2010-12-10, 14:34
Medlem
BrainDisorders avatar
Dom spel jag har spelat mest och har lämnat stora avtryck på mig är följande.

Half-Life
Första gången jag spelade så satt jag som klistrad alltså, aldrig fått den upplevelsen tidigare eller efter det. Då var det världens bästa spel och det är det säkert fortfarande. Fantastiskt roligt spel, HL2 är inte så dumt det heller. Många timmar spelade jag det där spelet, nu var dock längesen. 10/10

Diablo I & II
När det var som värst så satt jag dag ut och dag in och dödade bossar hit och dit ihopp om att loota några roliga saker. Det var det enda jag gjorde, om & om igen och det var lika roligt och spännande varje gång. Vet inte hur många ggr man kört om det och alla gånger man lan'at och härjat. Tvåan är dock roligare än ettan, speciellt med expansionen. 10/10 här också.

Command & Conquer - Red Alert
Första versionerna utav båda spelen har man ju kört som en jävla tok. Skirmish och bara mosa mot alla datorer etc. Speciellt RA har man spelat som en tok, hemma, i skolan, ja överallt där det tilläts. Tog med spelet för att installera hemma hos kompisar osv. 9/10

Tibia
Ett onlinespel som är riktigt fult, såg ut som ett barnspel första gången jag såg det när jag gick i sjuan eller något. Sen dess har jag spelat skiten i olika perioder, beroendeframkallande som få. Dock är det bara en liten spillra utav sitt forna jag idag, tyvärr, och det blir bara sämre och sämre. Det finns dock något som lockar en att springa runt och hunta hjärndött i en halv dag, perfekt tidsfördriv.
8/10

Andra spel på andra konsoler som tillhör mina favoriter genom tiderna.
Halo Xbox - 8/10
Mario 64 Nintendo 64 - 10/10
Pokemon(Gul, blå, röd) Gameboy - 9/10
Warioland II Gameboy - 10/10
Metal Gear Solid Playstation - 10/10
Senast redigerad av BrainDisorder 2010-12-10 kl. 14:36.
Citera
2010-12-10, 14:34
Medlem
Tommy.Vercettis avatar
Första Mafia Vet inte hur många gånger jag klarade ut det spelet. Älskar miljön, storyn och ja, allt!
Alltid varit svag för gangster spel/filmer Kommer ihåg att jag började spela det när det var ljust ute och begav mig till sängs när det var mörkt, flera dagar i rad
Citera
2010-12-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolksvans
Och ett annat plus är att man slipper avmarkera "flytta gräs" på diversearbetarna

Ah, just den biten var ju fan den bästa nyheten i tvåan! Kommer ihåg att jag var helt amazed.
Citera
2010-12-10, 14:36
Medlem
LordJCSs avatar
Min röst måste falla på 2st som jag tycker är rejält underhållande. Lirar fortfarande UT99 på en del tyska servrar.

1: Unreal Tournament GOTYE99 (med tillhörande mod)
2: Half life Serien.
Citera
2010-12-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy.Vercetti
Första Mafia Vet inte hur många gånger jag klarade ut det spelet. Älskar miljön, storyn och ja, allt!
Alltid varit svag för gangster spel/filmer Kommer ihåg att jag började spela det när det var ljust ute och begav mig till sängs när det var mörkt, flera dagar i rad

Ahhh fyfan vad gött det var med första Mafia. Sjuuukt bra spel. Nästan lika bra som Baldurs Gate 2.
Citera
2010-12-10, 14:41
Medlem
LaFayettes avatar
Sam & Max eller Discworld! Sjukt bra spel!
Citera
2010-12-10, 14:41
Medlem
Stalinsbusss avatar
Battlefield 2 måste jag säga. Ett spel som alltid legat på topp, det var i stort sett mitt första fps-spel också då jag skaffade dator när jag var sexton år. Jag har fått ut otroligt mycket roligt utav det spelet, och har spelat mot världens bästa snipers och vunnit (och förlorat), hade lätt för det spelet. Var med i världens största bf2sniperklan, och innan det flera andra små. Vissa (många) helgkvällar såg jnte fram emot ett ligg eller supa med kompisar, utan jag såg fram emot en klanmatch eller bara laja runt på spelet med polare.

Mycket roligt spel.

Men nu har jag inte spelat på ett år.
Citera
2010-12-10, 14:42
Medlem
Diablo 2 är ettan utan tvekan jag har lagt absurt många timmar på det spelet. Jag ska inte räkna efter får då får man nog ångest.
Det är så illa så jag har kvar min gamla sparfiler faktiskt om jag skulle få lust att installera det igen.

Dune II till Amiga 500 Jag och en kompis spelade det i 6 månader varje dag efter skolan och på helgerna.
Harkonen Rulez!!! Det är så illa så jag var faktiskt tvungen att läsa böckerna hehehe...

Hedersnämnande är Syndicate även det till Amiga 500
Citera
2010-12-10, 14:43
Medlem
Namecopys avatar
Doom old classic ..

då det var förbjudet för mig att spela. minns även första Tyrok på våran väldigt gamla Mac-dator (den som fanns i olika färgen och såg ut som ett äpple) som vi satt och spelade dag in och ut..

Men ändå bäst var på Nintendo 8bitars. hade ett motorcross spel som jag vet att man kunde bygga banor på (var en raksträcka med hopp bara) som var beroendeframkallande i 4-5 år åldern =)
Citera
2010-12-10, 14:44
Medlem
Mistarfajlips avatar
Little Big Adventure 2
Det spelet ÄR min barndom. Extremt mysigt spel och riktigt bra soundtrack!

The Neverhood
Riktigt bra point&click-spel som är gjort med hjälp av stop-motion med figurer av modellera. Skön humor och grymt bra stämning i hela spelet. Även här ett riktigt bra soundtrack också.

Max Payne 1&2
Behövs det någon förklaring? Älskar spelet, storyn, Max Payne's skitnödiga min och hans även mer skitnödiga dialog som nästan driver med sig själv. Älskar't!
Citera
2010-12-10, 14:44
Medlem
BlackCoobras avatar
GTA IV för dess frihet och "verklighetstrogna" spelstil.
Citera
2010-12-10, 14:45
Medlem
ewelyn91s avatar
Måste nog säga Fable: The Lost Chapters

Anledningen är nog att det är det roligaste spelet jag nånsin har spelat i rollspels väg.

Tråkigt nog är spelet ganska så kort. Men vet inte hur många gånger jag har spelat igenom det..

En stark 2:a är Dragon age.

Det är tråkigt att det kommer så många spel men så få som faktiskt är kul..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in