däremot såg jag att förläggningen i Slite haft en omsättning på 6 miljoner och haft 36% i vinstmarginal 2016. Förläggningen i Klintehamn hade haft 21 miljoner i omsättning och 23% i vinstmarginal.

Det borde betyda att Clas Dahlen och Jonas Lutteman haft c:a 7 miljoner i vinst förra året. Ganska mycket pengar och nog bra mycket mer än vad fastigheterna kostat i inköp.

I en skugga av de stora vinsterna blir "volontärernas" insamlingar av bestick och husgeråd men även av småbarnssängar till förläggningen ganska märkliga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback