Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-21, 16:19
  #709
Avstängd
Mertillens avatar
Winter Games till Vic 64.

Spelet var bäst när man var flera som tävlade samtidigt. Det var väldigt socialt och spännande när det var jämnt. Nationalsångerna efter varje gren var smått humoristiska.

Spelet var gediget därför att Vic 64 var en pålitlig maskin hårdvaru-mässigt betraktat.
Citera
2015-01-21, 18:20
  #710
Moderator
Amirons avatar
Ohotat i toppen är D2:LoD (spelar det fortfarande till och från) tätt följt av de tre första resident evil spelen. Därefter är det värre.
Citera
2015-01-21, 18:22
  #711
Medlem
Bf
Citera
2015-01-22, 20:40
  #712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Winter Games till Vic 64.

Spelet var bäst när man var flera som tävlade samtidigt. Det var väldigt socialt och spännande när det var jämnt. Nationalsångerna efter varje gren var smått humoristiska.

Spelet var gediget därför att Vic 64 var en pålitlig maskin hårdvaru-mässigt betraktat.

Hehe, var ju så svårt att veta vad man skulle göra i vissa sporter, typ backhoppning. =p Gillade både sommar och vinterspelen till 64an. Trots enkelheten att man bara skulle rotera joysticken i vissa sporter så var det ju spännande på den tiden.

Bästa spelen genom tiderna anser jag vara Doom eller Quake 2. Just för att de överlevt två generationer. Spelas fortfarande och utvecklas. Helt otroligt! Verkligen milstolpar i genren. Nu är jag FPS älskare så det är inte så konstigt att jag valde FPS. Men eftersom jag var ungdom när spelen släpptes och alltid följt FPS så var inte valet så svårt.
Citera
2015-02-08, 14:34
  #713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hehe, var ju så svårt att veta vad man skulle göra i vissa sporter, typ backhoppning. =p Gillade både sommar och vinterspelen till 64an. Trots enkelheten att man bara skulle rotera joysticken i vissa sporter så var det ju spännande på den tiden.

Bästa spelen genom tiderna anser jag vara Doom eller Quake 2. Just för att de överlevt två generationer. Spelas fortfarande och utvecklas. Helt otroligt! Verkligen milstolpar i genren. Nu är jag FPS älskare så det är inte så konstigt att jag valde FPS. Men eftersom jag var ungdom när spelen släpptes och alltid följt FPS så var inte valet så svårt.

Vet inte om jag direkt håller med om just Doom och Quake 2. Vad menar du med att de har överlevt två generationer? Det vet jag inte om jag håller med om. Det känns som Quake 2 var poppis i två år men sedan var det inte lika poppis längre när Quake 3 Arena kom ut. Doom var poppis ett tag men sedan när man började lira mot varandra på internet så svalnade Doom intresset, framförallt när Half Life kom ut och Quake 3 Arena.

Doom 3 var ju ett försök att få liv i serien... Det lyckades väl si sådär...
Citera
2023-11-25, 11:31
  #714
Medlem
CoZeCos avatar
Eternal darkness är ett spel jag verkligen alltid gillat sen det släpptes, hoppades tidigt på en uppföljare som aldrig kom, trots att det visades som en hallunication när sanity meter gick ner ibland
Citera
2023-11-28, 22:05
  #715
Medlem
Devil May Cry 1 till Playstation 2
Citera
2023-11-28, 22:16
  #716
Medlem
Crabby88s avatar
Diablo 2
Heros 3
Citera
2023-11-28, 22:19
  #717
Medlem
Dalulvens avatar
PUBG: Erangel.

Tät action. Man kan aldrig slappna av. Det gäller att ha split vision samt ögon i nacken.

Och lyssna på varenda ljud. Avdelning: Var det där ett fotsteg?

Synd att undertecknad är så kass och rädd att "gömma sig bakom ett hörn" är det enda som fungerar.

"Half-Life" var skoj back in the day. Samt "Age of Empires". Och i begynnelsen: "Pirates!"

Annars har jag mest lirat fotbollsspel.
Citera
2023-11-29, 05:24
  #718
Medlem
Mohaves avatar
Min topp 10:

1. GTA Miami
2. Mario Cart
3. Tetris
4. Betapet
5. Snake
6. The Sims
7. Zoo Tycoon
8. Arkanoid
9. Pong
10. Chess
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback